افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

هواشناسی اصفهان هشدار زرد داد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 131615
هواشناسی اصفهان هشدار زرد داد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد زمانی صادر می شود که وقوع یک پدیده جوی باعث وقفه در سفر و کار روزانه شود. هشدار زرد برای اطلاع رسانی به مردم و آماده سازی آنها برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول صادر می شود. همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد زمانی صادر می شود که وقوع یک پدیده جوی باعث وقفه در سفر و کار روزانه شود. هشدار زرد برای اطلاع رسانی به مردم و آماده سازی آنها برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول صادر می شود. همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم تدابیری بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان ظهر یکشنبه با صدور اخطاریه زردرنگ اعلام کرد: فعالیت سامانه ناپایدار بارانی از صبح زود مناطق استان به ویژه غرب و جنوب اصفهان را در بر می گیرد. . از دوشنبه تا سه‌شنبه بعدازظهر (8 و 30 آبان): گاهی رگبار و رعد و برق، در مناطق مرتفع و در مناطق سردسیر به‌ویژه غرب و جنوب، بارش برف و مه، آلودگی و کاهش دید، رعد و برق، وزش باد و لحظه‌ای. طوفان ها طوفان، افزایش گرد و غبار محلی و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به دلیل گرد و غبار.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: در این مدت کاهش محسوس دما بین 2 تا 5 درجه سانتیگراد در طول روز پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، شدت فعالیت سامانه ناپایدار در مناطقی مانند سمیرم، پسر بچه و میان دشت، چادگان، چپنان، خوانسار، سمیرم، گریه کردن (داران)، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، فریدونشهرفلورجان، نسخه بودن.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال سقوط اجسام و درختان فرسوده، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها به ویژه در شرق استان و استان های همجوار یزد و سمنان خبر داد. ، احتمال سقوط از ارتفاع، یخ زدگی و آسیب به محصولات کشاورزی، لغزندگی معابر و مسیرها، لغزندگی سطح جاده، ایجاد جریانات آب و طغیان فصلی رودخانه ها و مسیل ها، یخ زدگی سطح جاده، رعد و برق، اختلال در تردد ترافیک شهری و روستایی و جاده های درون و برون استان به ویژه (چهارمحال، بختیاری و کهگیلویه) راننده احمد و فارس به هم استانی ها هشدار و توصیه کرده اند در سفرهای بین شهری و برون استانی مراقب باشند.

این اطلاعیه همچنین بر لزوم پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم ریختن در بستر رودخانه‌ها و کانال‌ها تاکید می‌کند. حرکت بر عشایر و اقدامات حفاظتی از محصولات کشاورزی تاکید شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.