افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

پیام سردار سلیمانی به این فرمانده نظامی آمریکایی/ معنای این پیام چه بود؟

  • کد خبر : 329676
پیام سردار سلیمانی به این فرمانده نظامی آمریکایی/ معنای این پیام چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «فکر نمی‌کنم اسرائیل تمایلی برای وارد شدن به یک جنگ تمام عیار با حزب‌الله و جمهوری اسلامی داشته باشد». ژنرال دیوید هاول پترائوس، رئیس سابق سیا و فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه این را می گوید و توضیح می دهد: با توجه به تعداد موشک ها و پهپادهای حزب الله، […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «فکر نمی‌کنم اسرائیل تمایلی برای وارد شدن به یک جنگ تمام عیار با حزب‌الله و جمهوری اسلامی داشته باشد». ژنرال دیوید هاول پترائوس، رئیس سابق سیا و فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه این را می گوید و توضیح می دهد: با توجه به تعداد موشک ها و پهپادهای حزب الله، تلفات اسرائیل بسیار زیاد خواهد بود.

وی سپس می افزاید: حزب الله نیز می تواند آسیب بیشتری به اسرائیل وارد کند، می تواند سامانه های موشکی پدافند هوایی اسرائیل را نابود کند.

پترائوس درباره سیستم دفاعی اسرائیل توضیح می‌دهد: «این سامانه‌ها هرگز نامحدود نیستند و اگر موشک‌ها و پهپادهای کافی را در زمان مناسب پرتاب کنید، سیستم می‌تواند بیش از حد بارگیری شود».

زیرساخت های نظامی حتی از خود اسرائیلی ها هم مهم تر است.

رئیس سیا می گوید: “اسرائیل باید اولویت داشته باشد. اولویت باید به زیرساخت های نظامی، سپس زیرساخت های حیاتی و سپس مراکز جمعیتی داده شود.” این اولویت بندی با سختی و درد مشخص می شود.

کارش با حاج قاسم است

او خاطره‌ای از سردار سلیمانی، ایرانی‌مان نقل می‌کند: «یک بار در جریان نبرد بصره، پیامی برای من فرستادند، در پیام عموماً آمده بود: «ژنرال پترائوس! شاید بدانید که من، قاسم سلیمانی، سیاست ایران در قبال عراق و همچنین افغانستان را تعیین می کنم! من جنوب لبنان و غزه را کنترل می کنم. معنی حرفش این بود که تو باید با من معامله کنی!

پترائوس توضیح می دهد: «این نشانه قدرت عظیم او بود. بنابراین، او تنها یک فرمانده نظامی نبود. بلکه در واقع معادل مقامات وزارت امور خارجه بود که مسئول تدوین سیاست های آن منطقه بودند. موقعیت او بسیار قدرتمند بود و قدرت او روز به روز بیشتر می شد.

آمریکایی ها نتوانستند حاکمیت ایران را تغییر دهند

فرمانده سابق نیروهای آمریکایی سپس درباره جمهوری اسلامی ایران می گوید: آمریکایی ها نتوانستند به هدف خود که تغییر حاکمیت ایران است برسند، این امید یک امید واهی است، دولت ایران بسیار مقاوم است و یک ساختار بسیار پیچیده

وی سپس تاکید می‌کند: «این رژیم را نمی‌توان به همان شکلی که مبارک یا برخی رهبران دیگر در تونس، یمن و دیگر کشورها در بهار عربی سرنگون کردند، سرنگون کرد. دولت ایران دارای ساختار بسیار بزرگ و قوی است».

ژنرال دیوید هاول پترائوس، متولد 1952، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده است. پترائوس پس از بازنشستگی رسمی از ارتش در سال 2011 به عنوان رئیس سازمان سیا معرفی شد و پس از 14 ماه ریاست سیا، در نوامبر 2012 به دلیل روابط غیرعادی و خیانت به همسرش مجبور به استعفا شد.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.