افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

رژیم صهیونیستی به دنبال کشتار مردم بی گناه لبنان است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 376945
رژیم صهیونیستی به دنبال کشتار مردم بی گناه لبنان است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی در ادامه برنامه ها و دیدارهای خود در نیویورک در نشست کمیته وزیران جنبش غیرمتعهدها درباره فلسطین سخنرانی کرد که متن آن به شرح زیر است: آقای رئیس جمهور؛ همکاران محترم، خانم ها و آقایان در ابتدا، مایلم از جمهوری اوگاندا برای تشکیل این نشست به موقع و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی در ادامه برنامه ها و دیدارهای خود در نیویورک در نشست کمیته وزیران جنبش غیرمتعهدها درباره فلسطین سخنرانی کرد که متن آن به شرح زیر است:

آقای رئیس جمهور؛

همکاران محترم، خانم ها و آقایان

در ابتدا، مایلم از جمهوری اوگاندا برای تشکیل این نشست به موقع و تلاش هایش در دوران ریاست جنبش عدم تعهد برای حمایت از آرمان فلسطین تشکر کنم.

رژیم آپارتاید اسرائیل در طول یک سال گذشته علاوه بر اشغال طولانی مدت غیرقانونی، سیاست ها و اقدامات نسل کشی، حملات وحشیانه و خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله زنان و کودکان، جنایات متعددی را در نوار غزه و دیگر فلسطینیان مرتکب شده است مناطق این کشور عدالت مضاعف را علیه ملتی اعمال کرده است که بیش از هفت دهه از حقوق مسلم خود از جمله حق تعیین سرنوشت و کرامت انسانی محروم بوده و تحت اشغال غیرقانونی اسرائیل زندگی می کند.

تعداد قربانیان نسل کشی ملت مظلوم فلسطین در سال گذشته به 42 هزار نفر رسید. این در حالی است که قریب به 70 درصد قربانیان این جنایات، غیرانسانی بودن کودکان و زنان بی گناه است که رکورد جهانی وحشیگری و بربریت را به ثبت رسانده است. ; رکوردی که حتی خونبارترین رژیم های تاریخ بشریت به آن دست نیافته اند.

این رژیم تروریستی قتل اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در تهران به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه و تروریستی سازمان یافته دیگر مرتکب شده است.

در عین حال، حوادث اخیر فلسطین و مقاومت در غزه و کرانه باختری بار دیگر نشان می دهد که نابودی مقاومت فلسطین و حماس به عنوان جنبشی آزادیبخش که علیه اشغالگری شکل گرفته، توهمی بیش نبوده است.
قصد رژیم اسرائیل برای تشدید درگیری ها و گسترش جنگ در سراسر منطقه به وضوح نشان دهنده عدم تعهد این رژیم به صلح و ثبات در منطقه است.

این رژیم آپارتاید و اشغالگر اکنون جنگی ناعادلانه و تهاجمی را علیه لبنان به راه انداخته و به دنبال نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و کشتار مردم بیگناه آن است.

این حمله علاوه بر هدف قرار دادن عمدی و بدون تبعیض غیرنظامیان با انفجار وسایل الکترونیکی مورد استفاده شهروندان عادی، هزاران انسان بی گناه از جمله زنان و کودکان را کشته است.

این جامعه به عنوان بخش مهمی از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم موظف است به شدت به این روش جدید و غیرعادی تروریسم رسیدگی کرده و آن را محکوم کند، در غیر این صورت سابقه وحشتناکی را ایجاد خواهد کرد که به راحتی می‌تواند توسط سایر گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی در اطراف تکرار شود. جهان

آقای رئیس، همکاران عزیز.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی قاطع و صمیمانه آرمان فلسطین و بازیگری مسئول در تامین صلح و امنیت در منطقه بین‌المللی، از کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد می‌خواهد پیامی قوی در حمایت از فلسطین ارسال کند. مبارزه مشروع این ملت برای آزادی و استقلال. انتظار می رود این کمیته در نتیجه این جلسه پیشنهادات و اقدامات قابل توجهی از جمله:

1. درخواست برای آتش بس فوری، بدون قید و شرط و دائمی در غزه و همچنین پایان دادن به همه جنایات و اقدامات تجاوزکارانه علیه فلسطینیان و سایر ملت های منطقه.

2. درخواست لغو فوری و کامل محاصره غیرانسانی 17 ساله غزه.

3. درخواست آزادی تمامی اسرا و زندانیان فلسطینی

4. خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط رژیم اسرائیل از غزه و تضمین بازگشت امن، بدون مانع و شرافتمندانه تمامی آوارگان فلسطینی.

5. اعمال فوری تحریم های تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسرائیل برای وادار کردن قدرت اشغالگر به توقف کامل تجاوزات خود به غزه و اجرای تعهدات بین المللی و قانونی خود، از جمله تعهدات حقوق بشر بین المللی و حقوق بشردوستانه.

6. حمایت از اجرای اقدامات موقت به دستور دیوان بین المللی دادگستری در پرونده ای که توسط آفریقای جنوبی تحت کنوانسیون نسل کشی مطرح شده است، و همچنین از تعقیب و مجازات کلیه مقامات اسرائیلی که در نسل کشی و جنایات علیه بشریت نقش دارند.

آقای رئیس جمهور در خاتمه تاکید می کنم تا زمانی که اشغالگری پایان نیافته و حقوق انکارناپذیر فلسطینی ها از جمله حق تعیین سرنوشت آنها به رسمیت شناخته و اجرا نشود، صلح و امنیت در منطقه محقق نخواهد شد.

تنها راه پایان دادن به این کابوس 70 ساله در غرب آسیا و جهان، بازگرداندن حق تعیین سرنوشت به همه فلسطینیان است.

ما پیشنهاد می کنیم که همه مردم فلسطین، چه آنهایی که در سرزمین خود زندگی می کنند و چه آنهایی که مجبور به مهاجرت به دیاسپورا شده اند، آینده خود را از طریق یک همه پرسی تعیین کنند. ما اطمینان داریم که از طریق این مکانیسم قادر خواهیم بود به صلح پایدار برای مسلمانان و مسیحیان دست یابیم. و یهودیان در کنار هم در سرزمینی آرام و دور از آن زندگی می کنند
نژادپرستی و آپارتاید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.