افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

نسل قوی ایران – روزنامه آرمان موج

  • کد خبر : 380172
نسل قوی ایران – روزنامه آرمان موج

مدیر علمی فریمن هدف امروز: در ایران معاصر دیگر مردم به شعارهای عدالت خواهی بدون عمل اهمیت نمی دهند و اعتماد عمومی به حکومت سلب شده است. بخش بزرگی از کسانی که به نظرات متخصص قلب و اصلاح طلبان رای داده اند، موافق تغییر سیاست خارجی متمرکز بر حل مشکلات با غرب هستند. این موضوع […]

مدیر علمی فریمن

هدف امروز: در ایران معاصر دیگر مردم به شعارهای عدالت خواهی بدون عمل اهمیت نمی دهند و اعتماد عمومی به حکومت سلب شده است. بخش بزرگی از کسانی که به نظرات متخصص قلب و اصلاح طلبان رای داده اند، موافق تغییر سیاست خارجی متمرکز بر حل مشکلات با غرب هستند. این موضوع مهم نیاز به یک رنسانس جدید دارد. بخشی از نخبگان مذهبی نسبت به نزدیک شدن به ظهور حضرت مهدی (عج) سکوت کرده و منتظر ظهور منجی مانند ظهور حضرت مسیح در آمریکا هستند. اما عده ای از همین شیعیان و پیروان اهل بیت نیز فعالانه به دنبال اصلاح امور و بهبود زندگی مردم در راستای عدالت و سعادت هستند.
با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و دوقطبی شدن ملت، به نظر می رسد که دولت به تدریج توانایی ایجاد همبستگی و وحدت ملی یا ادغام مجدد با نسل پرسشگر جدید را از دست داده است. دلیل آن روشن است زیرا هیئت حاکمه اصلی تنها بخشی از یک قطب مذهبی در ایران را هدایت می کند و مخالفان اکثریت قطب دیگر را تشکیل می دهند که به دنبال اصلاحات واقعی در دولت هستند.
امروز نسل جدید ایرانیان به بلوغ فکری و سیاسی رسیده است که می تواند بدون خشونت، آرام و با گفتگو و صلح، مشکلات خود را مدیریت کند.
علاوه بر این، لازم است نگاه حکومت به آزادی های فرهنگی و سیاسی کاملاً تغییر کند. باید نوعی سیاست فرهنگی بر اساس منبع فرهنگی ایرانشهر 2 و با تکیه بر کشورهای فارسی زبان برای ایجاد منطقه گرایی فرهنگی جدید شکل گیرد. همان طور که کارکردگرایی در اروپا برای ایجاد منطقه گرایی قوی مورد استفاده قرار گرفت، اکنون نیز می تواند مبتنی بر فرهنگ منطقه فارسی زبان باشد. بازگشت همه شهروندان ایرانی به کشور باید تسهیل شود. باید توانمندی های ایرانیان برای ایفای نقش در عرصه هنر را توسعه داد. رفع سانسور کتاب و فیلم، آزادی کامل موسیقی و تضمین آزادی بیان بر اساس قانون اساسی (و حتی تغییر قانون اساسی به گونه ای واقع بینانه و دور از تصور نجات همه بشریت) می تواند پاسخگوی این موارد باشد. نیازهای ایرانیان
به نظر می رسد در رنسانس جدید باید بازنگری های اساسی در سیاست خارجی صورت گیرد. روابط هم با غرب و هم با روسیه و چین باید با قدرت و شجاعت حفظ شود. مذاکرات برای حل مشکلات سیاسی با ایالات متحده باید بدون واسطه و محکم به عنوان مبنایی برای مذاکرات هسته ای انجام شود. عدم ارتباط با آمریکا مشکلاتی را در رابطه با مداخله واشنگتن در امور داخلی ایران ایجاد کرده است. از آنجایی که روابط با چین و روسیه بسیار گسترده است، باید همزمان سیاست متعادلی در قبال ایالات متحده در پیش گرفت.
در مورد نفت، دولت باید ساختار سرمایه گذاری مشابه کشورهای اسکاندیناوی ایجاد کند. درآمدهای نفتی متعلق به همه مردم است. این تصور را ایجاد می کند که اکنون جمهوری اسلامی به سطحی از قدرت نظامی منطقه ای رسیده است که می تواند همزمان مشکلات داخلی و خارجی را حل کند. حضور جوانان پرانرژی ضروری است تا قطب های مخالف بتوانند با سایر کشورها همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند. اکنون پتانسیل فضای سیاسی و اجتماعی ملت به قدری قوی است که کشوری مانند آمریکا قادر به مداخله و سازماندهی کودتای 28 مرداد 1332 علیه دولت ناسیونالیست مصدق نخواهد بود. اما این پتانسیل باید منجر به ایجاد اعتماد برای مشروعیت مجدد با مشارکت همه مردم شود.
نسل جدید جوانان ایرانی علاقه زیادی به برقراری ارتباط با دنیا دارند و روند مهاجرت و تبادلات فرهنگی این امر را نشان می دهد. اکنون در انتخابات جدید مردم برای چندمین بار به حذف رادیکالیسم رای داده اند. به نظر من، بر اساس روند اخیر قانون اساسی شیلی برای تدوین قانون اساسی مبتنی بر مشارکت همگان، می تواند شور و نشاطی را برای همه ایرانیان برای زندگی مشترک به عنوان شهروند ایجاد کند. قانون اساسی یک کشور ابدی و تغییرناپذیر نیست. می تواند تغییر ناپذیر و ابدی باشد، تا زمانی که همه در یک کشور آن را بپذیرند. و نخبگان یک قطب با سردرگمی خود به راحتی از آن سوء استفاده می کنند و عامل تفرقه بین ملت می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.