افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

وضعیت نامناسب جاده های ایلام

  • کد خبر : 119802
وضعیت نامناسب جاده های ایلام

مهسا نظری; بازار: ایلام یکی از استان های کشور با بیشترین گرایش کشاورزی، صنعتی و گردشگری است که در غرب ایران قرار دارد و به دلیل طبیعت، آب و هوا و موقعیت مرزی، علاوه بر مناسب بودن برای مسافران، دارای محل صادرات، واردات و ترانزیت کالا که می تواند سالانه درآمد هنگفتی ایجاد کند. به […]

مهسا نظری; بازار: ایلام یکی از استان های کشور با بیشترین گرایش کشاورزی، صنعتی و گردشگری است که در غرب ایران قرار دارد و به دلیل طبیعت، آب و هوا و موقعیت مرزی، علاوه بر مناسب بودن برای مسافران، دارای محل صادرات، واردات و ترانزیت کالا که می تواند سالانه درآمد هنگفتی ایجاد کند. به این ترتیب به نفع مردم ایلام هستند، البته استان ایلام تاکنون در این زمینه پیشرفت چندانی نداشته است چرا که دستیابی به توسعه همه جانبه در این زمینه نیازمند زیرساخت های مهمی مانند استاندارد و بیمه است. راه های ارتباطی که استان ایلام در این منطقه با آن مواجه است.

لازم به ذکر است با وجود امکانات فراوان در استان ایلام، راه های مواصلاتی این استان وضعیت مناسبی ندارد و هر ساله شاهد تصادفات و تلفات زیادی در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

وضعیت نامناسب جاده های ایلام

این مقایسه آماری از وضعیت حمل و نقل استان ایلام با استان های همجوار نشان می دهد که ایلام با وجود قرار گرفتن در مرز مشترک با کشور عراق و داشتن بیش از 450 کیلومتر مرز مشترک و داشتن پل ارتباطی با استان های همجوار که همگی نشانه های نسبی است. برتری این استان به لحاظ موقعیت استراتژیک و اهمیت آن برای دولت، وضعیت اسفناکی در حوزه ارتباطات دارد.

بیشتر راه های استان را راه های فرعی و روستایی و همچنین راه های اصلی استان تشکیل می دهند. با توجه به وجود مرز مهران و تردد زائران عتبات و صادرات کالا، راه ها نیازمند بهسازی هستند. جاده های اصلی استان به بزرگراه ها و بزرگراه ها.

بسیاری از پروژه های راهسازی استان ایلام با اعتبارات گزافی تامین شده است که نه تنها مردم استان را به هیجان آورد بلکه نقش مهمی در کاهش تصادفات و توسعه استان داشت. با این حال بسیاری از این پروژه ها رها شده اند. به دلایل مختلف به ویژه کمبود اعتبار ناتمام ماند. یا رشد فیزیکی بسیار کندی دارند

بخشی دیگر از مشکلات راه های استان ایلام بحث ایمن سازی و بهسازی نقاط حادثه خیز و همچنین رفع دره ها با ایجاد خاکریز در سطح جاده های استان است چرا که سالانه میلیون ها نفر نه تنها از استان ایلام بلکه از مردم این استان نیز استفاده می کنند. از اقصی نقاط کشور به ویژه در ایلام اربعین. به دلیل وجود مناطق حادثه خیز و شکاف خسارات اقتصادی و جانی زیادی متحمل می شوند.

پروژه های نیمه تمام در ایلام

به همین دلیل تامین زیرساخت های ارتباطی موضوعی است که در سال های اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. در این راستا پروژه های راهسازی زیادی در استان ایلام با اعتبارات هنگفت آغاز شده است که نه تنها مردم استان را به هیجان آورد، بلکه نقش مهمی در کاهش تصادفات و توسعه استان داشت. بسیار کند است

در حال حاضر مشکل راه‌های ارتباطی شهرستان‌های استان به‌ویژه پلمب مواصلاتی ایلام – مهران که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر از سراسر کشور است، یکی از اساسی‌ترین و جدی‌ترین مشکلات این استان محسوب می‌شود. که مانع توسعه این مناطق شده است.

همانطور که می دانیم راه ها مهم ترین ابزار دستیابی به توسعه در هر منطقه هستند، زیرا رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه های مناسب چند برابر می شود و درهای پیشرفت به روی منطقه باز می شود.

همچنین راه ها در بهبود شرایط تجاری، صنعتی و کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت، کاهش مشکلات اجتماعی، توسعه اقتصادی، درآمدزایی، اشتغال زایی و محرومیت زدایی در استان نقش انکارناپذیری دارند.

در حال حاضر مشکل راه‌های ارتباطی شهرستان‌های استان به‌ویژه پلمب مواصلاتی ایلام – مهران که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر از سراسر کشور است، یکی از اساسی‌ترین و جدی‌ترین مشکلات این استان محسوب می‌شود. که مانع توسعه این مناطق شده است.

بزرگراه ها و جاده ها همواره یکی از مهم ترین راه های ارتباطی بین شهرها و شهرستان ها بوده اند و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ترافیک برای سفر یا تجارت، وجود جاده های ایمن یکی از دغدغه ها و خواسته های اصلی است. مردم استان ایلام، از این رو توسعه شبکه های ارتباطی اصلی که مهم ترین و حساس ترین فضاها هستند. اهمیت ویژه ای دارد که مردم یک منطقه را تشکیل می دهند و باید مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.