افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا اولین گام دولت شهید رئیس جمهور

  • کد خبر : 273570
واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا اولین گام دولت شهید رئیس جمهور

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی در تشریح تدابیر ویژه رئیس جمهور شهید در حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی مسئولیت کشور را بر عهده گرفت که روزانه 700 مورد فوتی ناشی از کرونا داشتیم، افزود: مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب انقلاب در ابتدای کار دولت گفت که اولویت […]

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی در تشریح تدابیر ویژه رئیس جمهور شهید در حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی مسئولیت کشور را بر عهده گرفت که روزانه 700 مورد فوتی ناشی از کرونا داشتیم، افزود: مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب انقلاب در ابتدای کار دولت گفت که اولویت اول مهار ویروس کرونا است و آیت الله رئیسی شب و روز برای رسیدن به آن فرصت نداشت.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان تنها 18 میلیون دوز واکسن به جمعیت تزریق شده بود، گفت: شخصاً وارد موضوع کمبود واکسن شد و پس از گفتگو با رئیس جمهور چین اولین محموله 10 میلیونی واکسن را وارد کرد. وارد کشور شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 50 هزار ویزیت بیمارستانی، 20 هزار بستری و 8 هزار بیمار بدحال داشتیم در حالی که روزانه تنها 70 هزار دوز واکسن تزریق می شد و برخی صحبت از رفتن به ارمنستان و سایر کشورها برای دریافت واکسن داشتند.

عین اللهی تصریح کرد: با توصیه آیت الله رئیسی نهضت مردمی واکسیناسیون شکل گرفت و با بسیج مردمی و استفاده از همه امکانات کشور و کانون های بسیج، مساجد، ورزشگاه ها و پایگاه های بسیج، واکسیناسیون را به 1600 رساندیم. 000. دوز در روز

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم 122 هزار فوتی بر اثر کرونا وجود داشت که این رقم در این دولت به 20 هزار نفر رسید.

وزیر بهداشت فرماندهی شهید آیت الله رئیسی را مستقر در ستاد کرونا خواند و گفت: با این فرمان بود که کرونا مهار شد.

عین اللهی دوبرابر شدن تخت های پیکو را یکی دیگر از خاطرات شهید رئیسی در ایام کرونا دانست و گفت: کرونا میکرون بیشتر کودکان را گرفتار کرد و تخت های مراقبت ویژه کمی برای کودکان داشتیم که با دستور رئیس جمهور 500 تخت پیکو به 1000 تخت افزایش یافت. تخت‌ها افزایش یافت تا کودکان در زمان شیوع کرونا دچار مشکل نشوند.

وزیر بهداشت از افتتاح 15 هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان سال خبر داد و گفت: آیت الله رئیسی برای سلامت مردم اهمیت زیادی قائل است و بر افتتاح پروژه هایی که روی زمین مانده است تاکید دارند.

عین اللهی افزود: در زمان ریاست وی 16 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و تا پایان امسال 15 هزار تخت جدید افتتاح می شود که این دستاورد بی نظیری در تاریخ بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه های بر زمین مانده به دلیل اقدامات و تاکیدات ایشان بود که نمونه آن راه اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است و اکنون آماده بهره برداری است.

وزیر بهداشت بهره برداری از بیمارستان های حضرت مهدی (عج) و غدیر تهران و همچنین بیمارستان شهریار پس از 34 سال را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: شهید رئیسی پروژه های باقی مانده در راه را به اتمام رسانده است. . سال ها اصرار کرد و در این دولت بسیاری از این پروژه ها در حوزه سلامت تکمیل و به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.