افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

پاهای گران قیمت در کفش های زمستانی

  • کد خبر : 185478
پاهای گران قیمت در کفش های زمستانی

عارف اصفهانی; بازار: افت فروش به ویژه در دو مرکز اصلی کفش اصفهان یعنی خیابان سپه و خیابان چهارباغ شناخته شده است. اگرچه مراکز خریدی مانند افتخار که یکی از مراکز فروش کفش اصفهان است، نتوانستند از این رکود جان سالم به در ببرند. کافی است سری به کفش فروشی ها بزنید تا ببینید این […]

عارف اصفهانی; بازار: افت فروش به ویژه در دو مرکز اصلی کفش اصفهان یعنی خیابان سپه و خیابان چهارباغ شناخته شده است. اگرچه مراکز خریدی مانند افتخار که یکی از مراکز فروش کفش اصفهان است، نتوانستند از این رکود جان سالم به در ببرند.

کافی است سری به کفش فروشی ها بزنید تا ببینید این روزهایی که خبری از سرمای زمستانی نیست، کفش زمستانی چگونه است. با یک تخمین ساده می توان فهمید که امروزه فروشندگان کفش، به ویژه آنهایی که کفش های زمستانی عرضه می کنند، چندان از بازار راضی نیستند.

رکود این روزها در حالی که قیمت ها افزایش می یابد، بازار کفش زمستانی را منجمد کرده است. با این حال فروشندگان نگرانند که در این روزهای قبل از عید و هوای گرم نیم چکمه و چکمه زمستانی در دست دارند.

یکی از فروشندگان بازار سپه که از این وضعیت راضی نیست به خبرنگار بازار گفت: گرمای هوا بازار کفش زمستانی را با رکود مواجه کرده است و در عین حال مغازه هایی هم وجود دارند که کفش های زمستانی بی کیفیت می فروشند. با قیمت های بسیار پایین که باعث شده رونق چندانی در بازار وجود نداشته باشد.

به گفته علی 10 سال است که در این زمینه فعالیت می کند. سردی بازار باعث دلسردی فروشندگان کفش شده و کفش های زمستانی در ویترین مغازه ها پوسیده است.

به گفته فروشندگان، اگرچه تا سال گذشته مشتریان کفش زمستانی نسبتاً خوب بودند و بازار رونق خوبی داشت، اما امسال با تورم فعلی و گرانی‌ها، مخاطبان این بازار نیز کمتر شده و دور از دسترس نیستند. از ورشکستگی

حالا چه به سمت کفش فروشان چهارباغ پایین میدان شهدا و چه به سمت خیابان سپه، هر دو در فاصله چند صد متری شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

به گفته فروشندگان، اگرچه تا سال گذشته مشتریان کفش زمستانی نسبتاً خوب بودند و بازار رونق داشت، اما امسال با تورم موجود و گرانی ها، مخاطبان این بازار کمتر شده و فاصله چندانی با ورشکستگی ندارند.

احمد در بازار کفش نیز تجربه دارد و در میدان شهدا کفش فروشی دارد. به گفته خودش از 18 سال پیش که این کار را شروع کرده است، هرگز بازار کفش را به این شکل ندیده است. به گفته این فروشنده، دو سال پیش مردم با وجود ویروس کرونا کفش می خریدند.

یکی از چکمه ها را برمی دارد، می گذارد روی زمین و می گوید: این کفش ها چرمی نیستند، اما شبه چرم هستند و کیفیت نسبتاً بالایی دارند. اما از آنجایی که قیمت آن بالاست، مشتری زیادی ندارد. برچسب کفش قیمت 850 هزار تومان را نشان می دهد; رقمی که نشان می دهد در یک نگاه کلی تر، بازار کفش با رکود مواجه شده است. به گفته وی، سال گذشته همین کفش ها 450 هزار تومان فروخته شد و با وجود اینکه فروشندگان سعی کردند قیمت را زیاد افزایش ندهند تا خریدار ضرر نکند، اما در واقعیت این اتفاق نیفتاده است.

کفش های لیبل دار که کارکردشان مشخص است و کفش های بدون برچسب حتی زمانی که مشتریان قیمت آن ها را می پرسند مشتری ندارند. آنها به این برچسب ها نگاه می کنند و می روند. به گفته فروشندگان، این نگاه های شگفت انگیز در بازار کفش فراوان است. حتی اگر خریداری شود، کارش فقط با یک نگاه معنادار به پایان می رسد.

فروشندگان از وضعیت بازار ناراضی هستند. به گفته آنها نیاز بازار کفش بسته به فصل تغییر می کند اما زمستان امسال با زمستان های دیگر اصفهان متفاوت است.

رتبه سوم اصفهان در تولید کفش

رئیس سابق اتحادیه کفش استان اصفهان در گفتگو با بازار و در پاسخ به این سوال که در اصفهان در زمینه تولید کفش در اصفهان با چه مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار می کند: متاسفانه با وجود اینکه اصفهان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. تولید کفش در کشور شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه های کوچک کفش در اصفهان هستیم و اگر دولت در این زمینه حمایت نکند، این صنعت با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

اکبر زاهدی ادامه داد: اگرچه در تامین برخی مواد اولیه کفش با مشکل مواجه هستیم، اما صنعت کفش اصفهان حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید از این صنعت حمایت شود.

زاهدی: در بازار تولید و تجارت امروز، هر تولیدکننده ای که فعال باشد و بتواند با آخرین تکنولوژی روز تولید کند و تجهیزات را نوآوری و نوسازی کند، قطعا موفق خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت کفش دست دوز در اصفهان، تصریح می کند: در بازار کنونی تولید و تجارت، هر تولیدکننده ای که فعال باشد و بتواند با تکنولوژی روز تولید کند و تجهیزات را نوآوری و نوسازی کند، قطعا موفق خواهد بود و هر تولیدکننده ای موفق خواهد بود. که به روز نمی شود و همچنان به طور سنتی کار می کند، هر روز عقب تر خواهد بود.

و ادامه می دهد: برخی واحدها مشکل نقدینگی دارند و باید مشکلات آنها برطرف شود. اگر دولت حمایت لازم را از این تجارت نداشته باشد در این زمینه با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان درباره وضعیت بد تولیدکنندگان کفش اظهار می‌کند که در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی تنها 20 درصد مواد اولیه خود را وارد می‌کنند و 80 درصد مابقی در داخل کشور تولید می‌شود.

پاهای گران قیمت در کفش های زمستانی ارزان و بی کیفیت بر عرش نشست

زاهدی با بیان اینکه کفش های اصفهان با سیاست های درست شانس زیادی برای بازگشت به جایگاه قبلی خود دارند، می گوید: می توان به بازگشت به روزهای خوب امیدوار بود اما مسئولان نیز باید حمایت کنند.

پاهای گران قیمت در کفش های زمستانی

در این زمستان؛ گرانی پایش را در یک کفش گذاشت و مشتریان را فراری داد. بنابراین نارضایتی تنها محدود به فروشندگان نمی شود، خریداران نیز از این بازار راضی نیستند و گرانی چند برابر کفش را دلیلی برای عدم خرید آن می دانند. به گفته خریداران، رزق و سفره مهمتر از کفش است و ترجیح می دهند بر اساس نیاز و نیازی که دیگر نمی توان از آن چشم پوشی کرد خرید کنند.

محسن امامی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازار درباره علت رکود و گرانی کفش می گوید: افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه پتروشیمی ها و گرانی دلار باعث شده تا کفش ها افزایش پیدا کنند. بازار ممکن است مانند گذشته رونق نداشته باشد. این موضوع نه تنها در وضعیت داخلی بلکه در صادرات نیز تاثیر زیادی داشته است و به گفته تولیدکنندگان اصلی کفش، وضعیت حاکی از آن است که صادرات کفش نسبت به گذشته وضعیت خوبی ندارد.

و ادامه می دهد: شرایط حتی به حدی رسیده که برخی از فعالان بازار کفش به فکر تغییر شغل هستند. چون به قول خودشان تقاضا در بازار کفش کم است. آنها می گویند درآمد مردم آنقدر پایین است که نمی توانند کالاهای جدید را با قیمت های بالا بخرند. مردم نیز ترجیح می دهند یک جفت کفش مناسب برای چهار فصل بخرند تا یک جفت کفش برای یک فصل.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در دو سال کرونا وضعیت بازار کفش خوب نبود و به دلیل کاهش رفت و آمد مردم سعی کردند از تجهیزاتی که در اختیار داشتند استفاده کنند. اکنون که در دوران پسا کرونا هستیم، تعطیلات از سر گرفته شده است، اما بازار کفش به دلیل گرانی همچنان خوب نیست.

با قدم زدن در بازار، چشمان ما از قیمت های عجیب میلیونی سیر می شود. در بین کفش ها، پنبه نسبت به ویژگی هایش قیمت مناسب تری دارد، اما برخی از کفش های مجلسی زنانه با قیمت های عجیب و غریب هستند که شوکه کننده هستند. مثلاً چکمه خزدار زنانه دو میلیون تومان است; این در حالی است که این طبقه قیمت نیم چکمه در نظر گرفته شده و چکمه های بلندتر بین سه و نیم تا پنج میلیون تومان قیمت دارند. البته این قیمت ها بیشتر در مناطق مرتفع شهر است و به گفته فروشندگان کفش در میدان شهدا؛ اینجا کسی این کفش های گران قیمت را نمی خرد.

بازار کفش اصفهان از قدیم معروف بوده و حتی از ایتالیا مردمی برای خرید کفش به خیابان سپه می آیند اما اکنون این تجارت با مشکلات جدی مواجه شده است.

ردیف کفش فروشی ها در هر منطقه از شهر خریداران خاص خود را دارد. هر چه به جنوب شهر نزدیکتر می شوید و می خواهید از برندهای معروف کفش بخرید، نیم بوت ها حتی بیش از پنج میلیون تومبا قیمت دارند.

ارزان با کیفیت پایین

در همین حال؛ طبقه متوسط ​​هم همین سفارش شهدا را برای خرید کفش انتخاب می کند. خانمی که برای خرید کفش به بازار آمده است با انزجار می گوید: خودتان قضاوت کنید، کفش ها گران و بی کیفیت هستند، کفش ها با چسب ریخته می شوند و یک بخیه هم ندارند، آیا باید برای خرید کفش بد هزینه کنیم؟ کفش با کیفیت؟!

در فروشگاه دیگری خانواده ای برای خرید کفش تابستانی آمده اند و پس از اطلاع از قیمت ارزان ترین محصول را انتخاب می کنند. پدر این خانواده توضیح می دهد: اینکه قیمت کفش های زمستانی با کیفیت پایین تر از 500 هزار تومان شروع می شود صحت ندارد. پس چرا باید پرداخت کنیم؟ بی کیفیت؟

خیابان سپه و پاساژ افتخار از دیگر مراکز مهم فروش کفش در اصفهان هستند. زمانی مغازه‌های این دو منطقه جزو پر رفت‌وآمدترین بازارهای شهر به حساب می‌آمدند، اما کفش‌فروش‌های این مناطق اصفهان مانند گذشته بازار شلوغی ندارند. یکی از کفش فروشان مسن در پاساژ افتخار می گوید: رکود را پشت سر گذاشتیم و اکنون با ورشکستگی مبارزه می کنیم! کفش ها مثل سابق مشتری ندارند، من در هفته قبل فقط 10 مشتری داشتم که مدل های ارزان تر را خریدند. قیمت کفش در کارخانه ها نیز به شدت در حال افزایش است.

بازار کفش اصفهان از قدیم معروف بوده و حتی از ایتالیا برای آوردن کفش به خیابان سپه نیز می آیند، اما اکنون این تجارت با مشکلات جدی مواجه شده و در صورت عدم حمایت، خرده فروشان و کارگاه های کوچک تولیدی زیادی که نقش مهمی در رونق اصحفان دارند. اشتغال، بسته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.