افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
3

نوشیدن آب لوله کشی بهتر است یا آب بطری؟

  • کد خبر : 176224
نوشیدن آب لوله کشی بهتر است یا آب بطری؟

با استفاده از روشی که اخیراً اختراع شده است، دانشمندان به طور متوسط ​​240000 قطعه پلاستیک قابل تشخیص در هر لیتر آب را در برندهای معروف این محصولات شمارش کردند که 10 تا 100 برابر بیشتر از تخمین های قبلی است که نگرانی های بالقوه سلامتی را ایجاد کرده و نیاز به مطالعه بیشتر دارد. […]

با استفاده از روشی که اخیراً اختراع شده است، دانشمندان به طور متوسط ​​240000 قطعه پلاستیک قابل تشخیص در هر لیتر آب را در برندهای معروف این محصولات شمارش کردند که 10 تا 100 برابر بیشتر از تخمین های قبلی است که نگرانی های بالقوه سلامتی را ایجاد کرده و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

استادیار پژوهشی ژئوشیمی در دانشگاه کلمبیا و یکی از نویسندگان مقاله به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر مردم نگران نانوپلاستیک در آب بطری هستند، منطقی است که جایگزین هایی مانند آب لوله کشی را در نظر بگیرند.

در سال‌های اخیر، توجه جهانی بر میکروپلاستیک‌ها متمرکز شده است که از منابع بزرگ‌تر پلاستیک ریخته می‌شوند و اکنون در همه جا از یخ‌های قطبی گرفته تا قله‌های کوه یافت می‌شوند و راه خود را از طریق اکوسیستم‌ها باز می‌کنند و به آب آشامیدنی و غذا می‌رسند.

در حالی که ابعاد میکروپلاستیک‌ها کمتر از پنج میلی‌متر است، نانوپلاستیک‌ها به ذراتی کمتر از یک میکرومتر یا یک میلیاردیم متر تعریف می‌شوند و آنقدر کوچک هستند که می‌توانند از طریق دستگاه گوارش و ریه‌ها و مستقیماً وارد جریان خون شوند. اندام هایی مانند مغز و به قلب می رسند همچنین می توانند از جفت به جنین منتقل شوند.

تحقیقات محدودی در مورد تأثیر آنها بر اکوسیستم و سلامت انسان وجود دارد، اگرچه برخی از مطالعات آزمایشگاهی اولیه آنها را با اثرات سمی، از جمله ناهنجاری های تولید مثل و مشکلات معده مرتبط دانسته اند.

تمام آب های بطری مورد تجزیه و تحلیل حاوی نانوپلاستیک بودند و نتایج نشان داد که بین 110000 تا 370000 ذره در هر لیتر آب بطری وجود دارد که 90 درصد آن نانوپلاستیک و بقیه میکروپلاستیک است.

در مرحله بعد، این گروه امیدوار است که آب لوله کشی حاوی میکروپلاستیک ها را بررسی کند، هرچند در سطوح بسیار پایین تر.

بیشتر بخوانید:

انواع مختلفی از آلزایمر شناسایی شده است

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.