افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

سمت نخست وزیری به وزیر دفاع سابق ژاپن اعطا شد

  • کد خبر : 377310

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از ایسنا: «شیگرو ایشیبا» وزیر دفاع اسبق ژاپن پس از پیروزی در دور دوم انتخابات رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات که امروز (جمعه) برگزار شد، مقابل سانائه تاکایچی شکست خورد. . وزیر امنیت اقتصادی ژاپن او وزیر بعدی ژاپن خواهد بود. ایشیبا 67 ساله در پنجمین تلاش خود […]

به گزارش خبرنگار سیاسی آیونا به نقل از ایسنا: «شیگرو ایشیبا» وزیر دفاع اسبق ژاپن پس از پیروزی در دور دوم انتخابات رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات که امروز (جمعه) برگزار شد، مقابل سانائه تاکایچی شکست خورد. . وزیر امنیت اقتصادی ژاپن او وزیر بعدی ژاپن خواهد بود.

ایشیبا 67 ساله در پنجمین تلاش خود برای رهبری حزب، 215 رای از 414 رای قانونگذاران لیبرال دموکرات را به دست آورد، در حالی که رقیب او تاکایچی 194 رای به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، ایشیبا در جلسه روز سه شنبه پارلمان ژاپن به عنوان نخست وزیر آینده معرفی خواهد شد.

رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات در آستانه انتخابات پارلمانی با چالش بازسازی حزب و جلب مجدد اعتماد رای دهندگان روبرو است.

دور دوم رای گیری در داخل حزب پس از آن برگزار شد که هیچ یک از 9 نامزد نتوانستند اکثریت آرای 735 قانونگذار را در دور اول به دست آورند.

ایشیبا، یک کارشناس سیاست که به خوبی در مورد حمایت و احیای منطقه ای آگاه است، در میان حامیان محلی خود محبوب است، اما تلاش کرده است حمایت خود را در میان قانونگذاران حزب افزایش دهد.

رویکرد دیپلماتیک نخست وزیر جدید ژاپن به نزدیکترین متحد این کشور، ایالات متحده، در کانون توجه قرار خواهد گرفت زیرا او بارها خواستار برقراری روابط متعادل تر شده است.

او همچنین در مبارزات انتخاباتی خود خواستار ایجاد “ناتوی آسیایی” شد. ایده ای که می تواند پکن را عصبانی کند و حتی توسط یک مقام ارشد آمریکایی به عنوان بی پروا رد شده است.

رام امانوئل سفیر ایالات متحده در ژاپن نیز در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) به ایشیبا تبریک گفت و اعلام کرد که امیدوار است با او برای تقویت اتحاد بین دو کشور همکاری کند.

این انتخابات درون حزبی در پی استعفای فومیو کیشیدا از رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات در ماه های اخیر برگزار شد.

کیشیدا پس از یک سری رسوایی ها و نگرانی ها در مورد گرانی هزینه ها استعفا داده بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.