افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

عملکرد ضعیف وزارت گردشگری نه تنها به ضرر اقتصاد است. بلکه آمار خودکشی در کشور افزایش می یابد. اعتماد به نفس ایرانی ها را پایین آوردی! + فیلم

  • کد خبر : 377279
عملکرد ضعیف وزارت گردشگری نه تنها به ضرر اقتصاد است. بلکه آمار خودکشی در کشور افزایش می یابد. اعتماد به نفس ایرانی ها را پایین آوردی! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری en این روز برای افزایش آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن اینکه چگونه گردشگری بر ارزش های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان تأثیر می گذارد جشن گرفته می شود. همچنین امسال شعار روز جهانی گردشگری «گردشگری و […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری en این روز برای افزایش آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن اینکه چگونه گردشگری بر ارزش های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان تأثیر می گذارد جشن گرفته می شود. همچنین امسال شعار روز جهانی گردشگری «گردشگری و صلح» است.

در راستای اهمیت توسعه گردشگری و تأثیر این اهمیت بر ابعاد مختلف اجتماعی، با محسن امامی، عضو هیئت مدیره انجمن جهانگردی ایران به گفت وگو نشسته ایم تا ببینیم «گردشگری» چگونه می تواند در کاهش اجتماعی مؤثر باشد. آسیب و چرایی ایران، همچنان این موضوع را نادیده می گیرد. همچنین گفتنی است گفتگو با محسن امامی در چند بخش جداگانه منتشر می شود.

ایرانی ها می گویند ما کم نداریم اما چرا دیده نمی شویم؟

وی در ابتدا با اشاره به اینکه سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و جامعه از موضوع گردشگری جدا نیست، گفت: جنبه های اقتصادی گردشگری بر همگان روشن است؛ در این راستا باید توجه داشت که صنعت گردشگری در این حوزه به طور کلی در حال توسعه است. اما باید تاثیرات بسیار مهم گردشگری را در حوزه اجتماعی نیز در نظر بگیریم. گردشگری یک تنظیم کننده در حوزه اجتماعی است. یعنی روابط بین افراد جوامع میزبان و مهمان و روابط جامعه با دولت و نهادهای تصمیم گیرنده را تنظیم می کند و باعث می شود بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی کاسته شود.

محسن امامی تاکید کرد: ورود گردشگر به مکانی جدید باعث می شود جرایم اجتماعی در آن منطقه کاهش یابد و بحران های اجتماعی به حداقل برسد. اولین و مهمترین اتفاقی که در آن جامعه می افتد، احساس اعتماد به نفس است. یعنی وقتی گردشگر به مکانی می رسد مردم متوجه می شوند در همان محل زندگی خود و به آن توجهی نمی کنند موضوعی مورد علاقه دیگران است و دیده می شود. این حس اعتماد به نفس به افراد کمک می کند تا برای کار در زمینه های مختلف قدرت بیشتری پیدا کنند.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن جهانگردی ایران گفت: کشورهایی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند آسیب اجتماعی و جرم کمتری دارند. این دنیا دنیای مقایسه است. یعنی وقتی مردم یک کشور خودشان را با کشورهای دیگر مقایسه می کنند و می بینند که از نظر منابع چیزی کمتر از دیگران ندارند، اما به نوعی می بینند که کمتر از کشورهای دیگر مورد توجه قرار می گیرند، در درون خودشان به دنبال ایراد می گردند. آنها خودشان به اطراف نگاه می کنند و فکر می کنند: چه مشکلی داریم که این اتفاق کمتر برای ما می افتد؟

محسن امامی در پایان تاکید کرد: گاهی پیش می آید که کمتر رد می شوید چون در یک کوچه افراد بی وجدان هستند و احساس خطر می کنید. آن خیابان ممکن است از نظر ارعاب قدرت داشته باشد، اما حس اعتماد اجتماعی و اعتماد به نفس را ندارد. وقتی این اتفاق نمی افتد، افراد به دلیل اینکه دیگران متوجه آنها می شوند، احساس اعتماد به نفس پیدا می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که می توانند در تمام جنبه های مختلف اجتماعی زندگی انسان نقش داشته باشند، موجب رونق در زمینه های مختلف مانند اقتصاد، هنر، صنایع دستی و غیره می شوند.

تابلوهای ترافیکی و شهری ایران نسبت به گردشگران بی تفاوت است

محسن امامی عضو هیئت مدیره انجمن گردشگران ایران در ادامه افزود: کشورها بیشترین تعداد گردشگر را از همسایگان خود دارند. همچنین لازم به ذکر است که بیشترین جمعیت گردشگران را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند. زیرا آنها واقعاً می خواهند یاد بگیرند و سفرهای ارزان انجام می دهند اما در ایران به دلیل حضور این افراد مشکلات متعددی داریم که به حوزه زیرساختی برمی گردد. مثلاً رشته نرم افزار، دانستن زبان و … است..

وی در ادامه تاکید کرد: مردم ما در کوچه و خیابان به دلیل اینکه به ندرت با گردشگر مواجه می شوند ممکن است با توجه به فرهنگ مهمان نوازی علاقه زیادی نشان دهند که این درست نیست.

یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن ایرانگردی و جهانگردی گفت: نکته بعدی مربوط به زیرساخت ها است. یعنی گردشگر جوانی که با پول کم وارد کشوری می شود باید بتواند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند و از اقامتگاه های دانشجویی، خوابگاه ها و … استفاده کند. برای خرید. اینها چیزهایی هستند که در حوزه هستند. گردشگری آنها به طور خودکار اتفاق می افتند و نمی توان زیاد برنامه ریزی کرد.

رونق گردشگری در کشور تعداد خودکشی ها را کاهش می دهد

وی در پاسخ به اینکه آیا در کشورهایی که تعداد گردشگران بیشتر است، آمار خودکشی افسردگی و… جزئی است یا خیر؟ گفت: دقیقاً همینطور است. توسعه جنبه های زیادی دارد. بخشی از توسعه مبتنی بر صنعت، کشاورزی و فناوری است و بخشی دیگر مبتنی بر مسائل انسانی است.

وی افزود: مهمترین بخش توسعه انسانی مربوط به حوزه است گردشگری jw.org fa کشورهایی مانند اندونزی، مالزی، هند، برزیل، دریای کارائیب، جامائیکا، پورتوریکو و غیره اگرچه فقیر هستند و سطح توسعه آنها به اندازه اروپا نیست. اما آمار آسیب های اجتماعی مانند خودکشی و افسردگی در آن کشورها بسیار پایین است و مردم بسیار شادی نیز دارند.

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن جهانگردی ایران تاکید کرد: در توسعه اقتصادی شاخص ها حرف اول را می زند. در بخش توسعه اقتصادی، شاخص «تولید ناخالص داخلی» میزان توسعه را تعیین می کند. اما امروزه این اهمیت در جهان تغییر کرده است و شاخصی با عنوان «تولید ناخالص شادی مردم» مهمترین عامل توسعه تلقی می شود. بنابراین کشورهایی که شادتر هستند توسعه یافته تر نیز هستند.

محسن امامی در پایان گفت: در کشورهای منطقه اسکاندیناوی توسعه شادی مبتنی بر ثروت است و از شاخص های رفاه اجتماعی بالایی برخوردارند؛ به طوری که در کشورهای منطقه اسکاندیناوی توسعه شادی بر پایه ثروت است. اما کشورهایی که توریست پسندتر هستند، ممکن است از نظر توسعه، شاخص های اقتصادی کمتری داشته باشند، اما چون توریست پسندتر هستند، شادی بیشتری دارند.

سریال سازان ایرانی به جاذبه های گردشگری کشور توجهی ندارند، اما ترکیه از ما جلوتر است!

محسن امامی در پاسخ به اینکه چرا فیلم و سریال می سازیم برای ارائه جذابیت ها گردشگری و میراث فرهنگی کشور و کشورهای همسایه از جمله ترکیه در این زمینه کم کاری کرده ایم، گفت: در حوزه فیلم و سریال کم کاری کرده ایم. در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری، حوزه رسانه و تبلیغات غیرمستقیم یکی از ابزارهای مهم است.

وی در ادامه افزود: دلیل اینکه این اتفاق در ایران کمتر می شود، محدودیت های قانونی مکتوب و نانوشته است. نکته دیگر این است که در ایران به منابع غنی فرهنگی در داخل کشور نگاه نمی کنیم. ضمن اینکه به دلیل وجود محدودیت ها و اینکه جامعه دچار مشکل است. افسردگی به طور معمول، فیلمسازان این مضامین را در فیلم ها و سریال ها نشان می دهند. چون مخاطب پسند است.

محسن امامی در پایان تاکید کرد: این روش باید تغییر کند و باید جاذبه های ایران را از طریق فیلم، سریال و بازی های آنلاین به دنیا معرفی کرد.

شماره پلاک خودرو را به زبان انگلیسی بسازید تا گردشگران خارجی نیز بتوانند آن را بخوانند.

او نگران این است که تهران چقدر قبول دارد توریست خارجی آیا شما آماده اید؟ وی بیان کرد: اگرچه توانمندی های تهران نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است. اما کاستی های زیادی دارد. تهران ظرفیت ارائه حمل و نقل عمومی خوب به گردشگران خارجی را ندارد. برای مثال تابلوسازی یکی از مهم ترین مسائل گردشگران خارجی است که نمی توانند مسیر خود را به درستی پیدا کنند. علاوه بر این، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری به درستی طراحی نشده اند و این نیز چالش هایی را برای گردشگران ایجاد می کند.

و تاکید کرد: از سوی دیگر وجود شماره های فارسی در پلاک خودروها یکی از مشکلات بزرگ است. گردشگری چه کسی اعداد را به زبان فارسی نمی داند، چگونه می تواند ماشین را شناسایی کند، خط بخواند یا به کسی که ممکن است برایش دردسر ایجاد کرده شکایت کند؟

محسن امامی این موارد را از زیرساخت هایی دانست که در مسیر بین المللی شدن باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: مسائل بانکی نیز یکی از مهم ترین مشکلات گردشگران خارجی در ایران است. تنها کاری که یک گردشگر خارجی می تواند انجام دهد این است که به جایی برود، پول خود را با نرخ مبادله ای که نمی داند عوض کند. اما نمی توانید از کارت اعتباری خود استفاده کنید یا به صورت آنلاین پول انتقال دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.