افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

ما هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده ایم.

  • کد خبر : 377329
ما هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده ایم.

آفتاب نیوز: محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در ششمین روز از هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه با جمعی از فرزندان شهدا و خانواده های معزز شهدا گفت: وظیفه دفاع از نام بلند و سربلند پدرانتان. وی در ابتدای سخنان خود در این دیدار صمیمانه که صبح روز […]

آفتاب نیوز:

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در ششمین روز از هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه با جمعی از فرزندان شهدا و خانواده های معزز شهدا گفت: وظیفه دفاع از نام بلند و سربلند پدرانتان.

وی در ابتدای سخنان خود در این دیدار صمیمانه که صبح روز پنجشنبه (5 مهر) در تالار شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی داشت. و گفت: شاید گفتن این سخنان برای یک فرد سیاسی به مثابه رجز خوانی تلقی شود، اما من ته دلم بر این باورم که همیشه به وضعیت شهدا و دانشجویان شهیدی که در دانشگاه با آنها برخورد کردم غبطه می خورم.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدار پس از استماع پیشنهادات و نظرات حاضرین در خصوص مسائل مختلف کشور گفت: باعث افتخار است که مانند پدر و مادر بزرگوار خود هستید و در این نوع از مطالبات شخصی مطرح نمی کنید. لقب «فرزند شهید و خانواده شهدا» پرافتخارترین عنوان کشورمان است.

عارف در ادامه افزود: اگرچه در سال های اخیر در بسیاری از موارد الگوهای محبوب جامعه را سوزانده و از دست داده ایم، اما عنوان شهید همچنان مایه افتخار است و حتی اگر کسی بخواهد این نقش را از جوانان ما بگیرد، هرگز این کار را نخواهد کرد. . پیروز باشید و شما به عنوان فرزندان شهدا مسئول دفاع از این نام پرافتخار و تلاش برای رشد و توسعه کشور هستید.

معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود بر مسئولیت اجتماعی خانواده ها و فرزندان شهدا در تبیین انقلاب اسلامی به نسل جوان ایران تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ما صحبت از فضایی بود که منجر به این شد. پیروزی انقلاب در 4 دهه اخیر. روشنگری و توضیح برای کوچکترها اسلامی شد، اما درگیر بودن در امور روز مانع پرداختن به این حوزه شد.

وی در همین زمینه ادامه داد: ما نتوانستیم به خوبی برای این نسل توضیح دهیم که حاکمیت یک رژیم فاسد و دیکتاتور به ویژه پس از کودتای 28 مرداد و تحقیر جامعه ایران توسط غرب باعث شد شخصیتی کاریزماتیک مانند امام خمینی (ره) مرجعی شجاع و با وقار وارد میدان مبارزه شد و در کنار آن تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به رهبری مرحوم آیت‌الله طالقانی آمدند و در این مبارزه تنها 15 سال است. از بهمن سال 57 که گذشت، انقلاب اسلامی ایران در میان «کفر» به پیروزی رسید و این «پیروزی باورنکردنی» نکته مهمی است که آیت‌الله طالقانی به امام خمینی (ره) گفت و امام هم آن را تأیید کردند.

عارف افزود: البته باید گفت که گروه ها و جریان های سیاسی دیگری نیز به ویژه در دانشگاه فعال بودند، اما هیچ کدام اصالت و نفوذ جریان های اسلامی و انجمن های اسلامی دانشجویی را نداشتند و پس از پیروزی حزب انقلاب اسلامی، این جوانان رهبری کشور را بر عهده داشتند. اقدام کردند و شروع به خدمت کردند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نمی توانستیم به نسل جدید بگوییم میزان ذلت آنقدر بالاست که حتی مقامات بلندپایه ایرانی هم به اندازه یک تکنسین آمریکایی احترام قائل نبودند و به خواسته خود عمل کردند.

عارف با اشاره به نقش شهدا در پیروزی و تقویت نظام اسلامی گفت: دو عامل مهم در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نقش داشتند که اولین عامل، بصیرت بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی بود. و مرحله بعدی درخشش جوانان متعهد و مؤمنی بود که پدر و مادر شما و شما بودند و شجاعت آنها انقلاب اسلامی را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پدر و مادر دلیر شما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی و بعد از آن با انقلاب فرهنگی و سپس حضور در دفاع مقدس ایران پاسداری و جان خود را فدا کردند. زمان، برخی برای اجتناب از رفتن به ارتش و جبهه های جنگ، به تمام ترفندها متوسل شدند. پدر و مادر شما در سنین جوانی نه تنها در جبهه ها حاضر شدند، بلکه اداره جنگ را بر عهده گرفتند و فرماندهی جنگ را نیز بر عهده گرفتند. این خانواده شهدایی بودند که در مواقع جنگ بسیاری با اندک پس انداز خود کمک مالی کردند و در تامین مایحتاج سربازان سهیم شدند.

عارف افزود: این دستاورد پدران شما بود که امروز انقلاب برپا شده و دشمن پرونده براندازی نظام اسلامی را برای همیشه بسته است و اکنون فقط به دنبال بهانه هایی مانند سلاح هسته ای است در حالی که خودشان می دانند ما هرگز نداریم. نه ما سلاح هسته ای بودیم و نیستیم.

معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از راه های ماندگاری انقلاب اسلامی و عبور از مشکلات و حرکت در همه جهات را پیگیری ابلاغیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب عنوان کرد. و گفت: این سند یک اتحاد است. همه ما ملی هستیم و موظفیم با تمام توان در جهت تحقق این سند ارزشمند پیش برویم و در این مسیر شما فرزندان شهدا باید نقش آفرینی کنید.

در این جلسه فرزانه صادق ملواجرد وزیر مسکن و شهرسازی دولت چهاردهم که خود یکی از دختران معزز شهداست با بیان اینکه متأسفانه در همه دولت های گذشته چهره سیاسی تاثیر زیادی در حضور داشت، گفت: یا عدم حضور فرزندان شهدا در جلسات مدیران نظام. امروز خوشحالم که جمعی از برادران و خواهرانم بدون توجه به گرایش های سیاسی و با عقاید گاه سیاسی متفاوت دور یک میز جمع شده اند و نظرات خود را سر یک میز بیان کرده اند. دیدار با معاون اول رئیس جمهور

وزیر مسکن و شهرسازی دولت چهاردهم با بیان اینکه جامعه نخبگان فرزندان شاهد در مقایسه با جامعه نخبگان کشور جمعیت قابل توجه و قابل توجهی است، گفت: ما برخلاف تبلیغات با مشکلاتی که با آن مواجه هستیم با همه مبارزه می کنیم. در غیاب پدر و مادرمان ما این کار را کردیم، زیرا خون پدر و مادری در رگ‌های ما جاری است که بدون محاسبات معمول، عزیزترین افراد زندگی خود، یعنی فرزندان، همسران و والدین خود را رها کردند و به دنبال فرزندان خود رفتند. ایده آل ها، برای آنها آب، خاک و زمین از همه چیز مهمتر بود.

وی در ادامه به تشریح تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران که هفته گذشته بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت مسکن و شهرسازی منعقد شد، پرداخت.

صادق ملواجرد در ادامه گفت: در این دولت با مطالبات بنیاد شهید و وزارت مسکن و شهرسازی به دنبال اجرای قانون هستیم و از خانواده معظم شهدا، فرزندان ایثارگران و همه عزیزان تقاضا دارم. تا زمان اجرای برنامه ها و اجرای بهتر و سریعتر اقدامات لازم، شهدا مطالبه گر خواهند بود.

در ابتدای این دیدار فرزندان شهدا و بستگان شهدا در فضایی صمیمانه به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه های مختلف پرداختند و راهکارهایی را برای رفع مشکلات کشور بیان کردند.

لزوم پرهیز از برخورد سیاسی با ایثارگران و خانواده و فرزندان آنان و پرهیز از تغییر دیدگاه آنان با تغییر دولت ها، مشکلات همسران و والدین سالخورده شهدا، نبود ضمانت اجرایی در حوزه قوانین مربوط به شهدا از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه همچنین حاضران پیشنهاداتی در حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ارائه کردند که عارف به سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور دستور داد. در مورد این موضوعات بیشتر تحقیق کنید و برگزاری جلسات آتی را پیگیری کنید.

در پایان این مراسم از سوی معاون اول رئیس جمهور با اهدای لوح سپاس از بستگان و فرزندان شهدا، عکس یادگاری گرفته شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.