افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

قانون جدید AFC به پرسپولیس و استقلال آسیب می زند – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 166534
قانون جدید AFC به پرسپولیس و استقلال آسیب می زند – پرسپولیس نیوز

یک نشریه عربستانی از احتمال اجرای قانون جدید در لیگ قهرمانان آسیا به ضرر باشگاه های ایرانی خبر داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد قانون «فرپلی مالی» را در لیگ قهرمانان آسیا اعمال کند که «خبر بدی برای استقلال و پرسپولیس» است. طبق گزارش امروز (شنبه) مجله الریاضیه عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال […]

یک نشریه عربستانی از احتمال اجرای قانون جدید در لیگ قهرمانان آسیا به ضرر باشگاه های ایرانی خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد قانون «فرپلی مالی» را در لیگ قهرمانان آسیا اعمال کند که «خبر بدی برای استقلال و پرسپولیس» است.

طبق گزارش امروز (شنبه) مجله الریاضیه عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی اجرای این قانون در لیگ قهرمانان آسیا از سال آینده است. این نشریه از امکان اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی از فصل 25-2024 خبر داد که بر اساس آن باشگاه ها باید به اندازه درآمد خود هزینه کنند.

اگر این قانون در لیگ قهرمانان اروپا اعمال شود، باشگاهی که درآمد سالانه اش کمتر از هزینه هایش باشد، از مسابقات حذف می شود.

این قانون جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر بدی برای باشگاه های بزرگ کشورمان مانند استقلال و پرسپولیس است که برای گرفتن مجوز حرفه ای و درآمدزایی مشکل دارند.

با این تفاسیر می توان گفت حضور باشگاه های ایرانی در رقابت های باشگاهی قاره آسیا دشوارتر خواهد بود. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در سال 2009 قانون بازی جوانمردانه را تصویب کرد و سال گذشته یوونتوس را به دلیل نقض قانون بازی جوانمردانه مالی از لیگ اروپا اخراج کرد. در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا همانند یوفا قانون مذکور را تصویب کند و به آن احترام بگذارد، باشگاه‌های ایرانی باید از همه راه‌های درآمدزایی مانند حق پخش تلویزیونی استفاده کنند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)