افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

شکایت ایران از کانادا به گفته معاون رئیس جمهور/ فرانسه به ایران رای داد

  • کد خبر : 202921
شکایت ایران از کانادا به گفته معاون رئیس جمهور/ فرانسه به ایران رای داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد دهقان نماینده حقوقی رئیس جمهور در پایان جلسه هیات دولت ضمن کمک به جمعی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده های ایران در محاکم بین المللی گفت: در 5 پرونده احکام صادر شده است. اخیراً به نفع ما صادر شده است. دو مورد در مورد مدارس ما وجود دارد […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد دهقان نماینده حقوقی رئیس جمهور در پایان جلسه هیات دولت ضمن کمک به جمعی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده های ایران در محاکم بین المللی گفت: در 5 پرونده احکام صادر شده است. اخیراً به نفع ما صادر شده است. دو مورد در مورد مدارس ما وجود دارد که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، یکی از آنها در واقع تصمیم بر بازگرداندن مدرسه به نفع آموزش و پرورش بود و مورد دیگری نیز وجود داشت که باید غرامت دریافت کنیم.

به گزارش ایلانا، وی افزود: در فرانسه نیز موردی داشتیم که رای به نفع ما گرفته شد که جزئیات آن به زودی اعلام می شود. در لوکزامبورگ نیز پرونده ای داشتیم که به دادگاه تجدیدنظر دیوان عالی لوکزامبورگ نیز ارجاع شد و در آنجا حکمی به نفع ما صادر شد و وجوه بلوکه شده ما از توقیف خارج شد. ما در آمریکا دچار مشکل هستیم. پرونده ما همچنان در آنجا ادامه دارد، اما در این مورد حکم به نفع ما صادر شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فهرستی از پرونده هایی که آمریکایی ها آن را پرونده های ضد تروریسم نامیدند و به دلیل حوادثی که در سال های اخیر در منطقه رخ داده است، به ناعادلانه در دادگاه های داخلی آمریکا مطرح شده و مصونیت را نقض کرده است. جمهوری اسلامی ایران بر خلاف موازین بین المللی و در محاکم داخلی به درخواست کنندگان آمریکایی رأی مثبت داده و سپس اقدام به شناسایی و اجرای این آراء در اروپا می کند. خوشبختانه هیچ کدام از این آرا در اروپا به رسمیت شناخته و اجرا نشده است، فقط کانادا با آمریکا همکاری کرد و آرای آمریکا را در کانادا به رسمیت شناخت و آنها هم اجرا کردند و ما در دیوان بین المللی دادگستری به کانادا شکایت کردیم و پرونده البته اونجا

دهقان خاطرنشان کرد: با سایر تصمیمات به اصطلاح ضد تروریسم آمریکا که در دادگاه های داخلی آمریکا در کشورهای اروپایی صادر شده است، چالش داریم. خوشبختانه دادگاه عالی فرانسه نظر دادستان را رد کرد و رای مثبت داد. مصونیت جمهوری اسلامی ایران که بسیار ارزشمند بود، زیرا فرانسه جایگاه مهمی در بخش حقوقی دارد و سایر کشورهای اروپایی را تحت تأثیر قرار می دهد که برای ما بسیار مفید بود، البته ما چالش هایی داریم، یکی در لوکزامبورگ و دیگری در لوکزامبورگ. در ایتالیا است که دادگاه قانون اساسی ایتالیا تصمیمی مشابه نظر دادستان کل فرانسه صادر کرده است و اکنون روندی در دادگاه های ایتالیا در حال انجام است که با توجه به روابطی که با ایتالیا در این کشور داشتیم انتظار داریم که این روند در دادگاه های ایتالیا انجام شود. در گذشته به نظرات آمریکایی ها اطاعت نکردند و همچنان مصونیت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.