افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
3

مایلیکهن: اگر ضربات پنالتی نباشد، در سوریه هم برنده نمی شویم! / گل محمدی بدشانسی آورد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 199643
مایلیکهن: اگر ضربات پنالتی نباشد، در سوریه هم برنده نمی شویم!  / گل محمدی بدشانسی آورد – پرسپولیس نیوز

محمد مایلی خان سرمربی سابق تیم ملی به وضوح به وجود اختلاف در این تیم اشاره کرد. محمد مایلی کوهن اعتقاد راسخ دارد که در جام ملت های 2023 بین برخی بازیکنان تیم ملی اختلافاتی وجود داشته و البته تاکید می کند که با وجود تمام اتفاقاتی که افتاده، همچنان معتقد است که یک ایرانی […]

محمد مایلی خان سرمربی سابق تیم ملی به وضوح به وجود اختلاف در این تیم اشاره کرد.

محمد مایلی کوهن اعتقاد راسخ دارد که در جام ملت های 2023 بین برخی بازیکنان تیم ملی اختلافاتی وجود داشته و البته تاکید می کند که با وجود تمام اتفاقاتی که افتاده، همچنان معتقد است که یک ایرانی باید سرمربی تیم ملی باشد. تجهیزات. چند روز پس از ناکامی تیم ملی در رسیدن به فینال، با سرمربی سابق این تیم درباره ماجراهای قطر و البته شرایط پرسپولیس گفت وگو کردیم.

بیایید ابتدا از قطر شروع کنیم. خیلی ها می گویند با وجود انتقادها نمی شد در این دیدار روی مهدی طارمی حساب نکرد و شاید هر مربی دیگری او را به زمین می فرستاد.
ابتدا درگذشت آقای بهروان را به خانواده ایشان و جامعه فوتبال تسلیت عرض می کنم. در مورد سوال شما هم باید گفت که در این موضوع شکی نیست و مهدی طارمی قطعا توسط سایر مربیان به میدان فرستاده شده است. البته به نظرم امید ابراهیمی بچه بسیار خوب، مودب و پرتلاشی است. او برای تیم ملی زحمات زیادی کشید و در این شکی نیست، اما به نظرم مهدی قائدی باید به جای او در دیدار با قطر بازی می کرد.

یکی از انتقاداتی که این روزها در رسانه ها مطرح شد بحث تعداد زیاد دستیاران امیر قلعه نویی و البته شکل اقدامات در مقاطع حساس بود. مثلا خیلی ها می گویند وقتی شهریار مغانلو به عنوان یک مهاجم بی نقص وارد زمین شد، رامین رضاییان که مرکز خوبی است نباید زمین را ترک می کرد و این نکته ای بود که دستیاران امیر قلعه نویی متوجه آن نشده بودند. به او گفت نقطه ضعف اوست یا به او گفته شده بود و سرمربی تیم ملی گوش نکرد که این را ضعف خودش می داند. بسیاری از کارشناسان می گویند حضور پرشمار باید در لحظات حساس به تیم کمک کند، اما در دیدار مقابل قطر اینطور نبود.
من از ابتدای جام ملت ها روی این موضوع تاکید داشتم. از ابتدای این مسابقات تعداد همراهان تیم ملی بیشتر از خود بازیکنان بود. ما 25 هم تیمی نمایان داشتیم و اگر بخواهید هم تیمی های نامرئی همراه تیم بودند! از روسای هیات های فوتبال استان ها گرفته تا بوقچی، لیدر، تماشاچی و… البته اعضای هیات رئیسه فدراسیون هم بودند، شاید افرادی از مجلس و وزارت امور خارجه بودند. جالب است وقتی تیم ملی نتیجه نمی گیرد عده ای از همین افراد انتقاد فنی می کنند و در نهایت مربی می شوند! در این تورنمنت ها هر چه تیم آرامتر باشد آرامش بیشتری خواهد داشت. در زمان ما حتی می گفتند دکتر و فیزیوتراپ نیازی به رفتن به تیم ملی ندارند! گفتند لازم نیست آنالیزور در کنار تیم باشد. در جام ملت های 96 رئیس فدراسیون حضور داشت و آقای افتخاری هم به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال مسئولیت تیم ملی را برعهده داشت، اما یادم نیست از هیئت رئیسه هم کسی آمد یا نه. . البته من به هیچکس اجازه ورود به رختکن تیم را ندادم و حتی حضور در هتل تیم نیاز به هماهنگی داشت. خداوند آقای بهرام شفیع گزارشگر تلویزیون را بیامرزد. بعد از پیروزی ما مقابل عربستان یا کره جنوبی می خواست به صورت اختصاصی با بازیکنان مصاحبه کند اما قبل از آن با من موافقت کرد و با فیلمبردار تلویزیون وارد هتل شد. حتی یک اتفاق دیگر هم افتاد!

که؟
در روزهایی که تیم ملی در جام ملت های 96 عملکرد خوبی داشت، به من گفتند یکی از مدیران ارشد کشور می خواهد با بچه ها صحبت کند. الان واقعاً یادم نیست کدام یک از شخصیت های سیاسی بود، اما عذرخواهی کردم و گفتم رویکرد ملی گرایان باید حفظ شود. یادم می آید یک بار با یکی از خبرنگاران تلویزیون درباره همین مسائل انضباطی صحبت می کردم.

چه می شود اگر
زمین تمرین مناسبی نداشتیم و در زمین شماره 3 ورزشگاه آزادی تمرین می کردیم. یک بار در یک جلسه تمرین دیدم گزارشگر تلویزیون وارد زمین شد. باور کنید دقیقا وسط زمین چمن بود. من با آنها مخالفت کردم و گفتم اینجا محل تمرین ماست و مودبانه و محکم گفتم حریم خصوصی و تمرکز بازیکنانم تحت هر شرایطی باید حفظ شود. این موضوع در آن زمان چه جنجالی ایجاد کرد!

ما از بحث درباره شرکت کنندگان فاصله گرفته ایم.
ببینید در مورد دستیارانم همیشه به همه عزیزانی که در تیم ملی همبازی من بودند می گفتم در جلسه مربیان فنی نظرات خود را اعلام کنند. گاهی از این نظرات استفاده می‌شد و می‌گفتم: «با کمال احترام اجازه دهید با نظر خودم این موضوع را پیگیری کنم» و البته در هر شرایطی مسئولیت با من بود.

آیا چیزی در این مورد به خاطر دارید؟
بله.مثلاً در همان جام ملت های 96. ماجرای نیما نکیسا اصرار داشتم که نیما نکیسا در هدفمان باشد و به حرفم ماندم.

یکی از مواردی که در جام ملت ها سروصدا به پا کرد، صحبت های امیر قلعه نویی درباره اتفاقات سال 1386 بود.
ببین مگه نگفتن از جام ملت های 2007 بدون باخت بیرون رفتیم؟ آن سال مقابل کره جنوبی در ضربات پنالتی شکست خوردیم و حذف شدیم. اگر آقایان بگویند ما مقابل کره جنوبی نباختیم، امسال هم در سوریه برنده نشدیم! اگر ضربات پنالتی حساب نشود و امسال به کره نباختیم قطعا امسال هم سوریه را شکست ندادیم.

با این حال برای تیم ملی چه تصمیمی باید گرفت؟ تغییر ترکیب یا ادامه با همین گروه؟ به هر حال کمتر از 45 روز دیگر یک بازی دیگر داریم.
من دلایل خودم را دارم و صراحتاً طرفدار مربی خارجی نیستم، طرفدار مربی ملی هستم حتی اگر دشمن من باشد. البته در مورد این جام ملت ها یک سری حرف های خاص درباره وجود اختلاف بین برخی از اعضای تیم شنیده ام.

چه کلماتی
همانطور که گفتم بعد از پیروزی مقابل ژاپن و پایان محرومیت مهدی طارمی، اگر سرمربی تیم ملی بودم، او را در تیم نگه می‌داشتم، اما شنیده بودم که در تیم ملی یکسری مشکلات وجود دارد. تیم با توجه به موضوع کاپیتانی و اختلافاتی ایجاد شد. اتفاقا من هم از یک منبع موثق درباره دو مورد شنیدم که قطعا می تواند روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد.

این بحث هم هست که صحبت های امیر قلعه نویی بعد از بازی با سوریه مبنی بر اینکه برخی بازیکنان بزرگ کارهای بزرگی انجام ندادند، بازیکنان ملی پوش تاریخ را ناراحت کرد.
من این را باور نمی کنم. بچه ها از حرف های مربی شان ناراحت نمی شوند و او را به عنوان یک پدر یا برادر بزرگتر می بینند.

برویم سراغ پرونده پرسپولیس. واقعاً هیچکس فکر نمی کرد یک برزیلی سرمربی این تیم شود و جای یحیی گل محمدی را بگیرد اما این اتفاق افتاد. چه فکری در این باره دارید؟
انتخاب ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس یکی از کارهایی است که فقط ما در ایران انجام می دهیم. البته فراموش نکنیم که پرسپولیس در مهلت نقل و انتقالات زمستانی چند بازیکن خوب خرید. عیسی آل کثیر بازگشته و دو بازیکن قطری و ازبکستانی به این تیم پیوستند. اگر تیم قدرتمندتر شود، مطمئناً نتایج بهتری خواهد گرفت و این به نفع همه است. اصلا کتمان نمی کنم که آقای گل محمدی در برخی مسائل اشتباه کرد، همه اشتباه می کنند، اما نتایج خوب او در فصول گذشته و بدشانسی های این فصل را فراموش نکنیم.

بد شانسی؟
بله قربان! بد شانسی. همین مصدومیت مرتضی پورعلیگنجی و یاسین سلمانی گریبان پرسپولیس را گرفت. البته اگر بدنساز پرسپولیس ایرانی بود، مطمئن باشید برخی می گفتند بدنساز بد کار کرده و باعث مصدومیت بازیکنان شده است. بدون شک گفته اند که این بدنساز به دلیل ایرانی بودن با علم روز فوتبال آشنا نیست و از آنجایی که تیم خوب تمرین نمی کند، به بازیکنان ربات داده شده است!

فکر می کنی پرسپولیس با ویرا موفق می شود؟
گفتم این تیم برای نیم فصل دوم خوب جذب کرده است اما سرمربی جدید را نمی شناسم و فعلا نمی توانم درباره عملکرد او نظر بدهم. گاهی می بینید مربی سرشناسی آورده شده و می توانید با توجه به سابقه قبلی او نظر بدهید، اما در مورد آقای ویرا اینطور نیست.

با اینکه صحبت از پرسپولیس است، اما هنوز همه ما از حذف این تیم و نرسیدن به فینال شوکه هستیم.
در کشور ما امکانات زیادی برای ورزش نداریم، اما علاقه و استعداد زیادی داریم، بنابراین پشیمانم. متاسفم که گروهی از ما با هم کنار نمی آییم. در جام حذفی امسال فوتبال مظلوم بود. عده ای بودند که می گفتند ما به دلایلی از این انتخاب خوشمان نمی آید، مثلاً به این دلیل که از من خوششان نمی آید، اما همان فردی که می گفت این انتخاب را دوست ندارم، واقعاً آن را دوست نداشت. آیا تیم ملی را دوست دارید؟ وقتی دیدی مردم از پیروزی تیم ملی خوشحال شدند، واقعا باور نمی کردی که خدا تیم ملی را برد؟

در واقع این پرونده کلاهبرداری روی گوشی او سروصدا به پا کرد.
بله، متاسفانه چنین کاری کردند و از طریق خط تلفن من به اهالی فوتبال و رسانه پیامک دادند. برای خیلی از فوتبالیست ها اس ام اس ارسال شد و من را در جریان گذاشتند. ظاهراً فردی که این کار را انجام داده کاملاً آگاه بوده و مسائل را در نظر گرفته بود زیرا می دانست که باید در روزهای منتهی به تعطیلات چنین کاری را انجام دهد.

و کلام آخر؟
می دانید که چقدر ورزشکاران رشته های دیگر و رشته های ورزشی آنها را دوست دارم، اما با کمال احترام باید بگویم که این جام ملت ها نشان داد که فوتبال چقدر در جامعه تاثیرگذار است. تاثیری که قابل مقایسه با سایر رشته ها نیست. البته همه ورزشکاران در رشته های خارج از فوتبال سخت کار می کنند و من بارها به این موضوع اشاره کرده ام اما تاریخ فوتبال تاریخ یک صنعت است. و این نباید باعث ناراحتی ورزشکاران ملی و بازیکنان دیگر رشته ها شود: ببینید عربستان رونالدو را 300 میلیون دلار می آورد اما 3 میلیارد دلار سود می برد. شبکه های اروپایی حقوق لیگ برتر عربستان را می خرند. آنها برای پخش این بازی ها در کشورشان هزینه می کنند. مردم کشورهای دیگر برای دیدن رونالدو و ستاره های لیگ عربستان به این کشور سفر می کنند و صنعت گردشگری آن در حال تقویت است. از نظر تبلیغاتی حضور این ستاره ها تا چه اندازه به معرفی و تبلیغ عربستان کمک می کند؟ همه اینها در سایه فوتبال به دست آمده است و این یک حقیقت غیرقابل انکار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.