افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

هرگونه حمله علیه ایران، منافع یا شهروندانش پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد

  • کد خبر : 191921
هرگونه حمله علیه ایران، منافع یا شهروندانش پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد

به گزارش ساعت 9 صبح؛ نماینده جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال برخی رسانه‌ها مبنی بر انتشار این خبر مبنی بر اینکه آمریکا در دو روز گذشته پیام‌های متعددی از طریق واسطه‌ها به ایران ارسال کرده و به تهران هشدار داده است. گفت: چنین پیام هایی رد و بدل […]

به گزارش ساعت 9 صبح؛ نماینده جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال برخی رسانه‌ها مبنی بر انتشار این خبر مبنی بر اینکه آمریکا در دو روز گذشته پیام‌های متعددی از طریق واسطه‌ها به ایران ارسال کرده و به تهران هشدار داده است. گفت: چنین پیام هایی رد و بدل نمی شود، اما سیاست اساسی جمهوری اسلامی ایران این است که اگر طرفی به خاک ایران یا منافع آن و اتباع آن در خارج از مرزهای خود حمله کند، با پاسخ قاطع و قوی مواجه خواهد شد.

شبکه قطری الجزیره روز سه شنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که واشنگتن در دو روز گذشته بیش از یک پیام از طریق شخص ثالث به تهران ارسال کرده است.

این منابع تصریح کردند: پیام های واشنگتن این بود که خواهان جنگ گسترده نیست و همچنین هشدار داد که گسترش جنگ با تحرکات آمریکایی ها همراه خواهد بود.

منابع الجزیره تاکید کردند: ایران در پاسخ اعلام کرد که تهدیدهای واشنگتن غیرقابل قبول است و هشدار داد که حمله در داخل خاک ایران خط قرمز است و با پاسخ مناسب همراه خواهد بود.

این منابع می گویند: ایران در پاسخ به این موضوع اشاره کرد که خواهان جنگ با آمریکا نیست، اما با هر گونه ماجراجویی واشنگتن با قدرت مقابله خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز دوشنبه خود در واکنش به خبر حمله به نیروهای آمریکایی و ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در این حمله و تهدیدات آنها. علیه ایران، با قرائت بیانیه دیپلماتیک صبح امروز این کشور در این اطلاعیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری در غزه، بارها نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری ها در منطقه به دلیل وقوع بحران هشدار داده است. تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و همچنین حمایت همه جانبه آمریکا از نسل کشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری. وی حاکمیت ملی پایدار و مکرر عراق و سوریه نیروهای آمریکایی و بمباران و حملات علیه گروه‌ها و مردم در عراق، سوریه و یمن را موجب تشدید این چرخه بی‌ثباتی دانست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه، معتقد است جنگ غزه راه حل نیست و پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آتش بس فوری ممکن است راه حل باشد. مبنای بازگشت صلح به منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور دریافت نمی‌کنند و جمهوری اسلامی ایران به توسعه درگیری‌ها در منطقه نگاه مثبتی ندارد. اما در تصمیمات گروه های مقاومت در مورد چگونگی حمایت یا دفاع از ملت فلسطین. آنها و مردم کشورشان درگیر هیچ تجاوز یا اشغالگری نیستند.

کنعانی تاکید کرد: تکرار اتهام بی اساس به ایران فرافکنی و همچنین توطئه کسانی است که منافع خود را در کشاندن پای آمریکا به نبردی جدید در منطقه و تحریک آن به گسترش و تشدید بحران برای پوشش می دانند. مشکلات خود را از این طریق مطرح کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات منطقه را دنبال می کند و مسئولیت عواقب اتهامات تحریک آمیز علیه ایران بر عهده نویسندگان این گونه ادعاهای بی اساس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین درباره برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پیام آمریکایی ها به ایران از طریق کشورهایی مانند عراق و افغانستان، اظهار کرد: همانطور که هفته گذشته گفتم، پیام های مختلفی از مسیرهای مختلف از سوی آمریکا دریافت می کنیم. طرف آمریکایی و ما پاسخ های لازم را از طریق مجاری دیپلماتیک یا طرف هایی که پیام را به طرف آمریکایی منتقل می کنند، داده ایم.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز روز دوشنبه در نامه ای به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه مسئولیتی ندارد.

همانطور که قبلاً در مکاتبات ما از جمله نامه های مورخ 4 دسامبر 2023 و 2 ژانویه 2024 تأکید شده بود، هیچ گروه وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از عراق، سوریه یا هر جای دیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل نیست. جمهوری اسلامی ایران یا از طرف آن وجود ندارد، بنابراین جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: همچنین اقدامات آمریکا در سوریه و عراق غیرقانونی و ناقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل به ویژه بند 4 ماده 2 منشور است. در نتیجه، محتوای ایالات متحده در نامه فوق الذکر به شورای امنیت بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، فاقد مبنای قانونی است و نمی تواند چنین اقداماتی را مشروعیت بخشد.

ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.