افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

سرمربی تیم ملی دنبال «کسب و کار» نباشد/ من با والیبال سروکار دارم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 114320
سرمربی تیم ملی دنبال «کسب و کار» نباشد/ من با والیبال سروکار دارم – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات مذاکرات با بهترین مربیان والیبال جهان اظهار داشت: ما وظیفه داریم با چند مربی وارد مذاکره شویم که معتقدیم توانایی این را دارند. به تیم ما کمک کنید با آنها در مورد وضعیت تیم ایران و برنامه های آنها برای سال آینده صحبت […]

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات مذاکرات با بهترین مربیان والیبال جهان اظهار داشت: ما وظیفه داریم با چند مربی وارد مذاکره شویم که معتقدیم توانایی این را دارند. به تیم ما کمک کنید با آنها در مورد وضعیت تیم ایران و برنامه های آنها برای سال آینده صحبت کردیم. وقتی با این مربیان به جمع بندی می رسیم وارد بحث های دیگری می شویم. مذاکره با این مربیان به معنای امضای قرارداد نیست. ما با آنها مذاکره می کنیم تا شرایط هر کدام را جویا شویم و مربیانی که احتمال می رود به ایران بیایند را شناسایی کنیم.

وقتی با یک مربی به توافق رسیدیم از او برنامه می گیریم.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: ابتدا با مربیانی که انگیزه و علاقه همکاری با ایران را دارند وارد مذاکره شدیم. خیلی از مربیان دوست دارند با تیم ملی ایران کار کنند اما برخی از آنها محدودیت هایی دارند که بعد از مذاکره شرایط آنها را بررسی می کنیم. می توان گفت فدراسیون والیبال ایران با “مربعقرار شد برنامه را از او بگیریم و به کمیته فنی ارائه کنیم. فعلا تا مرز مذاکره با این افراد پیش رفته ایم.

او به سخنان روبرتو پاسخ داد مربعسرمربی ایتالیایی تیم هلند که مذاکره خود با فدراسیون والیبال را رد کرد، گفت: من خودم از این موضوع تعجب کردم، با مربیان مذاکره می کنیم و آنها به ما مشاوره می دهند، این مربی با تیم هلندی قرارداد باشگاهی و ملی دارد. بهترین زمان برای مربیان، ماه های پایانی سال است و آنها برای شغل خود تصمیم می گیرند.

فدراسیون هنوز با هیچ مربی بسته نشده است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: بااستوچفوفمن هم وارد مذاکره شدم. در این مذاکرات توضیح خواهم داد که چه انتظاری از تیم ایران دارم تا ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم. فدراسیون والیبال تاکنون با هیچ مربی به توافق نرسیده است. فعلا فقط درخواست های خودمان را مطرح کرده ایم تا مربیان هم بتوانند نظرات خود را بیان کنند. با 12 مربی وارد مذاکره شدیم که از بین آنها کسانی که نتوانستند حضور پیدا کنند حذف شدند.

شاید آلکن به عنوان مشاور با ما همکاری کنید

وی گفت: برخی از مربیان به من پیام دادند تا در پایان دی ماه نظر خود را اعلام کنم. برخی از مربیان هم پیام دادند که تا یک ماه دیگر این موضوع را علنی نکنند. قاعدتا مربیان درجه یک دنیا این ویژگی اخلاقی را دارند. همچنین در حال بررسی این هستیم که چه شرایطی برای تیم ملی والیبال ما مناسب است.

این داور خاطرنشان کرد: به جز وضعیتی که در روسیه رخ داده و وضعیتی که در آن رخ داده است، هیچ مربی سطح بالایی بیکار نیست. آلکن دارد. البته آلکن او هم شرایط خودش را دارد و لزوما نمی تواند به عنوان سرمربی با ما همکاری کند اما می تواند به عنوان مشاور با تیم ما همکاری کند. پس از همه، همه این فرضیات وجود دارد.

نیمکت تیم ملی نیاز به اقتدار دارد

داوری در پاسخ به این سوال که از نظر مسائل مالی با کدام یک از گزینه ها وارد مذاکره شد، مدت کمک به شرایط فدراسیون نزدیکتر بود، گفت: مسائل مالی. قسمتی از مسائل فرعی هستند. اولین چیزی که برای ما بسیار مهم است این است که کدام مربی و با چه ویژگی هایی می تواند با تیم ما کار کند. نیمکت تیم ملی باید اقتدار داشته باشد و روزهای خوب والیبال به تیم ملی برگردد.

مربی تیم ملی نباید خودش را وقف کند

منتظر مذاکره با مربیان سطح بالا هستیم کفش ما نیستیم

وی گفت: طبیعی است که سرمربی از قدرت رهبری خوبی برخوردار باشد. مهمتر از همه این است که سرمربی تیم ملی باید بازیکنان ایرانی را بشناسد چون زمان زیادی نداریم. مربیانی که فقط تماشا می کنند کسب و کار آنها برای والیبال ایران خوب نیستند. در جریان مذاکره با مربیان برخی مسائل روشن می شود. ما هنوز در مورد هیچ گزینه ای تصمیم نگرفته ایم. همچنین به دنبال مذاکره است. کفش ما دنبال والیبال درمانی نیستیم که نتیجه بگیریم.

داور گفت: چه زمانیولاسکواو در ایران بود. من معتقد بودم که اگر با تیم ایتالیا قهرمان جهان شود، کار بزرگی انجام نمی‌دهد، بلکه وقتی با تیم ایران به نتیجه‌ای می‌رسم باید با چالشی روبرو شوم که کمتر کسی به آن رسیده است. ” . به همین دلیل برای من مهم است که انگیزه مربی ای که می خواهد با تیم ایران کار کند چیست.

به مربیان برتر می گویم: مردم ایران به نتایج تیم ملی وابسته هستند. آنها حساس هستند

وی گفت: یک نفر می تواند تیم ملی ایران را هدایت کند تا خواسته های ما را برآورده کند. وقتی با مربیان مذاکره می کنیم به آنها می گویم که تیم این امکانات را دارد و درخواست خود را ارائه می دهیم. باید با مربیان مختلف صحبت کنیم تا در نهایت یکی از این مربیان در تیم ملی خدمت کند. برخی از مربیان درباره وضعیت زمین تیم ملی سوال می پرسند، البته به همه تاکید می کنم که در ایران مردم به نتایج تیم ملی حساس هستند.

داوری درست شد: در حال حاضر والیبال ایران در رده نوجوانان و جوانان قهرمان جهان شده است و این نسل می تواند کمک زیادی به تیم ملی بزرگسالان کند و فقط باید به دنبال برنامه ریزی خوب و منسجم بود تا از توانمندی های والیبال ایران استفاده کرد. همه مسائل در مذاکرات مطرح می شود و سپس در کمیته فنی درباره آن تصمیم می گیریم.

اطلاعیه انصراف من به وزارتخانه صادر نخواهد شد. چون بازنشسته نیستم

رئیس فدراسیون والیبال درباره عدم ابلاغ نامه بازنشستگی خود به وزارت ورزش گفت: طبیعی است که به دلیل اینکه من بازنشسته نیستم نامه ای به وزارت ورزش ارسال نشده است. سال گذشته که مدت ماموریت من از وزارت ورزش به فدراسیون والیبال تمام شد و دو تا پنج سال گذشته بود، برای ادامه آن، دولت درخواست کرد که کمیسیون کار حکم نهایی را اعلام کند.

حکم سازمان بازنشستگی به من ابلاغ نشده است.

این داور خاطرنشان کرد: این اتفاق در دولت روحانی رخ داد و در دولت فعلی این کمیسیون مأموریت من را تمدید کرد. الان بازنشسته نیستم و با نظر وزیر ورزش می توانم تا 65 سالگی کار کنم. برخی از دوستان در مورد بازنشستگی صحبت می کنند که درست نیست. فردی بازنشسته محسوب می شود که سازمان بازنشستگی برای وی مصوبه ای صادر کرده و پرونده وی به سازمان بازنشستگی ارسال شده باشد.

طبق قانون می توانم تا 65 سالگی خدمت کنم.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 44 ساله شده است و طبق قانون باید با این سابقه بازنشسته شود، گفت: طبق بالاترین مقام اجرایی قانون به فردی با 35 سال سابقه و 65 سال اجازه می دهد تا بازنشستگی . . الان 62 سالمه و سه سال دیگه میتونم خدمت کنم. ارگانی که باید تصمیم بگیرد که آیا می توانم به فعالیتم ادامه دهم یا نه جای دیگری است.

مربی تیم ملی نباید خودش را وقف کند

مقامات قضایی به بازنشستگان اجازه حضور در انتخابات نمی دهند

داوری تاکید کرد: باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد و مطرح شدن این مسائل در رسانه ها درست نیست. آنچه برای من مهم است آینده والیبال ایران است. در جریان انتخابات یک نفر ممکن است حضور داشته باشد یا نباشد. اگر فردی شرایط شرکت در انتخابات را داشته باشد، مرجع قانونی مجوز لازم را به او می دهد. این رفتارها که این موضوع را به مجلس و دیوان عدالت اداری کشاند اصلا زیبا نیست.

آیا برای خدمت به کشور باید رئیس جمهور باشید؟

رئیس فدراسیون والیبال گفت: تا زمانی که قانون به ما اجازه دهد به کار ادامه می دهم و تا زمانی که قانون اجازه خدمت به ما ندهد، اطاعت می کنم. اگر قانون به شخصی اجازه ارائه خدمات را ندهد، سازمان مربوطه این کار را انجام می دهد در سوال به این معنی نیست که باید به نهاد نظارتی پاسخگو باشید؟ طبیعتا تا زمانی که بتوانم به کار ادامه می دهم و زمانی که نتوانم خداحافظی می کنم. این موضوع قابل بحث نیست. آیا برای خدمت به کشور باید رئیس جمهور باشید؟ نه! شما می توانید کار دیگری انجام دهید.

عضویت در هیئت مدیره فدراسیون جهانی قابل انتقال نیست

داور در پاسخ به این سوال که آیا در صورت عدم شرکت در انتخابات فدراسیون جهانی به دلایلی می توان کرسی را به شخص دیگری واگذار کرد، اظهار داشت: عضویت در هیات رئیسه فدراسیون جهانی قابل انتقال نیست . . این سمت را به گفته رئیس فدراسیون گرفتم و قابل انتقال نیست. سال آینده انتخاباتی برای این سمت ها در آسیا و جهان برگزار می شود که این نیز بستگی به این دارد که چه کسانی در آسیا و در چه شرایطی انتخاب شوند. این تعامل باید وجود داشته باشد و ما این تعامل را با جهان و آسیا داریم. باید جلو برویم و ببینیم چه می شود. دعا می کنیم همه اتفاقات خوب برای والیبال ایران بیفتد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.