افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۰۳/۰۷/۰۶

  • کد خبر : 377080
قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۰۳/۰۷/۰۶

اطلاع رسانی کند خبرگزاری تسنیم به گزارش رویترز، قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات روز جمعه در آسیا کاهش یافت، اما هنوز با رکورد جدیدی که روز گذشته به دست آمده فاصله زیادی ندارد.قیمت هر کدام اونس طلا امروز با 0.07 درصد کاهش به 2670 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری تسنیم به گزارش رویترز، قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات روز جمعه در آسیا کاهش یافت، اما هنوز با رکورد جدیدی که روز گذشته به دست آمده فاصله زیادی ندارد.
قیمت هر کدام اونس طلا امروز با 0.07 درصد کاهش به 2670 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.07 درصد کاهش به 2692 دلار و 90 سنت رسید.
ارزش دلار در آستانه انتشار شاخص مخارج مصرف شخصی در آمریکا افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا از تأثیر قابل توجهی بر ارزش دلار جلوگیری می کند. قیمت طلا علاوه بر این، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان به نفع طلا است و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن را افزایش می‌دهد. معامله گران همچنین منتظر انتشار داده های تورم ایالات متحده هستند که می تواند بر جهت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد و محرک دیگری برای طلا باشد.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، این هفته هشدار داد که بانک مرکزی نیازی به کاهش بیش از حد نرخ بهره ندارد، اما دیگر مقامات فدرال رزرو راه را برای کاهش قابل توجه نرخ ها هموار کرده اند.
فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را 0.50 درصد دیگر کاهش دهد.
مرکز تحقیقات اقتصادی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال سالانه 3 درصد بوده که مطابق با انتظارات بوده است.
علاوه بر بانک مرکزی آمریکا، کاهش نرخ بهره توسط سایر بانک‌های مرکزی بزرگ جهان نیز باعث تقویت فعالیت‌های اقتصادی می‌شود و محرک‌های اقتصادی از سوی چین باعث بهبود اقتصاد این کشور و جلوگیری از افزایش ارزش دلار می‌شود. به نفع طلا .
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.58 درصد کاهش به 32.16 دلار و پلاتین 0.73 درصد کاهش یافت و به 1004.53 دلار رسید.
انتهای پیام/36

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.