افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

طرز تهیه لوبیا چیتی، یک غذای خوشمزه پاییزی / همراه با نکاتی برای خوشمزه کردن آن

  • کد خبر : 377255
طرز تهیه لوبیا چیتی، یک غذای خوشمزه پاییزی / همراه با نکاتی برای خوشمزه کردن آن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- با سردتر شدن هوا، پختن و خوردن برخی غذاها مانند سوپ، آبگوشت، عدس و لوبیا چیتی بسیار لذت بخش تر از قبل شده است. انواع سوپ ها و خورش ها دست ما را باز می کنند تا تنوع خوبی به وعده های غذایی مان بدهیم […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- با سردتر شدن هوا، پختن و خوردن برخی غذاها مانند سوپ، آبگوشت، عدس و لوبیا چیتی بسیار لذت بخش تر از قبل شده است. انواع سوپ ها و خورش ها دست ما را باز می کنند تا تنوع خوبی به وعده های غذایی مان بدهیم و یک شام یا نهار فراوان و خوشمزه تهیه کنیم. لوبیا چیتی نیز یکی از آن غذاهای عالی است که وقتی سرد است واقعا خوب نگه می‌دارد. در این مقاله طرز تهیه لوبیا چیتی را به همراه نکاتی در مورد خوشمزه کردن آن ها به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی 2 لیوان

2 عدد سیب زمینی متوسط

2 عدد پیاز متوسط

سیر 2 تا 3 حبه

2 عدد گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

پودر گلپر به مزه

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم.

روغن به میزان لازم

خورک-لوبیا-چیتی-4

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

مرحله اول

لوبیا چیتی را حدود 12 ساعت قبل بشویید و خیس کنید. بهتر است در این مدت ۲ یا ۳ بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیا چیتی از بین برود و بعد از پخت بافت نرم تری داشته باشد.

مرحله دوم

پیازها را پوست گرفته و ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه بریزید و حرارت دهید تا داغ شود. پیازها را در قابلمه تفت دهید تا روشن و طلایی شوند.

خورک-لوبیا-چیتی-6

مرحله سوم

سیرها را پوست گرفته و ریز خرد کرده و در قابلمه می گذاریم تا عطر آن بیرون بیاید. گوجه فرنگی را پوره کرده و به پیاز و سیر اضافه کنید.

مرحله چهارم

تفت دادن را ادامه دهید تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود، سپس زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت دهید.

خورک-لوبیا-چیتی-5

مرحله پنجم

حبوبات را آبکش کرده و در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید. سپس حدود 5 لیوان آب اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا بجوشد و سپس حرارت را کم کنید تا لوبیا چیتی به مدت 3 تا 4 ساعت بپزد.

مرحله ششم

بعد از دو ساعت سیب زمینی ها را پوست گرفته و ریز خرد می کنیم. حالا در تابه ای با روغن تفت می دهیم و با کمی نمک به تابه اضافه می کنیم.

خورک-لوبیا-چیتی-3

مرحله هفتم

در مرحله آخر نمک موجود در غذا را بچشید و اندازه بگیرید و یک ساعت دیگر صبر کنید تا لوبیا چیتی کاملا بپزد و جا بیفتد. برای لعاب بیشتر لوبیا چیتی می توانید نیمی از سیب زمینی را از قابلمه خارج کرده و با چنگال له کنید و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

در انتها گلپر و آبلیموی تازه را اضافه کنید و لوبیا چیتی را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و با نان و سبزیجات تازه سرو کنید. نوشیدنی

اگر عاشق آشپزی هستید، در اینجا چند دستور العمل عالی وجود دارد.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.