افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

واشنگتن به دنبال تماس غیرمستقیم با تهران است

  • کد خبر : 173027
واشنگتن به دنبال تماس غیرمستقیم با تهران است

کد خبر: 14575 ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ۱۹:۰۰:۲۹ یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که برقراری تماس های غیرمستقیم با ایران برای جلوگیری از درگیری گسترده تر در خاورمیانه، هدف اصلی سفر آنتونی بلینکن به منطقه در روزهای آینده خواهد بود. گفتن فردا | سیان به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش […]



کد خبر: 14575

۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ۱۹:۰۰:۲۹






یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که برقراری تماس های غیرمستقیم با ایران برای جلوگیری از درگیری گسترده تر در خاورمیانه، هدف اصلی سفر آنتونی بلینکن به منطقه در روزهای آینده خواهد بود.

گفتن فردا | سیان به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که یکی از اهداف سفر وزیر امور خارجه به پایتخت های خاورمیانه برقراری تماس های غیرمستقیم با ایران برای جلوگیری از تشدید تنش است.

بر اساس این گزارش، آمریکا تاکنون با حمله به نیروها و زیرساخت ها در عراق و سوریه و هدف قرار دادن موشک ها و پهپادهای شلیک شده از سوی انصارالله یمن به حملات به مواضع خود پاسخ داده است.

مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که از طریق کانال های غیرمستقیم به ایران گفته اند که حملات گروه های مورد حمایت این کشور علیه مواضع آمریکا در منطقه باید متوقف شود و در صورت لزوم ایالات متحده از خود دفاع خواهد کرد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که برقراری تماس های غیرمستقیم با ایران برای جلوگیری از درگیری گسترده تر در خاورمیانه، هدف اصلی سفر آنتونی بلینکن به منطقه در روزهای آینده خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با سران کشورهایی که با آنها دیدار می کند تاکید خواهد کرد که واشنگتن نمی خواهد شاهد تشدید تنش ها باشد و قصدی برای تشدید آن ندارد. این مقام آمریکایی افزود: انتظار می رود این پیام از طریق کشورهایی که با ایران رابطه دارند به تهران و گروه های تحت حمایت آن منتقل شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت: بلینکن در تمام انتصابات خود تصریح خواهد کرد که حملات یمن غیرقابل قبول است.

آنتونی بلینکن که از روز جمعه سفر منطقه ای خود را آغاز کرده است به ترکیه، اردن، قطر، عربستان سعودی، امارات، مصر و سرزمین های اشغالی فلسطین سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: انتظار می‌رود بلینکن در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی درباره انتقال به مرحله کاهش تنش در غزه و چگونگی جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه صحبت کند. که موضوع اصلی این سفر خواهد بود. ادعای آمریکا در مورد نیروهای نیابتی ایران در حالی مطرح می شود که تهران بارها اعلام کرده است که در منطقه نیروی نیابتی ندارد و گروه های مقاومت و همچنین ارتش یمن بر اساس منافع کشورهای خود عمل می کنند.

مقامات ایالات متحده می گویند واشنگتن عمیقاً تمایلی به فراتر رفتن از آنچه حملات دفاعی و همچنین دیپلماسی غیرمستقیم می خواند، نداشته است. در عین حال پنتاگون چندین گزینه را به رئیس جمهور آمریکا ارائه کرده است تا در صورت انتخاب این مسیر به مواضع ارتش یمن حمله کند.

این در حالی است که رسانه های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که مقامات کاخ سفید به دلیل تبعات آن در اقدامی علیه یمن تردید دارند. رسانه های آمریکایی مدعی شدند که از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه پس از 7 اکتبر، ایالات متحده در پشت پرده تلاش می کند تا از بروز جنگ گسترده تر بین چند کشور منطقه جلوگیری کند، اما این تنش ها هفته گذشته و پس از ترور صالح افزایش یافت. . العاروری یکی از رهبران حماس در بیروت توسط اسرائیل و همچنین حمله تروریستی داعش به ایران افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.