افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

رضا ترابیان: پرسپولیسی ها نمی دانند چه نعمتی را از دست دادند – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 171136
رضا ترابیان: پرسپولیسی ها نمی دانند چه نعمتی را از دست دادند – پرسپولیس نیوز

رضا ترابیان همبازی سابق و دوست قدیمی یحیی گل محمدی نکات جالبی را درباره جدایی آنها مطرح می کند. در بین فوتبالیست ها، رضا ترابیان شاید یکی از نزدیک ترین دوستان یحیی گل محمدی باشد. ترابیان در بانک تجارت با گل محمدی همبازی شد. آنها با هم به پرسلیس رسیدند و با هم به تیم […]

رضا ترابیان همبازی سابق و دوست قدیمی یحیی گل محمدی نکات جالبی را درباره جدایی آنها مطرح می کند.

در بین فوتبالیست ها، رضا ترابیان شاید یکی از نزدیک ترین دوستان یحیی گل محمدی باشد. ترابیان در بانک تجارت با گل محمدی همبازی شد. آنها با هم به پرسلیس رسیدند و با هم به تیم ملی رسیدند اما بعد از هم جدا شدند اما دوستی آنها باقی ماند. طرابیان، بزیک، مهدوی کیا و گل محمدی در پرسپولیس تیمی دوستانه از فوتبالیست های آرام، عاقل و متواضع تشکیل دادند که خلق و خوی مشابهی داشتند و حتی پس از پایان دوران فوتبالی خود نیز به این دوستی ادامه دادند.

ترابیان اکنون هزاران مایل دورتر از یحیی در کانادا زندگی می کند، اما در چهار سال گذشته از او حمایت و پشتیبانی کرده است.

سخنان ترابیان را بخوانید:

من دو سالی است که ایران نبودم و از فوتبال دور هستم، اما برخی مسابقات را تماشا می کردم و اتفاقات را رصد می کردم. به نظر من به هر حال دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. این کلیپی که برای یحیی ساخته اند (اشاره به کلیپ ناسپاسی و فراموشی برخی از هواداران به خاطر تمام موفقیت ها و قهرمانی هایی که یحیی برای پرسپولیس به ارمغان آورد) و نمی دانم کار کیست حاوی پاسخ بسیاری از موارد است. سوالات شما پرسیدید تعادل یحیی مقابل مردی که برای پرسپولیس هم زحمت کشید (برانکو ایوانکوویچ) و نتایج شگفت انگیزی هم گرفت و تقریبا همه پرسپولیسی ها او را به خاطر نتایج و عملکردش دوست داشتند. (تصویر گرافیکی مقایسه نتایج یحیی و برانکو) اما وقتی نتایج او را در کنار نتایج یحیی قرار دهید، می بینید که یحیی کمتر کار نکرده یا کمتر موفق بوده است.

به هر حال همانطور که می دانید کار در فوتبال ایران بسیار سخت و پر حاشیه است. من ویژگی های یحیی را می دانم، او فردی بزرگ و شریف است و در تاریخ به مردم و به ویژه پرسپولیسی ها نشان داده که همه چیز فوتبال نیست، همه چیز پیروزی و شکست نیست و سالم ترین کار را انجام می دهد. که می تواند. . به هر حال او آمار خیلی خوبی دارد و هیچکس نتوانسته یک موضوع حاشیه ای کثیف یا چیزهایی که من می دانم از مسائل دیگری که در فوتبال ما رخ می دهد پیدا کند، مثل رابطه خوب با داور و چیزهای دیگری که وجود دارد.

یحیی روحیه بسیار مهربانی دارد و فردی بسیار مسئولیت پذیر است که به تعهدات خود پایبند است. او تمام زندگی خود را وقف فوتبال و پرسپولیس کرد. کاری که خودم نتونستم انجام بدم در واقع استعداد تمرینی داشتم اما وقتی آمدم حواشی را ببینم توانایی ادامه دادن را در خود ندیدم. یادم هست سالی که با جدایی مهدی رابطه یحیی با مهدی مهدوی کیا خراب شد، دو ماه به کمک او رفتم اما آنقدر چیزها را دیدم که به او هدیه کار دادم و به او گفتم من آدمی نیستم که بخواهم. ادامه. گفتم ما یک بار به دنیا می آییم و می خواهیم آرامش داشته باشیم و زندگی کنیم. گفتم ترجیحم این است که بیرون بروم، برای زندگیم تلاش کنم و این آرامش را از خانواده و اطرافیانم نگیرم.

اما یحیی ماند، سال ها با تیم های مختلف کار کرد و همه جا موفق بود تا اینکه به پرسپولیس آمد و وقتی به پرسپولیس آمد دیدید چقدر خوب کار کرد و چقدر موفق بود. با همه ایراداتش و با همه مشکلاتی که تیم های بزرگ دارند، به آن پایبند بود و کار کرد، با افراد مختلف کار کرد، با دستیاران مختلف کار کرد و با همه آنها موفق بود که نشان می دهد او بسیار باهوش است. شنیدم یحیی به همه مربیانی که از دور و نزدیک دستیار کار می کردند می گفت این نتایج مختص دستیارانشان است و آنها خیلی خوب کار می کنند و دلیل موفقیت آنهاست اما وقتی همان دستیاران رفتند و مربی بعدی یحیی که رسید هنوز موفق بود. این نشان می دهد که او دستیارانش را به خوبی انتخاب کرده و در واقع مشکلات فنی خودش را حل کرده است.

به هر حال نمی دانم چه بگویم. به نظر من بسیاری از ادعاهایی که ایرانیان در مورد فرهنگ و مسائل دیگر دارند از بین رفته است. مردم خیلی چیزها را فراموش کرده اند. مردمی که می آیند و در استادیوم می نشینند، خیلی ها فوتبال را می فهمند، اما بعضی ها می آیند و حاشیه سازی می کنند و خیلی آدم های بی ادبی هستند. در ورزشگاه، بیرون از تمرین یا هر جا، شرم و حیا را کنار می گذارند و با نیت یا نقشه خود می آیند، رفتار خود را به صورت فحاشی یا الفاظ زشت بیان می کنند و افراد بسیار کم تجربه و ساده را نیز با خود می آورند. و به هر حال به آنچه می خواهند برسند.

متأسفانه جانبازانی داریم که همانطور که می بینید به دلایل مالی یا به این دلیل که معتقدند با رفتن یحیی جایگاهی پیدا می کنند، پست می گیرند. یا افراد دیگری که آنها را کوک می کنند یا از آنها می خواهند که هر طور شده بیایند و این مسیر را طی کنند. دیده اید که وقتی به مقام جانبازی می رسند چگونه رفتار می کنند، حالا اسم بردن خیلی جالب نیست اما همه می دانند کی هستند. من شخصاً با یحیی صحبت کردم و به او گفتم که یک دقیقه از عمرم را وقف نمی کنم، این مال من، خانواده ام، دوستان و زندگی من است و باید با دوستان و خانواده ام، این مردم، آرامش داشته باشم. اما یحیی سالها ماند و جنگید و نتایج عالی هم گرفت اما به هر حال از این همه عوارض خسته شده است.

به نظرم خیلی طبیعیه که یحیی نتونه ادامه بده. به هر حال حد آدم ها تا حدی صبر و دوام آنهاست. همه در جایی می ایستند و سعی می کنند دور شوند. این اتفاق برای یحیی افتاده است. او بارها استعفا داد و از این استعفاها سوء استفاده می کردند و با آنها به عنوان تمسخر برخورد می کردند که این فرد زیاد استعفا می دهد، اما فکر می کنم دلیلش این است که خیلی ناراحت شد و سعی کرد کناره گیری کند، اما به هر حال با وساطت مردم. بارها مدیر باشگاه، هیئت مدیره یا مردم و هواداران با هر داستانی برمی گشتند، اما این بار بعید می دانم که او برگردد و شاید نیاز به استراحت داشته باشد.

من در حال حاضر جایگزینی نمی بینم که بتواند چنین رکوردی را در فوتبال ایران به جای بگذارد و اگر وجود داشته باشد، کسانی هستند که در لیست سیاه فوتبال هستند که نمی توانند کار کنند و در حوزه داخلی فکر نمی کنم اینطور باشد. . هرکسی می تواند با این وضعیت ادامه دهد و بتواند اینگونه موفق شود. در مورد خارجی ها، برانکو تنها گزینه ای است که مردم دوست دارند به سراغش برگردند اما جای دیگری مشغول است و ممکن است در صورت پیشنهاد آنقدر در فوتبال ایران حاشیه دیده باشد که بعید است بیاید. البته به نظرم صلاح نیست بیای. یک مربی چند سالی است که هر چه در کیفش بوده یاد داده و تیم را به جلو برده است و شاید فایده چندانی نداشته باشد. مثل برگشتن به خود کی روش که هیچ کمکی به فوتبال ما نکرد و هزینه زیادی برای ما داشت و نتایج بدی گرفت. به نظر من، اگر برونکو بتواند بیاید، گزینه خوبی نخواهد بود. باید گزینه ای وجود داشته باشد که بتواند وارد شود و تغییری ایجاد کند، اما در این شرایط پرسپولیس، با این همه طرد شده و آدم های عجیب و غریب، فکر نمی کنم کسی بتواند موفق شود.

برای یحیی آرزوی موفقیت دارم می دانم چه آدم بزرگی است و چه نعمتی را از دست داد و قدر پرسپولیسی ها را ندانست. به هر حال تاریخ نشان می دهد که یک شخص بزرگ را از دست دادند. پیشنهاد من به یحیی این است که هرگز به فوتبال حرفه ای ایران برنگردد و در جایی کار کند که از او قدردانی شود. به هر حال او دیگر سنش را پشت سر گذاشته است و باید کمی به فکر خانواده اش باشد و زمانی را به آنها اختصاص دهد و کمی تنها زندگی کند. این نظر من است و همیشه به شما گفته ام، به هر حال شما هم دین خانواده خود را دارید و باید زندگی کنید. شب و روز در حاشیه بوده اید و استرس داشته اید، شبانه روز از هر نظر تحت فشار بوده اید و باید کمی برای خودتان وقت بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.