افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

ما اهداف سند ایمنی مواد غذایی را دنبال می کنیم.

  • کد خبر : 237384
ما اهداف سند ایمنی مواد غذایی را دنبال می کنیم.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت امروز چهارشنبه 10 فروردین در پیامی نوشت: راهبردی که با آغاز به کار دولت سیزدهم و سال گذشته در وزارت جهاد کشاورزی به همت کشاورزان، بهره برداران و کارشناسان تدوین شد. . از ستاد تا خدمات توانست اقدامات موثری را در زیربخش های کشاورزی اجرا کند و همچنین نشانه ای […]

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت امروز چهارشنبه 10 فروردین در پیامی نوشت: راهبردی که با آغاز به کار دولت سیزدهم و سال گذشته در وزارت جهاد کشاورزی به همت کشاورزان، بهره برداران و کارشناسان تدوین شد. . از ستاد تا خدمات توانست اقدامات موثری را در زیربخش های کشاورزی اجرا کند و همچنین نشانه ای برای سال جدید است.

وی افزود: اکنون که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، بخش های اقتصادی کشور نیازمند پیشرفت ها و تحولات بزرگی است. در میان بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی به‌عنوان پرطرفدارترین بخش و به دلیل تأمین امنیت غذایی و اقتدار و به دنبال آن تأمین امنیت ملی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. موضوعی که در برنامه «تحول کشاورزی ایران با رویکرد جهادی» دولت سیزدهم به درستی به آن پرداخته شده است.

نیکبخت افزود: کشاورزی ایران در سال 1402 با وجود موانع اقلیمی و منابع محدود توانست پله های پیشرفت را طی کند. نگاهی به آمار رشد در زیربخش‌های کشاورزی نشان می‌دهد که مجموع جبری موفقیت‌های کشاورزی چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را پیش روی ناظران قرار داده است. اجرای طرح خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی که شامل خرید 10 و نیم میلیون تن گندم از تولیدکنندگان گندم سراسر کشور و اجرای طرح اختصاص کود و سموم و خدمات فنی به کشاورزان می شود، موجب شد. کشور خودکفایی گندم نان

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: این نکته که وقتی مشارکت مردم در عمل باشد و سرمایه مردم در کنار ظرفیت تولید داخلی قرار گیرد، آغاز حرکت بزرگ کشور خواهد بود. به سمت اهداف بزرگ در اقتصاد این مدل در تولید محصول استراتژیک گندم مورد استفاده قرار گرفت و نتایج غرورآفرین آن به نفع کشور و مردم ثبت شد. از سوی دیگر، طرح جهش تولید در دیم ها با هدف توسعه در واحد سطح بدون استفاده از منابع آبی محدود، باعث طلایی شدن دیم ها با خوشه های گندم شد.

نیکبخت افزود: امسال خودکفایی در عرضه غلات افزایش یافت و گندم به تنهایی با افزایش 122 درصدی رکورد زد. البته در این میان توسعه 78 درصدی بنگاه های دانش بنیان تاثیر خود را در ارتقای بهره وری کشاورزی به خوبی نشان می دهد. افزایش تولید نهاده های کشاورزی در قالب کودهای پتاسیم و فسفات و تولید بذر لازم در کنار افزایش مکانیزاسیون، دلایل قانع کننده ای برای افزایش خودکفایی محصولات کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: توسعه زیرساخت ها و ارائه مشوق های جذاب برای کمک به سرمایه در امنیت غذایی از طریق احداث شهرک های کشاورزی از جمله اقدامات موثر سال 1402 بود. بنابراین ده ها میلیارد سرمایه مردم وارد عرصه کشاورزی شد. طرح ثبت باغات، رفع تداخل و صدور سند اراضی، پیش نیاز هویت بخشی به کشاورزی و حفظ میراث کشاورزی است که در نهایت منجر به اقتصاد و توسعه کشاورزی می شود.

در این پیام با اشاره به اقدامات در زمینه تامین نیاز بازار، آمده است: اگرچه تولید محصولات پروتئینی با کمبود گوشت قرمز همراه بود، اما تولید گوشت مرغ در هر دوره با بهبود زنجیره، رکورد جوجه ریزی را به خود اختصاص داد. بیش از 150 میلیون قطعه در فوریه 1402 ثبت شد. این تجربه و سفر در تولید، عرضه و صادرات تخم مرغ; در بازسازی زنجیره تولید گوشت قرمز با احیای دام های سبک و سنگین و در دوره استراحت استفاده شده است و امیدواریم در مراحل بعدی تولید این صنعت به ثبات برسد.

نیکبخت افزود: رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی، افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی، خودکفایی در تامین گندم خبازی، توسعه اکوسیستم علم و فناوری و ایجاد دانش بنیان، راستی‌آزمایی آمار. و اطلاعات بخش کشاورزی، توسعه زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی، هوشمندسازی، صدور اسناد رسمی اراضی کشاورزی، آغاز اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، توسعه فعالیت های آبزی پروری افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای، جهش تولید در مناطق دیم کشور، افزایش تولید و عرضه کودهای اساسی در بخش کشاورزی و اجرای سند امنیت غذایی از مهمترین موارد است. اقدامات مهم که در سال گذشته گرفته شده اند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در سال جدید ضمن ادامه اقدامات موفق سال های گذشته، توسعه شهرهای مولد با محوریت سواحل و گسترش فعالیت های صیادی در آبزی پروری و شیلات، ارتقای کیفیت باغات، توسعه کشت در گلخانه ها، توسعه کشت در گلخانه ها آبیاری مدرن، توسعه دانش کشاورزی و افزایش بهره وری کشاورزی. تامین نیازهای داخلی و افزایش صادرات را در راس برنامه های خود برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار قرار می دهد. امسال وزارت جهاد کشاورزی با همت کشاورزان جهادگر منشور و دستورالعملی برای همگانی شدن مسائل و پیشبرد تولید با مشارکت مردم به عنوان یکی از مهم ترین پیش نیازهای ایمنی مواد غذایی تدوین کرده است. قدرت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.