افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

نسبت حقوق بازنشستگان و افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان تصویب شد

  • کد خبر : 201256
نسبت حقوق بازنشستگان و افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی زندگیهادی طحان نظیف، وکیل و سخنگوی شورای نگهبان، پیش از ظهر دوشنبه 23 بهمن 1402 در نشست خبری که در محوطه ساختمان شورای نگهبان برگزار شد. گزارشی از روند بررسی بودجه سال 1403 در شورای نگهبان وی پرداخت و گفت: بر اساس اصلاح آیین نامه داخلی مجلس، تغییری در روند بررسی […]

به گزارش گروه سیاسی زندگیهادی طحان نظیف، وکیل و سخنگوی شورای نگهبان، پیش از ظهر دوشنبه 23 بهمن 1402 در نشست خبری که در محوطه ساختمان شورای نگهبان برگزار شد. گزارشی از روند بررسی بودجه سال 1403 در شورای نگهبان وی پرداخت و گفت: بر اساس اصلاح آیین نامه داخلی مجلس، تغییری در روند بررسی بودجه 1403 داشتیم و از امسال قانون بودجه در دو قسمت تصویب می شود. ابتدا احکام بررسی و تبدیل به قوانین می شوند و سپس جداول و شکل ها تنظیم می شوند.

وی با بیان اینکه نظر شورای نگهبان درباره بودجه 1402 امروز به مجلس ابلاغ می شود، افزود: یکی از ایرادات کلی ما مربوط به جداول کلی بودجه بود. طبق ماده 182 آیین نامه داخلی، جداول باید ضمیمه متن ارسالی به شورا می شد، اما این اتفاق نیفتاد و شورای نگهبان به این موضوع اعتراض کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: برای ما مهم است که بین منابع و هزینه ها تعادل وجود داشته باشد. با توجه به تغییراتی که در مجلس در رابطه با لایحه دولت ایجاد شده است. مشکلاتی در خصوص پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تقویت قرارگاه پدافندی، افزایش برخی مزایا و افزایش بودجه برخی نهادها وجود دارد.

طحان نظیف گفت: اشاراتی به تصویب برنامه هفتم توسعه شد که با توجه به اینکه برنامه هفتم هنوز به قانون تبدیل نشده این موضوع ابهام داشت و نیاز به رسیدگی داشت.

وی گفت: در تبصره 4 که به نفت و روابط مالی دولت می پردازد، ابهاماتی در خصوص میزان ارز تخصیصی به کالاهای اساسی وجود داشت. همچنین در تبصره 5 در خصوص حوادث غیرمترقبه، نظر ما مبنی بر معافیت مدارس دولتی و مراکز آموزشی پرورش فکری از پرداخت نرخ آب، برق و گاز بوده و نتیجه بررسی های ما این بوده است که خیر که این سوال خلاف است. به موازین شرع و قانون اساسی. همچنین این حکم مربوط به مجوز واردات 3000 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی به سازمان هلال احمر و اورژانس بود که به تایید شورای نگهبان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در تبصره 6 موضوع مالیات زمین و ارزش بیش از 35 میلیارد تومانی مطرح نشده بود، اما ابهاماتی در مورد قوانین قیمت گذاری این اقلام وجود داشت که باید در مجلس حل شود. . در بند ج تبصره 6 به تناسب حقوق بازنشستگان با افزایش یک درصدی مالیات پرداختیم و مصوبه مربوطه با اعتراض شورای نگهبان مواجه نشد. در بند 1 الحاقی تبصره 9 نیز اجازه واردات خودروهای برقی و هیبریدی و همچنین کاهش عوارض واردات خودرو را داشتیم که مغایر با موازین شرعی و قانون اساسی تلقی نشد.

طحان نظیف تصریح کرد: در تبصره 11 که مربوط به فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است، در یکی از احکام، درآمد شرکت های اینترنتی اشخاص حقیقی و بسترهای ملی را از پرداخت مالیات معاف کردیم که خلاف آن تشخیص داده نشد. قوانین. شرع و قانون اساسی

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در تبصره 13 که مربوط به حوزه فرهنگ است، 300 تلاش برای تسهیل ازدواج، مادری، ودیعه، خرید یا ساخت مسکن پیش بینی شده بود که این موضوع نیز به تایید ولی امر رسید. شورا. البته در مورد کفایت منابع و اولویت بندی پرونده ها و همچنین ترتیب اعطای تسهیلات تردیدهایی وجود داشت. همچنین افزایش وام ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال به 350 میلیون تومان و سایر افراد به 300 میلیون تومان خلاف قانون اساسی تلقی نشد. همچنین حکم اعطای رایگان زمین به خانواده های بالای 4 فرزند و اکثراً زیر 20 سال خلاف شرع و قانون اساسی نبوده است.

طحان نظیف با بیان اینکه در بحث حقوق و دستمزد، در خصوص افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان، احکامی داشتیم که قانون اساسی آن را خلاق تشخیص نداد. وی بیان کرد: به محض ارائه نظر شورای نگهبان به مجلس، جزئیات ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 1403 به رسانه ها ابلاغ می شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس مبنی بر اینکه از وی برای تایید صلاحیت درخواست پرداخت پول و سکه شده است، تاکید کرد. شورای نگهبان و اعضای آن از این گونه اتهامات مستثنی هستند. و تاکنون حتی یک مورد از این قبیل پرونده ها نه تنها علیه اعضا بلکه در مورد کارکنان شورای نگهبان ثابت نشده است. ما با فردی که چنین ادعایی کرده است تماس گرفته ایم تا نام این دلال ها را جویا شویم و پیگیری کنیم اما تاکنون موفق به تماس با آنها نشده ایم.

وی تاکید کرد: کسانی که مشکلات زیادی دارند و طبق قانون در گفتن آن حرف ها دقت می کنیم، اینطور صحبت نکنند. این افراد خودشان مشکلاتی دارند و آنها را می شناسند و در جلساتی که ما حضور داشتیم به آنها گفته شد. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است با مردم صادق باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای یکی از نمایندگان فعلی مجلس مبنی بر اعلام نشدن دلیل رد صلاحیت وی، تاکید کرد: تمامی نمایندگانی که در این مدت صلاحیتشان تایید یا تایید نشده است، در جلساتی که داشتند. دلیل رد صلاحیت آنها به اطلاع خواهد رسید و جلسات نیز ضبط خواهد شد. فقط یک مورد بود که در تماس با وی اظهار داشت که نیازی به حضور ندارد.

طحان نظیف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ادعای جلال رشیدی کوچی، نماینده فعلی مجلس مبنی بر اینکه دلیل رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان مخالفت با دولت و مبارزه با مافیای خودرو بوده است، اظهار داشت: این موضوع باعث شد تا جلال رشیدی کوچی، نماینده فعلی مجلس، دلیل رد صلاحیت خود را مخالفت با دولت و مبارزه با مافیای خودرو اعلام کند. رد صلاحیت او ربطی به پیروی از طرح واردات و نگهداری خودرو نداشت.; شورای نگهبان در دو مصوبه واردات خودرو را تصویب کرد و طرح حمایتی هنوز به جایی نرسیده است. بنابراین رد صلاحیت ایشان ربطی به این دو مورد ندارد. در جلسه شورای نگهبان موضوعات مورد توجه ایشان قرار گرفت و ایشان کاملا پذیرفتند.

وی ادامه داد: حتی دیدم بعداً در مصاحبه ای که مسائلی را مطرح کردند، شما اینطور برداشت کردید. در تماسی به ایشان گفتم که در جلسه شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت را به شما گفتند و اعلام کردند مصاحبه را اصلاح می کنند. موارد به آنها گفته شد و آنها هم قبول کردند. فکر نمی‌کنم درست یا مناسب باشد که ما یا دیگران درباره موسسات قانونی این‌گونه صحبت کنیم، مخصوصاً در مواردی که ممکن است در اظهارات خود بهانه‌هایی داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان وی در پاسخ به سوالی درباره مهلت سه روزه اعتراض به رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی. وی گفت: کسانی که صلاحیتشان در هیات های نظارت تایید نشد یک ماه فرصت داشتند شکایت کنند و هیات یک ماه برای رسیدگی به این شکایات فرصت داشت. بنابراین برای کسانی که صلاحیت آنها توسط هیات نظارت رد شده است، مهلت به پایان رسیده است و دیگر نمی توانند شکایت کنند، اما به کسانی که در تمام مراحل قبلی تایید صلاحیت شده اند اما توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، سه روز مهلت داده شده است. . ثابت شد و امروز آخرین روز است.

طحان نظیف در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعایی مبنی بر ابلاغ برخی از فقهای شورای نگهبان به نامزدهای انتخابات شورای نگهبان مبنی بر تایید صلاحیت با شرط تغییر هیئت انتخاباتی. وی تاکید کرد: این یک ادعا است; در خصوص این انتخابات مهلتی برای ارائه ایرادات با نظر شورای نگهبان در نظر گرفته شد، ایراداتی پذیرفته و نتیجه به طور قطعی اعلام شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.