افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

مخبر برای شرکت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به اوگاندا سفر کرد

  • کد خبر : 182836
مخبر برای شرکت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها به اوگاندا سفر کرد

به گزارش گروه سیاسی فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برای شرکت در نوزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با اسکورت رسمی رئیس دفتر ریاست جمهوری تهران را به مقصد کامپالا ترک کرد. مخبر پیش از عزیمت در جمع خبرنگاران سخنان خود در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را برشمرد و به تبیین چشم انداز […]

به گزارش گروه سیاسی فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برای شرکت در نوزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با اسکورت رسمی رئیس دفتر ریاست جمهوری تهران را به مقصد کامپالا ترک کرد.

مخبر پیش از عزیمت در جمع خبرنگاران سخنان خود در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را برشمرد و به تبیین چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف به ویژه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه از اهداف اصلی آن پرداخت. وی در این سفر و با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس و نشست سران کشورهای در حال توسعه به ویژه پس از حوادث غزه و حمله بی سابقه رژیم غاصب صهیونیستی به این منطقه، اظهار داشت: انتظارات جمهوری اسلامی ایران اسلامی است. و بسیاری از کشورهای مستقل اسلامی نتیجه این نشست هماهنگی و همگرایی بیشتر برای توقف جنگ و فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به سیاست نسل کشی و جنایت علیه بشریت در غزه است.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس نشست‌ها و رایزنی‌های متعددی با سران و مقامات ارشد کشورهای در حال توسعه انجام داد و تلاش کرد با رصد اوضاع منطقه، رایزنی‌ها برای تعمیق روابط دوجانبه یا چندجانبه با کشورهای عضو، بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های بزرگ مازاد بر آن انجام شود. وی از دیگر محورها و برنامه های سفر خود به اوگاندا را حرکت عدم تعهد در همگرایی بین کشورها و بهره مندی از آن برای دستیابی به منافع مشترک برشمرد و افزود: از همه فرصت های موجود استفاده می کنیم. معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها. ما علاوه بر تبیین مواضع کشور، به صورت دوجانبه یا چندجانبه سود خواهیم برد.

مخبر با بیان اینکه عضویت در سازمان شانگهای، گروه بریکس و حضور امروز در اجلاس سران عدم سازش نتیجه رویکرد جمهوری اسلامی ایران در جهت همگرایی و تقویت مولفه های دوستی است، تصریح کرد: چندجانبه گرایی، خلع سلاح، تروریسم، امنیت بین المللی. حق تعیین سرنوشت و استعمار زدایی و بررسی مسائل منطقه ای در کنار موضوع حقوق بشر و توسعه اجتماعی از مهمترین محورهایی است که می توان بین سران عدم تعهد مطرح کرد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: اینگونه نشست ها فرصت مناسبی برای تاکید بر ضرورت حضور فعال کشورهای در حال توسعه در نظام اقتصادی و تجاری جهانی و افزایش مشارکت آنها در فرآیندهای بین المللی از جمله سرمایه گذاری و تسهیل انتقال فناوری است. اطلاعات فنی.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.