افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

رژیم صهیونیستی صلح و امنیت منطقه ای بین المللی را نقض کرد – خبرگزاری مهر ایران و ورلد نیوز

  • کد خبر : 310247
رژیم صهیونیستی صلح و امنیت منطقه ای بین المللی را نقض کرد – خبرگزاری مهر ایران و ورلد نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در خصوص اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در بیت المقدس در رابطه با شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به عنوان میهمان در تهران حضور […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در خصوص اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در بیت المقدس در رابطه با شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به عنوان میهمان در تهران حضور داشت و به بحث و تبادل نظر پرداخت.

باقری در این گفتگو ضمن ابراز تاسف از شهادت اسماعیل هنیه به امت اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با شهادت وی اقدام جنایتکارانه ای را علیه امت اسلامی، کشورهای منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران انجام داد. .

رئیس دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: اسماعیل هنیه به همراه نمایندگان بیش از هشتاد کشور جهان در مراسم تحلیف رئیس جمهور مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود و با این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را مورد تعرض قرار داده و صلح و امنیت منطقه ای بین المللی را نقض کرده است.

باقری افزود: این اقدام شنیع باید از سوی همه کشورها محکوم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع و ذاتی خود برای مقابله با جنایت آشکار رژیم اشغالگر قدس دریغ نخواهد کرد و قاطعانه از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد.

باقری با اشاره به لزوم واکنش کشورهای اسلامی به شهادت یک رهبر برجسته فلسطینی و نقض امنیت ملی ایران، گفت: برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه برای محکومیت ضروری است بد اقدام رژیم اشغالگر قدس و مقابله با تجاوزات تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی در اسرع وقت برگزار شود.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، از برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی استقبال کردند و افزودند: رژیم صهیونیستی هیچ مرزی نمی شناسد. عملکرد توابع آن اقدامات مجرمانه

وی افزود: هنیه شخصیتی کم نظیر در جهان اسلام بود و فقدان او ضایعه بزرگی برای امت اسلامی است.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: قطر بار دیگر این اقدام جنایتکارانه به شهادت رساندن آقای هنیه را در حالی که میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود محکوم می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.