افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

قالیباف در گفتگو با نبیه بری: ما با لبنان هستیم

  • کد خبر : 379729
قالیباف در گفتگو با نبیه بری: ما با لبنان هستیم

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیممحمدباقر قالیباف در ابتدای گفت و گوی تلفنی با نبیه بری همتای لبنانی خود با تسلیت به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید سید حسن نصرالله از علمای بزرگ و از فرماندهان تأثیرگذار در جهان اسلام، به ویژه در میان شیعیان، علاوه بر جهان اسلام، یکی از همه […]

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیممحمدباقر قالیباف در ابتدای گفت و گوی تلفنی با نبیه بری همتای لبنانی خود با تسلیت به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید سید حسن نصرالله از علمای بزرگ و از فرماندهان تأثیرگذار در جهان اسلام، به ویژه در میان شیعیان، علاوه بر جهان اسلام، یکی از همه بود. آزادگان جهان هم مورد احترام بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله ضایعه بزرگی برای حزب الله لبنان و جهان اسلام است، افزود: جنایات رژیم صهیونیستی در حملات هوایی علیه مردم لبنان را تسلیت می گویم. و شهادت تعداد زیادی از آنان».

وی افزود: معتقدم باید به رژیم صهیونیستی بازدارنده پاسخ داد و اقدامات قانونی را اتخاذ کرد تا از این پس شاهد نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر نباشیم. در این راستا، مجالس و دولت های همه. کشورهای اسلامی باید بسیج شوند.

قالیباف ادامه داد: در شرایط کنونی که مشکلات مردم لبنان و آوارگان جنگی رو به افزایش است، مثل همیشه در کنار لبنان هستیم و از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر در پایان خطاب به نبیه بری گفت: در شرایط حساسی که پیش آمده می توانید با درایت خود در مجلس نقش مهمی در تقویت وحدت بین اقوام مختلف سیاسی، مذهبی و اقوام ایفا کنید. و در کشور لبنان.”

رئیس مجلس لبنان: غیبت شهید سید حسن نصرالله به اندازه حضور وی تأثیرگذار است/مقاومت لبنان از بین نخواهد رفت.

وی در ابتدای این گفتگو ضمن تشکر از نبیه بری رئیس شورای اسلامی گفت: شهادت سید حسن نصرالله سراسر لبنان را عزادار کرده است، ایشان 33 سال با ما دوستی صمیمی داشتند و برادر عزیز ما بودند. .

رئیس مجلس لبنان در تشریح جایگاه دبیرکل شهید حزب الله لبنان گفت: شهید سید حسن نصرالله شخصیت مهم و تاثیرگذاری در خاورمیانه بود و حتی کسانی که او را دوست نداشتند برای او احترام زیادی قائل بودند نصرالله . اگر بخواهم آن را در یک جمله توصیف کنم، باید بگویم؛ غیبت او به اندازه حضورش تاثیرگذار است.

وی با تایید سخنان قالیباف گفت: همانطور که اشاره کردید مهمترین مسئله در حال حاضر وحدت در لبنان است. علیرغم تمام چالش هایی که وجود دارد، قبایل لبنان بسیاری از آواره ها را پناه داده اند.

نبیه بری خاطرنشان کرد: با وجود آنچه رخ داد، مقاومت لبنان متوقف نشده و در حال مبارزه با صهیونیسم است. صهیونیست ها سعی دارند جنوب لبنان را خالی از سکنه کنند و از این طریق فرقی بین جنبش امل و حزب الله لبنان قائل نمی شوند.

رئیس مجلس لبنان با تاکید بر اینکه لبنان در برابر اشغالگران تسلیم نخواهد شد، گفت: صهیونیست ها از سال 1978 بارها برای اشغال لبنان تلاش کردند و در سال 1982 به بیروت رسیدند، اما در چندین نبرد ما صهیونیست ها را عقب راندیم و آنها را عقب زدیم.

انتهای پیام/+

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.