افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

ماهواره اروپایی 2500 تنی تا چند روز دیگر به زمین می افتد

  • کد خبر : 210392
ماهواره اروپایی 2500 تنی تا چند روز دیگر به زمین می افتد

به گزارش رکنا به نقل از اسپیس، آژانس فضایی اروپا اعلام کرده است که ورود مجدد کنترل نشده است. ماهواره انتظار می رود ERS-2 (سنجش از راه دور) در اواسط فوریه از رده خارج شود. ماهواره سنجش از دور اروپا که به اختصار ERS نامیده می شود، اولین ماهواره رصد زمین در برنامه آژانس فضایی […]

به گزارش رکنا به نقل از اسپیس، آژانس فضایی اروپا اعلام کرده است که ورود مجدد کنترل نشده است. ماهواره انتظار می رود ERS-2 (سنجش از راه دور) در اواسط فوریه از رده خارج شود.

ماهواره سنجش از دور اروپا که به اختصار ERS نامیده می شود، اولین ماهواره رصد زمین در برنامه آژانس فضایی اروپا بود که در مدار قطبی مورد استفاده قرار گرفت. IRAS-2 در 21 آوریل 1995 توسط موشک آریان 4 از پایگاه فضایی گویان در گویان فرانسه پرتاب شد. این ماهواره تجهیزات بیشتری نسبت به IRAS-1 داشت که امکان انجام اندازه گیری های پیشرفته تری را فراهم می کرد.

طبق اعلام سازمان فضایی اروپا، این ماهواره غیرفعال در پایان ماه جاری با سرعت بالایی به زمین سقوط خواهد کرد و متخصصان بخش کنترل آن از نزدیک این روند را دنبال خواهند کرد.

ماهواره سنجش از دور اروپا در سپتامبر 2011 به وظایف رصد زمین خود پایان داد و این سازمان آمادگی خود را برای سوزاندن آن حتی قبل از پایان ماموریت اولیه ماهواره ARAS-2 به دلیل اختلالات پیش آمده اعلام کرد.

مقامات آژانس فضایی اروپا در پرسش‌های متداول درباره این موضوع نوشتند که کارشناسان مربوطه سعی کرده‌اند اطمینان حاصل کنند که خطر برخورد با سایر ماهواره‌ها یا زباله‌های فضایی تا حد زیادی کاهش می‌یابد و مدار ماهواره به اندازه کافی سریع است. نابود خواهد شد تا بتواند در 15 سال آینده دوباره وارد جو زمین شود.

بر اساس پرسش‌های متداول، IRAS2 پیچیده‌ترین فضاپیمای رصد زمین بود که تاکنون توسط اروپا ساخته و پرتاب شده است. این ماهواره در زمان برخاستن از زمین 2516 کیلوگرم وزن داشت و اکنون بدون سوخت حدود 2294 کیلوگرم وزن دارد.

مقامات آژانس فضایی اروپا با اشاره به وزن ماهواره سنجش از دور نوشتند که اجرام با جرم مشابه به طور متوسط ​​هر هفته یک یا دو هفته دوباره وارد جو زمین می شوند و حتی اجسام بسیار بزرگتر اخیراً به زمین سقوط کرده اند. به عنوان مثال، مرحله هسته 23 تنی موشک لانگ مارس چین حدود یک هفته یا بیشتر پس از هر پرتاب به طور غیرقابل کنترلی فرود می آید، ویژگی طراحی که خشم مقامات ناسا و سایر اعضای جامعه فضایی را برانگیخته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.