افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

ظهور کریپتو و نقش ترامپ

  • کد خبر : 365836
ظهور کریپتو و نقش ترامپ

ما در دنیایی زندگی می کنیم که زمانی بانک های مرکزی پول و اقتصاد را کنترل می کردند. این بانک ها با توانایی چاپ پول، اقتصاد را آن طور که می خواستند مدیریت کردند. یعنی چاپگرهای اقتصادی داشتند و به اندازه نیاز به بازار پول تزریق می کردند اما با آمدن بیت کوین این سیستم […]

ما در دنیایی زندگی می کنیم که زمانی بانک های مرکزی پول و اقتصاد را کنترل می کردند. این بانک ها با توانایی چاپ پول، اقتصاد را آن طور که می خواستند مدیریت کردند. یعنی چاپگرهای اقتصادی داشتند و به اندازه نیاز به بازار پول تزریق می کردند اما با آمدن بیت کوین این سیستم سنتی زیر سوال رفت! بیت کوین نوید یک دنیای غیر متمرکز را داد. دنیایی که در آن هیچ موسسه ای نمی تواند پول نامحدود چاپ کند و از ارزش پول بکاهد. دنیای کریپتو و بلاک چین، به جای یک سیستم متمرکز که تصمیمات آن به ندرت قابل پیش بینی است، امکان شفافیت و کنترل مستقیم بر دارایی ها را برای بشر به ارمغان آورد.

ظهور دنیای کریپتو و بیت کوین

موفقیت بیت کوین باعث شد موج جدیدی از ارزهای دیجیتال وارد بازار شود، اما برخلاف بیت کوین که یک نوآوری عمیق و یک تحول بزرگ به حساب می آمد، بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید از ابتدا با هدف سودجویی و بدون نوآوری واقعی به بازار عرضه شدند. مفهومی به نام Shitcoin شکل گرفت! همانطور که می دانید بیت کوین ارزهای دیجیتالی هستند که بدون هیچ گونه پشتوانه، نوآوری یا ارزش ملموسی فقط برای سود کوتاه مدت و نوسان قیمت ایجاد می شوند. به جایی که قبلا بودیم برگشتیم اما این بار دیگر چاپ پول در انحصار دولت نیست، در واقع به جای اینکه بانک های مرکزی پول چاپ کنند، هرکسی می تواند سکه خود یا حتی سکه خود را روانه بازار کند و شات کوین چاپ کند!

ترامپ و برنامه توزیع شات کوین WLFI

در بحبوحه بازار کریپتو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد فعلی، که یک چهره شناخته شده (اکنون محبوب یا منفور) در دنیای سیاست و تجارت است، وارد دنیای کریپتو شده است. با سوء استفاده از چهره و نام یا حتی ثروتش. گرفته شده است بیت کوین کاملا بی ارزش راه اندازی کن!

پروژه کریپتو WLFI (مخفف World Liberty Financial) که توسط خانواده ترامپ ترویج می شود، به زودی یک توکن مستقل راه اندازی خواهد کرد. این توکن غیر قابل انتقال است و فقط به سرمایه گذاران معتبر تحت معافیت D مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارائه می شود. تیم پروژه این خبر را در یک لایو دو ساعته در X Spaces تایید کرد.

دونالد ترامپ و کلاهبرداری بیت کوین

توکن WLFI فقط برای مشارکت در مدیریت پلتفرم ارائه شده است و هیچ گونه حقوق اقتصادی ندارد. بر اساس گزارش ها، 63 درصد از این توکن ها به عموم فروخته می شود، 17 درصد برای پاداش دادن به کاربران استفاده می شود و 20 درصد به خود تیم اختصاص می یابد. طبق معافیت مقررات D، فروش توکن ها فقط به سرمایه گذاران معتبر محدود می شود. این معافیت به شرکت ها اجازه می دهد تا از طریق پیشنهادهای خصوصی یا با کمک سرمایه گذاران معتبر بدون ثبت اوراق بهادار در SEC، سرمایه خود را افزایش دهند.

مقررات د و ث سازمان بورس و اوراق بهادار چیست؟

مقررات D و مقررات S دو مجموعه مهم از مقررات تحت قانون اوراق بهادار ایالات متحده هستند که به شرکت ها اجازه می دهد تا به طور قانونی اوراق بهادار (مانند سهام یا توکن) ارائه دهند. این مقررات به شرکت ها کمک می کند تا تحت شرایط خاصی از ثبت رسمی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) معاف شوند و سرمایه جذب کنند:

مقررات D (یا مقررات D)

مقررات D به شرکت ها اجازه می دهد بدون نیاز به ثبت اوراق بهادار در SEC سرمایه خود را افزایش دهند، اما این سرمایه باید شرایط خاصی را داشته باشد. مهمترین جنبه مقررات D این است که بیشتر به سرمایه گذاران معتبر مربوط می شود. این مقررات اساساً شامل چندین قانون فرعی است که هر یک دارای الزامات خاصی هستند، از جمله:

  • قانون 504 (الف)شرکت ها می توانند تا 10 میلیون دلار بدون ثبت اوراق بهادار در SEC جمع آوری کنند. این قانون نسبتاً انعطاف پذیر است، اما محدودیت هایی در نوع سرمایه گذاران وجود دارد.
  • قانون 506 (ب): شرکت‌ها می‌توانند از سرمایه‌گذاران معتبر و حداکثر ۳۵ سرمایه‌گذار غیرمعتبر بدون محدودیت در میزان سرمایه، سرمایه جذب کنند، اما برای فروش اوراق بهادار نباید به صورت عمومی تبلیغ کنند.
  • قانون 506 (ج): قانون به شرکت ها اجازه می دهد از تبلیغات عمومی برای افزایش سرمایه استفاده کنند، اما همه سرمایه گذاران باید معتبر باشند و شرکت ها باید اعتبار آنها را تایید کنند.

سرمایه گذار معتبر کسی است که درآمد بالایی (بیش از 200000 دلار در سال) یا دارایی خالص بالایی (بیش از 1 میلیون دلار) دارد.

مقررات S (یا مقررات S)

مقررات S به شرکت ها اجازه می دهد بدون نیاز به ثبت نام در SEC، اوراق بهادار خود را در خارج از ایالات متحده به سرمایه گذاران غیر آمریکایی ارائه دهند. این مقررات به ویژه برای شرکت هایی که به دنبال افزایش سرمایه از خارج از ایالات متحده هستند، مهم است. دو شرط اصلی برای استفاده از مقررات S عبارتند از:

  • حمل و نقل به خارج از ایالات متحده: شرکت باید اوراق بهادار خود را در خارج از ایالات متحده عرضه کند و این عرضه نمی تواند به سرمایه گذاران آمریکایی فروخته شود.
  • سرمایه گذاران غیر آمریکایی: اوراق بهادار باید به افراد مقیم خارج از ایالات متحده فروخته شود.

این مقررات به شرکت ها اجازه می دهد تا در بازارهای بین المللی سرمایه خود را بدون مشمول مقررات سختگیرانه ایالات متحده افزایش دهند.

***

یکی از بنیانگذاران این پروژه، زک فولکمن، در طول جلسه زنده در توییتر اعلام کرد:

هدف ما ایجاد پروژه هایی است که استفاده از آنها ساده و آسان باشد و برای کار با آنها به کمک دیگران نیاز نداشته باشد.

اگرچه تاریخ انتشار این توکن هنوز اعلام نشده است، اما خانواده ترامپ با برگزاری رویداد زنده توییتری توانستند بیش از 1000000 شنونده را به این پروژه جذب کنند.

در این جلسه، اعضای خانواده ترامپ نیز در مورد دیدگاه های خود در مورد دنیای رمزنگاری صحبت کردند. دونالد ترامپ جونیور خاطرنشان کرد که DeFi آنچه را که پدران بنیانگذار کشور تصور می کردند منعکس می کند، زیرا انصاف را به سیستم مالی باز می گرداند. اریک ترامپ همچنین در مورد مشکلات استفاده از پلتفرم های غیرمتمرکز مانند Aave صحبت کرد. دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز به مدت 40 دقیقه در این نشست شرکت کرد و به بیان دیدگاه های خود در مورد سیاست های عمومی کریپتو پرداخت و گفت:

کریپتو یکی از مواردی است که خواه ناخواه باید با آن دست و پنجه نرم کنیم.

خلاصه سخنرانی ترامپ در ارائه زنده پروژه رمزنگاری WLFI:

بله، قرار است نشانه ای وجود داشته باشد. از آنجایی که می‌دانستم قرار است در این مورد از من بپرسید، بیانیه‌ای آماده کردم که می‌خواهم آن را بخوانم تا به همه یک نمای کلی بدهم و مطمئن شوم که دقیقاً می‌دانند این نشانه چیست. ما در World Liberty Financial معتقدیم که مشارکت گسترده در پیشبرد پلتفرم جهانی لیبرتی مالی و به طور کلی امور مالی غیرمتمرکز حیاتی است. ما همچنین معتقدیم که بهترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از یک توکن مستقل است.

بنابراین، در آینده قصد داریم تا توکن های حاکمیتی به نام WLFI را به روش های مختلف بفروشیم و توزیع کنیم. توکن‌های WLFI فقط نشانه‌های حاکمیتی هستند و تنها حق پیشنهاد و رأی دادن در مورد موضوعات مربوط به پلتفرم را دارند.

بنابراین، چه کسی می تواند این توکن را بخرد؟ سوال خوبی است. اگرچه ما WLFI را اوراق بهادار نمی دانیم، به دلیل عدم اطمینان قانونی در مورد توکن ها و فروش آنها در ایالات متحده، ما تصمیم گرفته ایم که فروش توکن ها را به افراد خاصی محدود کنیم که واجد شرایط مشارکت هستند. معاملات معاف از ثبت نام اوراق بهادار فدرال ایالات متحده معاف هستند. این بدان معناست که افراد ایالات متحده تنها در صورتی می توانند در فروش توکن شرکت کنند که به طور منطقی به عنوان سرمایه گذاران معتبر تحت مقررات D مورد تایید قرار گیرند. به همین ترتیب، ما انتظار داریم که هرگونه فروش بالقوه توکن به افراد غیر آمریکایی محدود به افراد غیر آمریکایی باشد که مطابق با این مقررات هستند. محدودیت های مندرج در مقررات S.

بنابراین، این پروژه مانند سایر پروژه های DeFi راه اندازی شده در شرایط فعلی است و توکن های آن به طور عادلانه توزیع شده است. حدود 63 درصد از توکن ها به عموم مردم فروخته می شود و هیچ پیش فروش، تخفیف اولیه برای سرمایه گذاران بزرگ و تخصیص تخفیف وجود نخواهد داشت. علی‌رغم هر شایعه‌ای، این توکن‌ها برای اولین بار با عرضه عمومی به فروش می‌رسند. 17 درصد برای جوایز کاربر و تنها 20 درصد برای پاداش تیم، از جمله مشاوران تیم و استخدام های آینده، کنار گذاشته شده است. امیدواریم مشارکت گسترده ای صورت گیرد و برای ایجاد این مشارکت گسترده باید حق رای را به 5 درصد محدود کنیم.

آیا توکن پروژه کریپتو ترامپ ارزشش را دارد؟

بازارهای پیش‌بینی در Polymarket به شدت به رویداد زنده خانواده ترامپ برای معرفی پروژه کریپتو World Liberty Financial واکنش نشان دادند. همانطور که گفتیم، 37 درصد از توکن WLFI به تیم ترامپ و 63 درصد به عموم فروخته خواهد شد. رئیس جمهور که تا دیروز قرار بود در تصمیم گیری های کلان ملی نقش داشته باشد، حالا برای فروش بیت کوین که ارزشی ندارد تبلیغ می کند. آیا این یک اقدام مسئولانه است؟ ارزش توکن WLFI چیست و چه مشکلی را حل می کند؟

اگر پاسخی برای این سوالات وجود ندارد، باید بپذیریم که نشانه بی ارزش است! ارزش هر توکن فقط با تکیه بر نام یک فرد مشهور شکل نمی گیرد. بلکه باید در خدمت یا حل مشکلات واقعی باشد. اگر توکن فقط به خاطر ترامپ یا هر کس دیگری پمپ شود، خیلی زود دور ریخته می شود، اما متأسفانه مردم اغلب از اشتباهات گذشته خود درس نمی گیرند. تاریخ نشان داده است که کلاهبرداری ها و کلاهبرداری های مالی بارها و بارها تکرار می شود و هر بار عده ای را به دام می اندازند.

در واقع، شات کوین ها پروژه های بی ارزشی هستند که از ناآگاهی مردم و هیجان بازار استفاده می کنند. ما فکر می کنیم با افزایش نسبی آگاهی عمومی، عمر این پروژه ها نیز به پایان رسیده است، اما واقعیت این است که به همان نسبت آگاهی کلاهبرداران از روش های جدید کلاهبرداری نیز افزایش یافته است و پروژه های کلاهبرداری به اشکال جدید بازمی گردند و قربانیان جدیدی پیدا می کنند.

در نهایت، تا زمانی که مردم به جای تحقیق کامل، فقط به دنبال نام های بزرگ و هیاهو باشند، این چرخه ادامه خواهد داشت. این بار شاید شت کوین ترامپ آخرین نمونه از این گونه کلاهبرداری ها باشد. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا مردم از این اشتباهات درس خواهند گرفت یا نه!

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-17 11:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=365836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.