افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

مشکل غزه و لبنان تنها با همدردی حل نمی شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 376917
مشکل غزه و لبنان تنها با همدردی حل نمی شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان بعدازظهر پنجشنبه پس از بازگشت از نیویورک ضمن تشریح دستاوردهای این سفر و ابراز همبستگی و تسلیت به خانواده های داغدار حادثه معدن طبس، تصریح کرد: قبل از سفر، اقدامات لازم انجام شود. دستورالعمل ها داده شد. نظارت بر وضعیت حادثه دیدگان به وزرای کشور و بهداشت و همچنین […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان بعدازظهر پنجشنبه پس از بازگشت از نیویورک ضمن تشریح دستاوردهای این سفر و ابراز همبستگی و تسلیت به خانواده های داغدار حادثه معدن طبس، تصریح کرد: قبل از سفر، اقدامات لازم انجام شود. دستورالعمل ها داده شد. نظارت بر وضعیت حادثه دیدگان به وزرای کشور و بهداشت و همچنین استاندار خراسان جنوبی محول شد و آقای عارف نیز در دولت پیگیر بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از بروز چنین حوادثی در آینده جلوگیری کنیم، تصریح کرد: برای رسیدگی به خانواده‌های داغدار نیز تمام تلاش خود را می‌کنیم.

پزشکان همچنین سفر به نیویورک را مبارک دانستند و اعلام کردند: در این سفر با سران و برخی از مقامات کشورها و سازمان های بین المللی حاضر در اجلاس مجمع عمومی جلسه و گفتگو داشتیم و مواضع جمهوری را تشریح کردیم. اسلامی. به ویژه نگرانی در مورد غزه و فلسطین. مقرر شد کشورهای اسلامی تشکیل جلسه داده و اعتراضات خود را در قالب بیانیه ای مشترک منتشر و تصمیمات مقتضی اتخاذ کنند.

رئیس جمهور همچنین به دیدار سران برخی کشورهای اروپایی و رئیس شورای اروپا اشاره کرد و گفت: در این دیدارها گفتند که ما حملات اسرائیل را محکوم کرده ایم و در نهایت این آمریکاست که باید مشکل را حل کند و مشکل را حل کند. رفتار نتانیاهو در کشتن زنان و انتقاد از کودکان بی گناه. اساساً غیرقابل تصور است که یک انسان به این راحتی افراد بی گناه دیگر را با بمب، سلاح و حتی تجهیزات تکنولوژیک بکشد.

دکتر با بیان اینکه این موضوع را در سخنرانی های خود در سازمان ملل و در تمام جلسات خود مطرح می کنیم، خاطرنشان کرد: همه رهبران و مقاماتی که با آنها ملاقات کردیم با مردم غزه و لبنان ابراز همدردی کردند اما همدردی مشکلی را حل نمی کند. وقتی یک حادثه کوچک در ایران یا یک کشور مستقل دیگر رخ می دهد، مدافعان حقوق بشر زمین و زمان را به هم می ریزند، اما حالا که هزاران نفر جلوی دوربین ها و دنیا له می شوند، به راحتی این فجایع را توجیه می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به پیگیری موضوعات مورد علاقه کشورمان با کشورهای همسایه، منطقه ای و دیگر کشورها در جلساتی که در نیویورک برگزار شد، گفت: اگر می خواستیم برای هر یک از این دیدارها سفر کنیم، زمان زیادی می برد. به طوری که این سفر فرصت خوبی برای گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین باشد. همچنین مقرر شد جلسات دیگری برای ادامه بحث در مورد موضوعات مورد علاقه فیمابین در کشورهای هدف از جمله کشورهای اروپایی و موضوعات مختلف از جمله برجام برگزار شود.

رئیس جمهور در ادامه به رایزنی با سران برخی کشورهای اروپایی برای رفع نگرانی های دو طرف در این سفر اشاره کرد و گفت: سران کشورهای اروپایی با ما توافق کردند که توافق با آمریکا را زیر پا بگذاریم و برجام را زیر پا بگذاریم. پس از شفاف سازی، مقرر شد موضوع تحریم ها و روند اعمال شده بر کشورمان در جلسات تخصصی پیگیری شود.

پزشکان همچنین از تفاهمات صورت گرفته در زمینه برگزاری کمیسیون های مشترک برای یافتن راه حل برای تقویت و توسعه همکاری های اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی خبر دادند و اظهار داشتند: در دیدار با وزیر امور خارجه چین همچنین مقرر شد تا کارگروه راه های تسریع در اجرای قراردادها و موافقت نامه های امضا شده بین دو کشور تعیین شود.

رئیس جمهور همچنین به برگزاری نشست ها و نشست هایی با ایرانیان مقیم آمریکا، نخبگان سیاسی فعال در مراکز علمی و تحقیقاتی آمریکا و تجار اشاره کرد و گفت: در این دیدارها تلاش شد تا چهره نادرست کشورمان در کشور اصلاح شود. رسانه های غربی و توجه به نگرانی های ایرانیان مقیم آمریکا برای تسهیل سفر آنها به کشورشان.

این پزشک تصریح کرد: در مجموع این سفر و دستاوردهای آن باعث شد تا چندین ماه کار ما برای تقویت تعاملات و ارتباطات با کشورهای مختلف سبک شود و سعی کردیم از سه روز این سفر استفاده کنیم و وقت را تلف نکنیم.

رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای انجام شده در این سفر مسیر توسعه تعاملات را بیش از پیش تسهیل کند و پیام صلح، صداقت، عدالت و انسانیت را به مردم جهان برساند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.