افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

نشست زنان و دختران زینبی با عنوان آرام دل – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز برگزار شد

  • کد خبر : 130164
نشست زنان و دختران زینبی با عنوان آرام دل – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اجتماع بانوان و دختران تهرانی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد. این انجمن به نام دلارام و به میزبانی گروه های مردمی بانوان شهر تهران به عنوان مسیری برای ایجاد نشاط برای بانوان و دختران تهرانی تشکیل شد. بدین ترتیب زنان و دختران در هر […]

به گزارش خبرگزاری مهر، اجتماع بانوان و دختران تهرانی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد.

این انجمن به نام دلارام و به میزبانی گروه های مردمی بانوان شهر تهران به عنوان مسیری برای ایجاد نشاط برای بانوان و دختران تهرانی تشکیل شد. بدین ترتیب زنان و دختران در هر سنی به این برنامه دعوت می شوند و به ویژه زنان جوان و نوجوان در این جشن بزرگ جایگاه ویژه ای دارند.

برنامه های اجتماعی؛ از قرار گرفتن زن در متن تاریخ تا انبار عفاف و حجاب

برنامه های مختلفی در جامعه زنان و دختران تهرانی در نظر گرفته شده است و مهمانان می توانند از بخش های مختلف استفاده کنند. از این میان نمایشگاهی با عنوان «زن در بستر تاریخ» افتتاح شد که شامل هشت غرفه است و از قدیم الایام تا به امروز زنان موفق و برجسته ای را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نمایش گذاشته است.

در عین حال، هر غرفه به موضوع خاصی اختصاص دارد و راوی هر بخش، چهره ها و داستان موفقیت خود را برای مهمانان بازگو می کند. به این ترتیب زنان و دخترانی الگوهایی معرفی می شوند که هر کدام در گوشه ای از تاریخ زندگی کرده اند و با وجود مشکلات و مسائل دنیوی به موفقیت های مهمی دست یافته اند.

زنان غزه داوطلبانه فرزندان خود را به شرکت در جبهه مقاومت تشویق می کنند

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات مد و لباس نیز بخشی از برنامه های موازی این جامعه است که با استقبال بسیار خوب بانوان و دختران مواجه شده است. آنچه در این نمایشگاه قابل توجه است عرضه محصولات مد و لباس متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی و توجه ویژه به موضوع عفاف و حجاب است.

عطیه تقی پور، دبیر مجموعه های مردمی بانوان تهران درباره این نمایشگاه توضیح می دهد: با برگزاری چنین بخشی به همراه جامعه زنان و دختران، درصدد ارائه الگویی مناسب و در خور شأن زنان و دختران هستیم. به همین منظور و با هدف ترویج عفاف و حجاب در جامعه، نمایشگاه و فروشگاه محصولات حجاب را راه اندازی کرده ایم.

افتتاحیه آثار هنرمندان شهید نیز بخش ویژه ای از اجتماع بانوان و دختران دلارام است که در آن آثار مختلف شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به نمایش گذاشته شده است و نکته قابل توجه در این بخش این است که آثار شهدا با موضوع عفاف و حجاب که مورد استقبال ویژه قرار گرفته است، بانوان و دختران قرار داده شده است.

حدود 70 زن و دختر در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و… آنها نه تنها مشوق فعالان این عرصه خواهند بود، بلکه الگوی عملی برای زنان و دخترانی خواهند بود که با حفظ نهاد خانواده خود در جامعه تلاش می کنند فعال و پرشور باشند.

در همین راستا بخش مهمی از اجتماع بزرگ زنان و دختران تهران در حرم امام خمینی (ره) به معرفی بانوان موفق در عرصه های مختلف اختصاص یافته است و نکته قابل ذکر در این بخش این است که موفق زنان ارقام ارائه شده در این بخش تنها از هموطنان ما نیستند، بلکه در میان آنها شخصیت های بین المللی نیز دیده می شود که نشان دهنده تنوع زنان فعال اجتماعی و بین المللی در جهان است.

از جمله حضور زنان کشور فلسطین و منطقه غزه، اتفاق خوشایند و قابل توجهی است که مورد استقبال دعوت شدگان به این نشست بزرگ قرار گرفته است. این زنان طی سخنانی از تأثیرگذاری زنان غزه در شکل گیری و تداوم مقاومت در برابر ظلم و نسل کشی رژیم صهیونیستی صحبت کردند و نشان دادند که دفاع از حقوق زنان و مقاومت مقتدرانه در ایجاد انگیزه در بین مردان و پسران تأثیر بسزایی دارد. در جامعه.

موضوع دیگری که در معرفی زنان موفق به این جامعه باید مورد توجه قرار گیرد این است که موفقیت زنان تنها در تأمین فعالیت های اجتماعی تعریف نمی شود، بلکه نهاد خانواده رکن مؤثری در این امر تلقی می شود. از این رو مادران موفق و تأثیرگذار در این همایش به عنوان نمایشی از تحقق الگوی سوم زنان مسلمان ایرانی معرفی شدند و سایر زنان به ویژه دختران جوان و نوجوان توانستند از سبک زندگی این زنان برجسته درس بیاموزند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.