افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

پکن یک شریک استراتژیک برای تهران است

  • کد خبر : 122213
پکن یک شریک استراتژیک برای تهران است

به گزارش اسمارتک نیوز، معاون اجرایی رئیس جمهور در تشریح توافقات و دستاوردهای سفر به چین گفت: پکن شریک راهبردی تهران است و توافقات دو کشور کاملا استراتژیک تلقی می شود. وی در خصوص وجه تمایز سفر معاون اول رئیس جمهور و پر رنگ بودن بعد اجرایی تفاهم ها و قراردادهای ایران و چین گفت: […]

به گزارش اسمارتک نیوز، معاون اجرایی رئیس جمهور در تشریح توافقات و دستاوردهای سفر به چین گفت: پکن شریک راهبردی تهران است و توافقات دو کشور کاملا استراتژیک تلقی می شود.

وی در خصوص وجه تمایز سفر معاون اول رئیس جمهور و پر رنگ بودن بعد اجرایی تفاهم ها و قراردادهای ایران و چین گفت: اولین روز سفر با محوریت نمایشگاه واردات چین بود. چین علاوه بر اینکه صادرکننده بزرگی است، بزرگترین واردکننده در جهان نیز می باشد. واردات چین در سال 2022 به بیش از 2.71 میلیارد دلار خواهد رسید که رقم بسیار بزرگی است.
وی افزود: چین شریک استراتژیک ایران است و توافقات دو کشور کاملا استراتژیک است.
معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: با پیگیری های آیت الله رئیسی در دیدار با رئیس جمهور چین و پیگیری های معاون اول رئیس جمهور، بخش زیادی از این توافقات اجرایی شده است.

منصوری گفت: ایران در نمایشگاه بین المللی واردکنندگان قدرتمند چینی شرکت کرد و بیش از 50 شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند و حدود 250 تجار و فعال اقتصادی ایرانی حضور داشتند.

وی ادامه داد: ایران غرفه های متعادل کننده در حوزه های مختلف از جمله مشاغل، صنایع دانش بنیان، مواد غذایی، نفت و پتروشیمی نصب کرد که نشان از اقتدار کشور در عرصه های مختلف صنعتی و علمی داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: این نمایشگاه به نوعی بازار رقابتی برای عرضه توانمندی ها بود و سخنان مخبر در این جلسه بر اساس همین توانمندی های ایران بود و در چند تیتر به بیان توانمندی های فوق العاده کشور برای عرضه به چین پرداخت. . . و کشورهای دیگر که توجه بینندگان را به خود جلب کرد.

منصوری افزود: در بخشی از این برنامه، هیئت از غرفه ملی و غرفه های دیگر بازدید کردند. در روز دوم سفر نشستی کاملا کاربردی بین تجار ایرانی و چینی با حضور مخبر برگزار شد که یک نشست کاملا کاربردی و همایش سرمایه گذاری بین آنها بود که عزیزان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

وی گفت: یکی از نقاط قوت این سفر، نشست های تخصصی هیئت ایرانی به سرپرستی مخبر با شرکت های بزرگ و توانمند چینی بود. شرکت هایی که هر کدام می توانند یک گره اساسی در کشور باز کنند، چه در قالب سرمایه گذاری و تامین مالی و چه با روش های مالی مختلف در حوزه های راه، ریلی، بیمارستان ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: از جمله مواردی است که با دستور رئیس جمهور تقریباً یک ماه است که روی آن تمرکز کرده ایم؛ ساخت ورزشگاه در اوج جمهوری اسلامی ایران است.

منصوری بیان کرد: بسیاری از زیرساخت ها در تهران و کشور از نظر فضاهای ورزشی کمی قدیمی است، البته بعد از انقلاب مجموعه های ورزشی خوبی در تهران، اصفهان، خراسان و تبریز ساخته شد، اما به نظر می رسد یک استادیوم ملی که شامل چندین زمین ورزشی است و خالی است.

وی افزود: با تاکید رئیس جمهور، روند اجرای این کار از حدود یک ماه پیش آغاز شد و بیش از 6 جلسه با طرف چینی در تهران برگزار شد و جلسه نهایی امروز با حضور مخبر برگزار می شود. دیروز نمایندگان این شرکت راهی تهران شدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: امروز در تهران قرارداد تفاهم نامه مجموعه ورزشی منعقد می شود و کار طراحی به سرعت پیش می رود. این مجموعه های چینی برای کمک به اجرا برنامه ریزی شده است.

منصوری تصریح کرد: تاکید ایران در اجرای طرح استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی است. در زمینه طراحی و اجرا مجموعه های توانمندی داریم، اما به دلیل محدودیت هایی که ممکن است در فرآیند تامین مالی داشته باشیم، کار اصلی را با شرکت های چینی و بر اساس این توافق کلی، ظرفیت شرکت های خودمان پیش خواهیم برد. همچنین می توان از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای این کار که در سطح بین المللی در حال انجام است حدود یک ماه زمان اختصاص داده شده است و سرعت کار بسیار خوب است، زمین قبلا استعمار شده، مطالعات اولیه، مطالعات زمین شناسی و موقعیت یابی شده است. انجام شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: علاوه بر زمین پیشنهادی به عنوان اولویت اول در شهر آفتاب، یک یا دو زمین دیگر را نیز در نظر گرفته ایم و اگر بنا به دلایلی یا ملاحظاتی شرکت مشاور به دنبال زمین دیگری باشد، آن را به آن پیشنهاد می کنیم. آنها را برای آنها نیز در حال حاضر اولین گزینه زمین در شهر آفتاب است که شروع به مطالعه کرده اند.

منصوری اضافه کرد: امروز که قرارداد تفاهم امضا می شود، کار تسریع می شود و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در این سفر موارد کاملاً اجرایی و عملیاتی پیگیری شد. دیدارهای دو به یک هیئت ایرانی و شرکت های اقتصادی و تجاری چینی بر روی پروژه ای از یک یا چند اقدام متمرکز بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این سفر شتاب ویژه ای در روابط دو کشور ایجاد کند، تفاهم نامه های راهبردی بین جامعه باید هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

منصوری در پاسخ به این سوال که چرا به جای ساخت ورزشگاه جدید، شرایط ورزشگاه های موجود بهبود نمی یابد، گفت: هدف اصلی از ساخت ورزشگاه جدید، ساخت ورزشگاه در سطح بین المللی است.

وی یادآور شد: درست است از ظرفیت های موجود مانند ورزشگاه آزادی که در حال تعمیر و ارتقا است و تختی که به سرعت تعمیر و تکمیل می شود نهایت استفاده را بکنیم و موانعی را که داشت برطرف کنیم. ، اما اصلاح این مجتمع ها ظرفیت جدیدی است، به ما اضافه نمی کند، قبلا آزادی و ظرفیت تخت در مدار سرویس داشتیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: سرانه ورزشگاه ها در تهران کم است و حتی اگر این ورزشگاه ها به طور کامل فعال می شد، باز هم مجتمع های جدید نیاز به ساخت دارند، در حالی که ظرفیت این مجموعه ها محدود است.

منصوری یادآور شد: زیرساخت های ورزشگاه آزادی یا تختی از 10 سال گذشته وجود دارد و هر چه که هست نمی توان روی این زیرساخت کار خاصی کرد و در نهایت می توان همان شرایط فعلی را حفظ کرد و از آن بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم با توجه به افزایش جمعیت تهران و پایین بودن سرانه ورزشی باید بتوانیم سرانه را افزایش دهیم و مجموعه های جدید ایجاد کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: اکنون هم شهرداری در این زمینه کار جدی انجام می دهد و هم دولت در حال توسعه آن است. بنابراین باید مجموعه آزادی و تختی و مجموعه های دیگر را به روز و تعمیر کنیم و شرایط آنها را مساعد کنیم، اما نیاز به ساخت یک مجموعه کاملا جدید و یک مجموعه ورزشی جامع کاملا ضروری است و این سرانه انجام خواهد شد و خواهد بود. به موازات بهسازی و تعمیرات این دو مجتمع، به تهران اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.