افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

سرنوشت غم انگیز بازیگران سریال قصه های مجید پس از 34 سال + زمان پخش مجدد سریال

  • کد خبر : 377837
سرنوشت غم انگیز بازیگران سریال قصه های مجید پس از 34 سال + زمان پخش مجدد سریال

سریال قصه های مجید: قصه های مجید اثری ماندگار از مرحوم کیومرث پوراحمد است که در سال 69 با اقتباس از رمان کرمانی هوشنگ مرادی از تلویزیون پخش شد. این سریال با بازی درخشان مهدی باغربیگی و پرویندخت یزدانیان تصویری صمیمی و دلنشین از زندگی روزمره یک کودک ایرانی را به نمایش می گذارد. شایان […]

سریال قصه های مجید: قصه های مجید اثری ماندگار از مرحوم کیومرث پوراحمد است که در سال 69 با اقتباس از رمان کرمانی هوشنگ مرادی از تلویزیون پخش شد. این سریال با بازی درخشان مهدی باغربیگی و پرویندخت یزدانیان تصویری صمیمی و دلنشین از زندگی روزمره یک کودک ایرانی را به نمایش می گذارد. شایان ذکر است این مجموعه که برنده جایزه کتاب برگزیده سال 1364 شده است بارها تجدید چاپ شده است.

داستان های ساده و صمیمی مجید و خانواده اش در کنار موسیقی ماندگار ناصر چشم آذر لحظات شیرینی را برای مخاطبان رقم زد و تا سال ها پس از پخش یکی از پرمخاطب ترین سریال های ایرانی باقی ماند. بسیاری از منتقدان و بینندگان سریال قصه های مجید را شاهکاری بی بدیل در تاریخ سینما و تلویزیون ایران می دانند. در ادامه این مطلب به بررسی سرنوشت بازیگران سریال قصه های مجید می پردازیم.

سریال داستان مجید

مجید و مادربزرگش، دو شخصیت اصلی مجموعه رمان و داستان مجید، با روابط صمیمی و داستان های جذاب خود به یکی از محبوب ترین زوج های ادبیات کودک و نوجوان تبدیل شدند. هوشنگ مرادی کرمانی با زبانی ساده و روان، دنیای درونی این دو شخصیت را توصیف کرد. کیومرث پوراحمد، یکی از بهترین کارگردانان ایرانی نیز با اقتباسی مبتکرانه از این رمان، این شخصیت ها را روی پرده تلویزیون زنده کرد. اگرچه لوکیشن داستان از کرمان به اصفهان تغییر کرد، اما برخی جزئیات تغییر کرد. اما شخصیت های اصلی و روابط بین آنها جذاب و لذت بخش باقی ماند.

اسامی بازیگران سریال داستان مجید.

این سریال با شخصیت پردازی قوی و موسیقی دلنشین به یکی از محبوب ترین ها برای کودکان و نوجوانان تبدیل شد و همچنان در دل مخاطبان جای دارد. در زیر به تحلیل بازیگران این سریال به همراه نقش آنها می پردازیم.

پرویندخت یزدانیان در نقش بی بی

این بازیگر بازیگری را از سال 1370 با بازی در نقش بی بی، مادربزرگ مجید در مجموعه تلویزیونی قصهای مجید به کارگردانی پسرش کیومرث پوراحمد آغاز کرد.[۱] سپس در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم‌های صبح فردا و شرم وارد سینما شد. یزدانیان برای بازی در فیلم صبح روز بعد موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد. از دیگر آثار او می توان به نان و شعر (1372)، جهیزیه بی بی (1373)، خواهران غریب (1374)، شب یلدا (1379) و سریال سرنخ اشاره کرد.

پرویندخت یزدانیان در ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ بر اثر ابتلا به بیماری آلزایمر درگذشت. پیکر وی در گلستان شهدای نجف آباد در جوار همسرش به خاک سپرده شد.

مهدی باخربیگی در نقش مجید

مهدی باقری

مهدی باغربیگی متولد 30 آذر 1356 در اصفهان بازیگر سینما و تلویزیون است. بازیگری را از سال ۱۳۶۹ و در سریال کاسه‌های مجید آغاز کرد. مجله دنیای التبار شخصیت مجید را در این مجموعه تلویزیونی به عنوان یکی از 100 نقش فراموش نشدنی تاریخ سینما و تلویزیون ایران انتخاب کرده است.

مهدی باقری.jpg

وی در سال 1392 با شرکت در انتخابات شورای شهر اصفهان موفق به کسب بیش از 65 هزار رأی شد و دومین نفری بود که به شورای شهر راه یافت.

جهانبخش سلطانی به عنوان مدیر مدرسه شیراز، همسایه و همسفر

سلطانی

جهانبخش سلطانی (زادهٔ ۱۳۳۰ در اصفهان) بازیگر ایرانی است. او دیپلم دارد. آقای سلطانی فعالیت هنری خود را از دوره ابتدایی نویسندگی و بازیگری آغاز کرد، سپس در سال 1345 به فعالیت در تئاتر پرداخت و در سال 1367 با ایفای نقش در فیلم «افق» به کارگردانی رسول ملاقلی پور وارد سینما شد.

او با سریال فرشتگان مردان در سال ۷۷ شناخته شد و شهرتش با بازی در این سریال به اوج رسید. جهانبخش سلطانی علاوه بر بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر را نیز بر عهده داشته و اکنون استاد دانشگاه است.

مرتضی حسینی در نقش آقای حیدری مدرس ریاضی و ورزش.

مرتضی حسینی در سمت چپ و محمدعلی میانداری در سمت راست

مرتضی حسینی متولد 1339 بازیگر سینما و تلویزیون است. از مهم ترین آثار مرتضی حسینی می توان به بازی او در سریال قصه های مجید، سریال سایه بان و فیلم صبح روز اشاره کرد. حسینی در سال 1370 یک دوره فعالیت شدید در عرصه سینما و تلویزیون را سپری کرد و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. بزرگترین کار مرتضی حسینی در سال جاری بازی در سریال قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد است.

شاید یکی از مهم ترین قسمت های زندگینامه مرتضی حسینی بازی او در سریال قصه های مجید بود. مرتضی حسینی در سال 1370 در سریال قصه های مجید نقش مهمی را ایفا کرد و با مهارتی که داشت توانست آن نقش و همچنین خود را به مخاطبان تلویزیون معرفی کند. او در این سریال با کیومرث پوراحمد همکاری داشت.

مرتضی حسینی با بازی در سریال قصه های مجید توانست تجربه بازیگری موفقی را برای خود رقم بزند و در کنار بازیگرانی چون پروین دخت یزدانیان، مهدی باغربیگی، محمدعلی میاندار و جهانبخش سلطانی به تجربه او کمک کردند. در نقش خود به عنوان معلم ریاضیات؛ ادبیات، ورزش و علم همه نقش داشتند. وی در خصوص به یاد ماندنی ترین سکانس های این سریال گفت: زمانی که معلم ورزش مجید بودم در ورزش به او نمره 6 می دادم اما مجید اصرار داشت که نمره ام کم است و یک روز بی بی را به مدرسه آورد و تصمیم گرفتم از او تست بگیرم. جلوی بی بی

جمشید صدری به عنوان مدیر مدرسه

قفسه سینه

جمشید صدری در چند فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته است: نان و شعر درباره: «مجید» که در نانوایی کار می کند، شعر خود را برای چاپ در یکی از مجلات ارسال کرده و آرزوی معروف شدن را دارد. «مجید» با یافتن صفحات پراکنده کتاب «بیچارگان» علاقه مند به خواندن این کتاب است، اما به آن دسترسی ندارد.

«مجید» کتابی درباره «بین‌وایان» از کتابخانه شوهر خواهرش می‌گیرد تا با کتاب «بین‌وایان» که در کتابخانه عمومی شهر دیده، عوض کند. بی آنکه بداند چک شوهر خواهرش بین صفحات آن کتاب پیدا می شود و این آغاز ماجراها و مشکلات مجید است…

در این فیلم جمشید صدری در کنار رضا سعیدی، کیومرث پوراحمد، فرشته طائرپور، بهمن اردلان، پرویز ملک زاده، وحید نیکخواه آزاد، محمود سماک باشی، مسعود بهنام، پروین دخت یزدانیان، محمدعلی میاندار، زهرا برومند، بابک برزویه، باقربیگی، آسیا کلانی، زهره طایی، سارا سلطانی، حسن اکبری، ناصر اعتزازی، مهران ریحانی، ابوالحسن زارع، محمد اعتزازی، اکبر گلستانی، محمدعلی اترک، علی براتی، حسن شعبانروزی، جمال هدایی، حمید کرمانی، اکبر جمشیدی همکاری شده است

The Morning After درباره: داستان 1: جدول ضرب است. مجید در ریاضی ضعیف است، معلم ریاضی از ها تسبیح جدول ضرب را می پرسد. برای مجید تسبیح تبدیل به کابوس می شود. مجید به دنبال راهی برای رهایی از این بدشانسی است، اما بیشتر به دردسر می افتد… داستان دوم: نفس: مجید یک بار در ریاضی 14 می گیرد. آقای ناظم می خواهد جلوی خط درباره مجید صحبت کند. مجید تصور می کند که روحیه می گیرد. در حالی که یک مشکل جدید ظاهر می شود …

داستان سوم: آقای ناظم: معلم جذاب ادبیات تغییر کرده و آقای ناظم موقتاً کلاس را اداره می کند. نوشته مجید بسیار بدیع و جالب است. اما مشکل جدیدی برای مجید ایجاد می کند… جمشید صدری در این فیلم با کیومرث پوراحمد، جهانبخش سلطانی، عظیم جوان روح، پروین دخت یزدانیان، محمدعلی میاندار، حسن زاهدی، مهدی باقر بیگی، مرتضی حسینی، خسرو کیوان مهر همکاری داشته است. . . است

سیمین به این موضوع می پردازد که: پس از خشک شدن زاینده رود، چاه ها و قنات های شهرهای مجاور کم کم کم آب شده اند. زمین های کشاورزی حاصلخیزی خود را از دست داده و روستاها خالی از سکنه شده اند. ساکنان آن به شهرهای مجاور مهاجرت کرده اند. جمشید صدری در این فیلم با لاله اسکندری، محمدرضا هدایتی، مریم نقیب، محمد فیلی، خزر مهران فر، پری کربلایی، علی بهادری، محمد فضیله، مرتضی آتش زمزم، کاووس آقایی، سپیده مظاهری همکاری داشته است.

محمدعلی میانداری به عنوان معلم سختگیر ریاضی

میدری

محمدعلی میاندار بازیگر تئاتر و کارمند اداره ارشاد اسلامی و از مدرسین فیلم قصه های مجید که نقش معلم ریاضی را بازی می کرد. وی در خصوص ایفای این نقش گفت: سال 67 بود که کیومرث پوراحمد نوشته های هوشنگ مرادی کرمانی را با شرایط اصفهان تطبیق داد و داستان های مجیدی را خلق کرد که همه ما در زندگی و مدرسه تجربه می کنیم.

یادم هست پوراحمد بازیگرانی را برای تست بازیگری فیلم دعوت کرد و من که بازیگر تئاتر بودم به ممیزی رفتم و برای نقش معلم ریاضی انتخاب شدم. وی افزود: خاطرات زیادی از این فیلم دارم که یکی از آنها سکانسی است که قرار بود جدول ضرب را از مجید بپرسم و او نمی دانست. در خانه، جدول ضرب را حفظ می کردم و هنوز نتوانستم در کلاس جواب بدهم.

و اشتباهاتش را با مهره های آن تسبیح معروف شمردم و بعد قرار شد به ازای هر جواب اشتباه او را با چوب تنبیه کنم و چوب را از دستم رد کنم اما خود مجید گفت نه چوب را به کف دستم زد. .

بیژن رافعی در نقش آقای احمدی استاد انشا.

بیژن رفیع

بیژن رافعی هنرمند صدا و سیما در سال 1330 در کردستان به دنیا آمد و در خانواده ای فرهنگی بزرگ شد. قصه های مجید یک مینی سریال ایرانی به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد بر اساس کتابی به همین نام از هوشنگ مرادی کرمانی است که نقش های اصلی آن را پرویندخت یزدانیان و داوود فاتح بازی می کنند علی بیگی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.