افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

پزشکان در گفتگو با CNN: از ابتدا قرار نبود با انقلاب بجنگیم/به این فکر نکردیم که انقلابمان را به جایی صادر کنیم/با زور اسلحه نمی توان باورها را منتقل کرد.

  • کد خبر : 380179
پزشکان در گفتگو با CNN: از ابتدا قرار نبود با انقلاب بجنگیم/به این فکر نکردیم که انقلابمان را به جایی صادر کنیم/با زور اسلحه نمی توان باورها را منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفتگوی تفصیلی با CNN به سوالات این شبکه درباره جنایات رژیم صهیونیستی در … لبنان و غزه با دیدگاه خود در خصوص صدور ارزش های انقلاب اسلامی، گفتگو برای حل […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفتگوی تفصیلی با CNN به سوالات این شبکه درباره جنایات رژیم صهیونیستی در … لبنان و غزه با دیدگاه خود در خصوص صدور ارزش های انقلاب اسلامی، گفتگو برای حل مسئله هسته ای، تقویت تعامل با جهان و ارتقای سطح روابط و همکاری ها به ترور اسماعیل هنیه پاسخ دادند. با کشورهای منطقه

به گزارش سایت ریاست جمهوری، مسعود مزیکیان در این گفتگو به این سوال پاسخ داد. در ابتدای دوره ریاست جمهوری تان حرفی زدید که حتی در خود ایران هم بحث هایی را به راه انداخت، گفتید ما نمی خواهیم انقلابمان را صادر کنیم، در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟ وی گفت: از ابتدا قرار نبود انقلاب را با مبارزه مطرح کنیم، همان چیزی که حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب فرمودند این بود که مسئله ارزش های انقلاب باید با آن باشد. یک تغییر رفتار . به گونه ای که ما نمونه باشیم، کاری کنیم که درست و انسانی است، کاری کنیم که دیگران وقتی به ما نگاه می کنند از ما پیروی کنند. اسلام اعتقادی نیست که به زور به کسی منتقل شود.

وی افزود: این رفتار ماست که می تواند تاثیرگذار باشد و اگر به گونه ای رفتار کنیم که دیگران از ما بیزار باشند، آن رفتار مبتنی بر آموزه های اسلام نیست. اسلام دینی است که مبتنی بر عدالت، انصاف و حمایت از حقوق بشر و برادری است. اگر می‌خواهیم انقلاب را توسعه دهیم، قبل از اینکه به دیگران بگوییم همانی که می‌گوییم بشویم، اول باید خودمان را اصلاح کنیم. هر بار که خود و دیگران را بهبود می‌بخشیم، می‌بینیم که همه چارچوب‌های انسانی را نسبت به همنوعان خود صرف نظر از نژاد، قبیله، جنسیت و محل زندگی‌شان رعایت می‌کنیم و به عنوان یک انسان با آنها رفتار می‌کنیم و به حقوق همه احترام می‌گذاریم. مردم ناخودآگاه جذب این باور خواهید شد.

رئیس جمهور گفت: اسلام و هر عقیده دیگری با زور قابل انتقال نیست، با رفتار قابل انتقال است. اگر رفتار ما بتواند باور ما را منتقل کند، باعث رشد افراد می شود، اما اگر نتواند آن را منتقل کند، نمی توان آن را منتقل کرد. باور را نمی توان به زور منتقل کرد.

گفت: این همان چیزی است که ما معتقدیم و عقیده به زور به کسی منتقل نمی شود. این بحثی است که ما در داخل کشور خود داریم. این رفتار و نوع کنشگری ماست که دیگران را نسبت به عقاید و باورهای ما خوشبین یا بدبین می کند و امروز مشکل اصلی ما در داخل کشور خودمان نیز همین است. قلب ها و باورهای ما نه فقط حرف هایمان.

در ادامه مسعود بیزیکیان در اولین نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: نه به فکر گشایش در کشور هستیم و نه به فکر صدور انقلاب خود به جایی هستیم.

29219

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.