افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

مرکز مطالعات ورزشی در شهرداری و شهرداری ایجاد شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 116453
مرکز مطالعات ورزشی در شهرداری و شهرداری ایجاد شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر جمشید خیرآبادی بعدازظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از شورا و شهرداری سنندج جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشور اظهار داشت: امروز در این مراسم به همت شورا و شهردار سنندج شاهد قدردانی از زحمات و افتخارات یک ما اسطوره ورزش و اخلاق هستیم. وی افزود: […]

به گزارش خبرنگار مهر جمشید خیرآبادی بعدازظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از شورا و شهرداری سنندج جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشور اظهار داشت: امروز در این مراسم به همت شورا و شهردار سنندج شاهد قدردانی از زحمات و افتخارات یک ما اسطوره ورزش و اخلاق هستیم.

وی افزود: مشکلات در حوزه های مختلف به ویژه ورزش در شهر سنندج زیاد نیست اما با توجه به امکانات محدود باید منتظر شهرداری و شورای شهر باشیم.

با عنوان این مقاله، متاسفانه اکثریت مسئولان هنوز متوجه حساسیت حوزه ورزش نشده اند و اهمیت جایگاهی که ورزش در بین مسئولان استانی دارد، اولین نکته نیست، آسیب های اجتماعی دارد و چیزی قابل حل نیست. تا زمانی که به این درک دست یابید.

خیرآبادی اذعان داشت: سرانه فضاهای ورزشی و اماکن ورزشی در اکثریت قریب به اتفاق کشورها باعث خالی شدن بسیاری از بیمارستان ها و جزئی بودن آسیب های اجتماعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه ورزش در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار پایین است و از طرفی امکانات در کشور به یک اندازه توزیع نمی شود.

وی محدودیت امکانات را یکی دیگر از مشکلات حوزه ورزش در کشور برشمرد و افزود: مدیران ما باید دید و درک خود را نسبت به ورزش تغییر دهند و عملکرد خود را در خدمت ورزش و جامعه ورزش بررسی کنند.

رئیس هیئت مبارزه کردستان با تاکید زیرا خدمات رسانی به آحاد جامعه یکی از وظایف اصلی شورای شهر است، گفت: جایگاه ورزش در بین اعضای شورای شهر موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: نباید از این نکته غافل شد که برخی موانع قانونی و غیره دست شهرداری را در زمینه امکانات و اعتبارات حمایتی از حوزه ورزش بسته است.

خیرآبادی با بیان اینکه اقدامات و تلاش های مدیریت فعلی شهرداری سنندج به ویژه در حوزه شهرسازی با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست، گفت: شهرداری های دیگر شهرها در لیگ دسته اول و دوم تیم دارند اما چرا؟ در شهرداری سنندج چنین بستری وجود ندارد، مشکل کجاست؟

وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان آنقدر کم است که باید برای وضعیت ورزش استان گریه کرد. با توجه قاعده 4 درصد درآمد پایدار باید در حوزه های اجتماعی به ویژه ورزش هزینه شود اما این امر رعایت نمی شود و نظارتی وجود ندارد.

او اعتراف کرد: مطالبه گر در حوزه ورزش رشد فزاینده ای داشته است که برای پاسخگویی به این مطالبات باید اتاق فکری در حوزه ورزش در شورای شهر و شهرداری تشکیل شود.

رئیس هیئت مبارزه استان کردستان با بیان اینکه راهکارهای جذب حامی باید در شورای اسلامی شهر دنبال شود، تصریح کرد: واحدهای بزرگ صنعتی مانند پتروشیمی، لازیتک مشخص است که محیط شهر را آلوده می کنند و از امکانات این استان استفاده می کنند، از حوزه ورزشی حمایت نمی کنند، باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.

خیرآبادی تصریح کرد: در کشور ما برخلاف بسیاری از کشورهایی که دارای علوم مدیریتی هستند، بودجه وزارت ورزش 25 میلیارد تومان و بودجه وزارت بهداشت و درمان 258 میلیارد تومان است.

وی افزود: در کشورهایی که دارای علوم مدیریتی هستند ردیف بودجه وزارت ورزش با سطح امنیت آنها برابری می کند اما ردیف بودجه وزارت ورزش در کشور ما در ردیف های آخر قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.