افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

پرونده کمبود دارو برای پیوند کلیه / پاسخ سازمان غذا و دارو – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 312497
پرونده کمبود دارو برای پیوند کلیه / پاسخ سازمان غذا و دارو – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش گفته شد که این دارو mifortico که برای بیماران پیوند کلیه استفاده می شود، با کمبود مواجه شده است. این در حالی است که این دارو تولید داخلی دارد اما برخی بیماران تنها به دنبال نوع خارجی دارو هستند. mifortico هستند. علی جعفریان، سرپرست تیم پیوند کبد بیمارستان امام […]

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش گفته شد که این دارو mifortico که برای بیماران پیوند کلیه استفاده می شود، با کمبود مواجه شده است. این در حالی است که این دارو تولید داخلی دارد اما برخی بیماران تنها به دنبال نوع خارجی دارو هستند. mifortico هستند.

علی جعفریان، سرپرست تیم پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که آیا نمونه دارویی وارداتی در کشور تولید می شود؟ mifortico کارایی و کارایی لازم برای جایگزینی را دارد، گفت: نمی توان گفت که کارایی نمونه های داخلی کاملا مشابه نمونه های وارداتی است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته لازم به ذکر است که عموماً در فاز بعد از پیوند اعضا می توان از داروهایی استفاده کرد که دارای استانداردهای تولیدی لازم در کشور بوده و در بازار موجود است.

وی افزود: در مرحله اولیه پس از پیوند عضو از داروهای خارجی استفاده می کنیم، زیرا داروهای تولید داخل می توانند در این مرحله برای بیمار عوارض ایجاد کنند اما زمانی که وضعیت بیمار از نظر عملکرد کبد یا هر عضو پیوندی و دو یا سه عضو دیگر پایدار باشد. ماه ها از عمل پیوند می گذرد، به طور کلی می توان از داروهای خانگی استفاده کرد و جایگزین کرد.

از این نظر ما این موضوع را از سازمان غذا و دارو پیگیری کردیم.

غلامحسین صادقیان مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: miforticoدارویی خارجی است که خوشبختانه نمونه ملی آن در کشور تولید کننده به وفور یافت می شود و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

و افزود: این دارو نیز مانند سایر داروهای تولید داخل مشمول محدودیت واردات است. البته با توجه به اینکه این دارو مورد استفاده بیماران پیوندی است و لازم است سازمان غذا و دارو به تعدادی از بیماران نیازمند به این دارو سهمیه ای اختصاص دهد.

صادقیان ادامه داد: سازمان غذا و دارو بر اساس میزان اعلام شده از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت سهمیه بندی می کند، بنابراین برای ایجاد تعادل در توزیع بین نمونه های داخلی و وارداتی، سازمان غذا و دارو موظف است. به گونه ای انجام شود که به تولید ملی آسیبی وارد نشود.

وی افزود: به بیمارانی که در نمونه گیری داخلی مشکلی ندارند توصیه می کنیم از نمونه های تولید داخل استفاده کنند تا در صورت بروز عوارض در بدن بیمار با نمونه داخلی از نمونه خارجی که خریداری می کنند استفاده کنند. mifortico استفاده می شود

مدیرکل دارو و مواد کنترل شده سازمان غذا و دارو تاکید کرد: همچنین از بیماران و خانواده هایشان می خواهیم در خصوص محدودیت عرضه داروهای خارجی با توجه به محدودیت عرضه کنندگان خارجی و محدودیت ارز همکاری کنند. برای کسانی که نمونه های تولید شده در کشور موثر و سازگار است باید از نمونه های تولید داخل استفاده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=312497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.