افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

هفتمین جشنواره برداشت خرما در استان بوشهر برگزار می شود

  • کد خبر : 376438
هفتمین جشنواره برداشت خرما در استان بوشهر برگزار می شود

بابک بهادرپور در گفتگو با خبرنگار بازار به تشریح تاریخچه توسعه تمدن استان بوشهر و رواج کشاورزی و نخلکاری در این استان پرداخت. کتیبه ها و گل نبشته های سومری و بین النهرین تا هفت هزار سال پیش. وی به صراحت اعلام کرد که درخت خرما در این مناطق کاشته شده است. وی مبنای برگزاری […]

بابک بهادرپور در گفتگو با خبرنگار بازار به تشریح تاریخچه توسعه تمدن استان بوشهر و رواج کشاورزی و نخلکاری در این استان پرداخت. کتیبه ها و گل نبشته های سومری و بین النهرین تا هفت هزار سال پیش. وی به صراحت اعلام کرد که درخت خرما در این مناطق کاشته شده است.

وی مبنای برگزاری جشن برداشت خرما را آداب و رسوم مردم بومی منطقه عنوان کرد و افزود: جشن های ایرانی نیز بر اساس ساستار و طبیعت است و برای هر حال و هوای طبیعی جشنی برپا کرده است و به درستی. و بر اساس اصول روانشناسی امروزی شادی با پرداخت جشن گرفته می شود.

دبیر جشنواره ملی برداشت خرما استان بوشهر با تشریح ریشه های تاریخی جشنواره برداشت خرما گفت: جشن برداشت خرما در پایان شهریور و در آغاز جشنواره یکی از نمونه جشنواره هایی است که ریشه دارد. در تاریخ و سنت بومیان ایران.

بهادرپور ادامه داد: در این روزها کار زراعت و باغداری به پایان می رسد و در فصل پاییز حداقل سه ماه استراحت می کنند.

این فعال فرهنگی گفت: بر این اساس گروه هفتم جشنواره برداشت خرمای استان بوشهر را هوشمندانه برپا کرده است و تاکنون شش دوره برگزار کرده ایم و در آستانه برگزاری هفتمین دوره هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره نیز مانند دوره های گذشته جشنواره را به نام شهدای کشاورز و نخلدار نامگذاری کرده ایم، گفت: این جشنواره به نام شهدای گرانقدر قامیسی، میر، اخلی و بهادرپور نامگذاری شده است که مانند همه شهدای گرانقدر. از این منطقه، خود باغدار و پسرانش. درختان نخل و خرما بود.

بهادرپور درباره نحوه برگزاری این جشنواره نیز گفت: برداشت خرما در مدت 45 روز در استان انجام می شود و آیین برداشت خرما نیز اجرا می شود.

دبیر جشنواره ملی برداشت خرما استان بوشهر همچنین افزود: به منظور آشنایی مردم ایران با آداب و سنن مردم استان بوشهر در زمینه برداشت خرما، کلیپ، کلیپ، تبلیغات و تصاویر به صورت گسترده منتشر می شود. از جشنواره در رسانه های محلی استان توزیع و صفحات مجازی دبیرخانه جشنواره و گروه هنری سپتا منتشر می شود.

وی یادآور شد: در این جشنواره همه ساله تمام مناطق استان تحت پوشش عکاسان و فیلمبرداران ما قرار می گرفتند اما به دلیل شباهت نوع برداشت و نخلستان ها و هزینه زیاد سفر به مناطق دوردست در دوره جدید، تنها شهرها و روستاهای دشتستان تحت پوشش جشنواره هستند.

بهادرپور در خصوص استقبال از هفتمین جشنواره برداشت خرما در استان بوشهر گفت: شهرستان های آبپخش، سعد آباد، ارم و بوشکان بیشترین تعداد شرکت کننده در هفتمین جشنواره را دارند.

این فعال فرهنگی با قدردانی از حمایت های نماینده مردم دشتستان در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پتروشیمی بازرگاد حامی هفتمین جشنواره برداشت خرمای استان بوشهر است و از مدیران مربوطه که از فعالان فرهنگی این استان حمایت کرده اند تشکر می کنم. استان

بهادرپور در پایان یادآور شد: در 25 مهرماه اختتامیه جشنواره ملی برداشت خرما در آیینی زیبا برگزار می شود و از تمامی کشاورزان و شهروندان استان بوشهر دعوت می کنیم در این جشن بزرگ شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.