افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

روز جهانی زن؛ از تجربه خشونت تا دستمزدهای پایین و ازدواج کودکان در گزارش بانک جهانی

  • کد خبر : 225444
روز جهانی زن؛  از تجربه خشونت تا دستمزدهای پایین و ازدواج کودکان در گزارش بانک جهانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز 17 اسفندماه روز جهانی زن این روز برای تجلیل از دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان جشن گرفته می شود. در این روز سعی داریم توجه جامعه جهانی را به موضوعاتی از جمله برابری جنسیتی حقوق باروری و خشونت و سوء استفاده علیه زنان. تقریباً از هر سه […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز 17 اسفندماه روز جهانی زن این روز برای تجلیل از دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان جشن گرفته می شود. در این روز سعی داریم توجه جامعه جهانی را به موضوعاتی از جمله برابری جنسیتی حقوق باروری و خشونت و سوء استفاده علیه زنان.

تقریباً از هر سه زن در جهان یک نفر مورد خشونت قرار گرفته است

بر اساس آمار بانک جهانی در سراسر جهان، تقریباً از هر سه زن یک زن خشونت را تجربه کرده است. خشونت علیه زنان و دختران یک اپیدمی جهانی است و محدود به یک نقطه جغرافیایی خاص نیست. تقریباً یک زن از هر سه زن بالای 15 سال در جهان حداقل یک بار در زندگی خود خشونت یا خشونت جنسی در خارج از شریک زندگی خود را تجربه کرده است. علاوه بر این، از هر چهار زن بیش از یک زن از سوی شریک زندگی خود مورد خشونت قرار گرفته است.

در سرتاسر جهان زنان کمتر از مردان درآمد دارند

شکاف بین نرخ مشارکت نیروی کار مردان و زنان طی سه دهه گذشته در اکثر مناطق جهان کاهش نیافته است. این بدان معناست که در سراسر جهان، تقریباً نیمی از زنان در سن کار شاغل هستند که به طور قابل توجهی کمتر از نرخ اشتغال مردان در سن کار (حدود 80٪) است.

این شکاف نسبت به سه دهه قبل به سختی تغییر کرده است. به‌علاوه، زنان با فرصت‌های درآمد کمتری مواجه هستند و به طور متوسط ​​درآمد کمتری نسبت به مردان دارند.

بیش از یک زن از هر پنج زن در جهان فرزند همسر بوده است

در دنیا از هر پنج زن بیش از یک زن صاحب فرزند شده است. بر اساس آخرین آمار، بیش از یک زن از هر پنج زن برای اولین بار قبل از 18 سالگی ازدواج که بیشتر در کشورهای آفریقای جنوبی و آسیای جنوبی رایج است.

ازدواج کودکان نه تنها نقض حقوق بشر است. بلکه به طور جدی فرصت های اقتصادی زنان و دختران را تضعیف می کند. این سبک ازدواج دسترسی زنان به تحصیل را محدود می کند، درآمد آینده آنها را کاهش می دهد، سلامت آنها را به خطر می اندازد و آنها را در معرض خطر خشونت خانگی قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.