افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4

ما 505 مدرسه تک نفره / 1000 کارمند برای مدارس استثنایی داریم

  • کد خبر : 115188
ما 505 مدرسه تک نفره / 1000 کارمند برای مدارس استثنایی داریم

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار دوستانه با جمعی از دانش آموزان برگزیده علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی آذربایجان شرقی دیدار با دانش آموزان را در اولویت قرار داد و اظهار داشت: همه آموزش ها مختص دانش آموزان است زیرا استعداد و مهارت این طبقه موثر و آینده ساز باید شناسایی و […]

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار دوستانه با جمعی از دانش آموزان برگزیده علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی آذربایجان شرقی دیدار با دانش آموزان را در اولویت قرار داد و اظهار داشت: همه آموزش ها مختص دانش آموزان است زیرا استعداد و مهارت این طبقه موثر و آینده ساز باید شناسایی و پرورش داده شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: شاخص عدالت آموزشی در راس برنامه های ما قرار دارد و با امکانات و بودجه ای که در اختیار داریم تلاش می کنیم حتی در مدارس روستایی همتراز مدارس شهری به آن برسیم.

وی ادامه داد: در سایه تلاش های صورت گرفته، امسال حتی در 505 مدرسه تک نفره کلاس دایر کردیم و معلمان را برای تدریس در مناطق عشایری اعزام کردیم، زیرا معتقدیم هیچ دانش آموزی نباید از درس و تحصیل محروم شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس گفت: چند سالی بود که توزیع شیر رایگان در مدارس اجرا نمی شد اما امسال این اقدام را به عنوان هدیه مهر از سوی رئیس جمهور دریافت کردیم و اگرچه انجام نشده است. مانند این هنوز اجرایی نشده است، به زودی انجام می شود و دانش آموزان سراسر کشور شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

صحرایی همچنین در خصوص اقدامات موثر وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزش گفت: وظیفه ماست که فضا و امکانات لازم را در اختیار مدارس و دانش آموزان در حوزه ورزش قرار دهیم چرا که امسال 2000 مدرسه درون مدرسه ای ایجاد کردیم. فقط در آذربایجان، در شرق 150 فضای ورزشی در حال فعالیت داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان تیزهوش همواره محور آموزش و پرورش هستند، افزود: در نظر داریم 1000 نفر در حوزه گفتار درمانی دانش آموزان استثنایی استخدام کنیم.

وی همچنین به موضوع کنکور امسال نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال با تلاش انجام شده موفق شدیم 40 درصد نمرات امتحانات نهایی را در کنکور قرار دهیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: اما با توجه به اینکه امسال تمرکز آموزش و پرورش بر معلمان و دانش آموزان بود، اکثریت پذیرفته شدگان در آزمون سراسری از دانش آموزان مناطق محروم بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب داوطلبان برای المپیادهای مختلف در دانشگاه های معتبر کشور گفت: در تلاش هستیم داوطلبانی را جذب کنیم که بدون دغدغه کنکور در رشته المپیک خود فعال باشند، البته این اقدام قانونی است. باید با آنها مصاحبه علمی کرد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.