افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

طرز تهیه Simitem Yomurta خوشمزه ترین صبحانه ترکی

  • کد خبر : 213764
طرز تهیه Simitem Yomurta خوشمزه ترین صبحانه ترکی

فرارو نوشت؛ امروزه غذاهای بین المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته، مردم به جز غذاهای سنتی مانند خورش، پلو، آبگوشت و آش نمی‌خواستند غذاهای دیگری را امتحان کنند. در دنیای امروز با ظهور اینترنت و گسترش فضای مجازی، مردم با انواع غذاها از کشورهای مختلف دنیا آشنا شده اند و در برخی از […]

فرارو نوشت؛ امروزه غذاهای بین المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته، مردم به جز غذاهای سنتی مانند خورش، پلو، آبگوشت و آش نمی‌خواستند غذاهای دیگری را امتحان کنند. در دنیای امروز با ظهور اینترنت و گسترش فضای مجازی، مردم با انواع غذاها از کشورهای مختلف دنیا آشنا شده اند و در برخی از رستوران ها نیز سرو می شوند. در این میان غذاهای ترکی بسیار لذیذ و معروف هستند و به دلیل هم مرز بودن و همجواری فرهنگی با ایران، غذاهای ترکی بیشتر از سایر غذاهای بین المللی در بین ایرانیان محبوبیت دارد. Semitam Yomurta کمی صبحانه ترکی آنقدر خوشمزه و پرطرفدار است که اگر به ترکیه سفر کنید حتما آن را در منوی رستوران ها و کافه های ترکیه خواهید دید. این صبحانه خوشمزه از ترکیب مواد ساده ای مانند تخم مرغ، کنجد و پنیر پیتزا تهیه شده و دستور پخت بسیار ساده ای دارد. اگر دوست دارید این صبحانه خوشمزه را در خانه درست کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. طرز تهیه سیمیتام یومورتا فرا گرفتن

عناصر

تخم مرغ: 2 عدد

پنیر برای پیتزا: نصف لیوان

کنجد: 2 قاشق غذاخوری

کره: 20 گرم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

خیار، گوجه فرنگی و زیتون برای دارچین: به مقدار لازم

طرز تهیه سیمیتام یومورتا

برای تهیه این صبحانه خوشمزه ابتدا تابه را روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود سپس کنجد را داخل تابه بریزید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی کنجد از بین برود. حالا کنجد ها را به صورت حلقه ای دور تابه جمع کنید و پنیر پیتزا را روی کنجد بریزید. کره را در وسط حلقه کنجد قرار دهید تا ذوب شود، سپس دو عدد تخم مرغ را داخل کره بشکنید و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. اجازه دهید تخم مرغ آب شود، پس از چرخاندن تابه با کفگیر، کنجد مخلوط شده با پنیر پیتزا را به آرامی برگردانید تا روی تخم مرغ را بپوشاند. بعد از چند ثانیه خیلی آهسته سمیتام یومورتای خوشمزه را در ظرف سرو قرار دهید و روی بشقاب را با گوجه فرنگی و خیار و زیتون خرد شده تزیین کنید و نوش جان کنید.

نکات مهم

1- این صبحانه به دلیل وجود کنجد بسیار گرم و مقوی است. برای تهیه سیمیتم بهتر است از کنجد خام و پوست کنده استفاده کنید، زیرا کنجد بو داده کمی نمک دارد و در نهایت می تواند شور شود، به علاوه کنجد تازه طعم بهتری دارد.

۲ـ پیتزای پنیری نوعی پنیر موزارلای کم رطوبت است که گاهی به صورت ترکیبی با پنیرهای دیگر عرضه می شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین های گروه A و B است. خوردن پنیر پیتزا با سبزیجات خام و پخته باعث جذب کمتر چربی و مواد مضر موجود در آن توسط بدن می شود. یکی از خصوصیات پنیر پیتزای مرغوب این است که هنگام جویدن پنیر در دهان احساس لاستیک نداشته باشد. علاوه بر این، یک پنیر پیتزا با کیفیت خوب بعد از پختن روغن پس نمی دهد. برای خوش طعم شدن هر نوع غذایی سعی کنید همیشه از ترکیب چند نوع پنیر پیتزا استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.