افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره پارس 1 صنعت فضایی کشور در مسیر توسعه شتابان حرکت می کند.

  • کد خبر : 217527
پرتاب موفقیت آمیز ماهواره پارس 1 صنعت فضایی کشور در مسیر توسعه شتابان حرکت می کند.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: ماهواره پارس 1 یک ماهواره تشخیص تصویربرداری است که به طور کامل در داخل کشور توسط متخصصان و با همکاری شرکت های مبتنی بر دانش پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است. . وی افزود: این ماهواره پس از پرتاب به […]

به گزارش بازار، عیسی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: ماهواره پارس 1 یک ماهواره تشخیص تصویربرداری است که به طور کامل در داخل کشور توسط متخصصان و با همکاری شرکت های مبتنی بر دانش پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است. .

وی افزود: این ماهواره پس از پرتاب به ماهواره های سنجش کشور اضافه می شود و می توانیم از تصاویر و داده ها برای کاربردهای مختلف استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پرتاب ماهواره امروز هدیه وزارت ارتباطات و متخصصان صنعت فضایی کشور به مردم ایران بود که امیدواریم با دعای شما این راه را ادامه دهیم.

زارع پور با بیان اینکه در 2 سال و یک ماه گذشته 12 پرتاب ماهواره انجام شده است، گفت: این تعداد بیش از یک دهه پرتاب است که از سال 1398 تا تیر 1400 داشته ایم، این مسیر طی سال آینده ادامه خواهد داشت. ما همچنین چندین رویداد فضایی را پیش بینی کرده ایم.

وی تاکید کرد: صنعت فضایی کشور به سرعت در مسیر توسعه خود پیش می رود تا بتوانیم جایگاه ایران را در این صنعت ارتقا دهیم.

وی پس از اشاره به اینکه در داخل کشور پرتابگر و پایگاه پرتاب ماهواره داریم، یادآور شد: پایگاه های فعلی امکان ورود ماهواره به مدار هشت درجه خورشیدی را ندارند. از این نظر ما در حال ساخت بزرگترین پایگاه غرب آسیا در جنوب هستیم. کشور ساخت آن در این دولت آغاز شده است و سال آینده یا حداکثر در پایان این دولت اولین پرتاب را از این پایگاه انجام خواهیم داد تا امکان تزریق ماهواره به مدارهای مختلف وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره های متعددی از جمله ظفر و طلوع تهیه شده است، همچنین برای اولین بار ماهواره های بخش خصوصی را در تولید ماهواره معرفی کرده ایم که در این زمینه قراردادهایی با بخش خصوصی بسته شده است. خرید تضمینی داده‌های فضایی: ما تأیید کرده‌ایم که ماهواره‌های آنها سال آینده پرتاب خواهند شد.

وی ادامه داد: سامانه شهید سلیمانی را داریم که ماهواره های آن سال آینده آماده پرتاب می شود، سال آینده سال پرباری برای صنعت اقمار کشور خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.