افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

دفاع طولانی و غیرمنتظره جان کربی از ایران

  • کد خبر : 357573
دفاع طولانی و غیرمنتظره جان کربی از ایران

به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های این کشور مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از ایران به روسیه را تایید نکرد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بعدازظهر دوشنبه به خبرنگاران گفت: آمریکا نمی تواند گزارش های منتشر شده مبنی بر ارسال […]








به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های این کشور مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از ایران به روسیه را تایید نکرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بعدازظهر دوشنبه به خبرنگاران گفت: آمریکا نمی تواند گزارش های منتشر شده مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه را تایید کند.

پیش از این وال استریت ژورنال مدعی شده بود که مقامات آمریکایی به همتایان اروپایی خود گفته اند که ایران موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارسال کرده است.

کاخ سفید با استناد به ادعای وال استریت ژورنال گفت: «انتقال موشک ایران به روسیه نشانه تشدید حمایت تهران از مسکو است». در همین راستا ساعاتی پیش با اصرار بر این اتهامات علیه ایران، کاردار کشورمان در اوکراین از سوی وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه اوکراین که بعد از ظهر امروز منتشر شد، آمده است: وزارت امور خارجه اوکراین در تاریخ 9 سپتامبر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اوکراین را برای ابراز نگرانی عمیق طرفین احضار کرد. اوکراینی ها درباره انتقال احتمالی موشک های بالستیک از ایران به فدراسیون روسیه.

اصرار اوکراین بر ادعای رسانه های غربی علیه ایران مبنی بر ارسال موشک های بالستیک به روسیه در حالی که در روزهای اخیر مقامات ایرانی و روسی این ادعاها را رد کرده اند.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در پاسخ به سوال سی. وی در خصوص گزارش هایی مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه، جمعه گذشته اعلام کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال درگیری در اوکراین تغییر نکرده است. ایران ارسال کمک‌های نظامی به طرف‌های درگیر را غیرانسانی می‌داند که باعث گسترش خسارات انسانی و زیرساختی می‌شود، علاوه بر این که از مذاکرات آتش‌بس فاصله می‌گیرد. بنابراین نه تنها این کار را نمی کند، بلکه از کشورهای دیگر دعوت می کند که از ارسال سلاح به طرف های درگیر در مناقشه خودداری کنند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست هفتگی امروز خود درباره این ادعاها گفت: ما موضع روشنی در خصوص تحولات اوکراین و بحران اوکراین داریم و مایه تاسف است که برخی از طرف‌ها بخشی از جنگ هستند. و درگیری ها آنها در بحران اوکراین هستند، آنها به دلایل سیاسی به ایران اتهام می زنند راه حلی برای این بحران».

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: اتهامات مطرح شده در خصوص نقش ایران در صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ در بحران اوکراین را به شدت رد می کنیم و این اتهامات و ادعاها را ناشی از دستور کار سیاسی کشور می دانیم. طرف هایی که این اتهامات را مطرح می کنند.

واکنش مقامات ایرانی به سیستم دیپلماتیک کشورمان محدود نمی شود، بلکه سردار فضل الله نوذری، معاون عملیات قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با تکذیب ادعای ارسال موشک های ایرانی امروز به روسیه اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین که بارها اعلام شده است به شرح زیر است: از هیچ یک از طرفین جنگ حمایت نمی‌کند و این جنگ را مشروعیت نمی‌داند. هیچ موشکی به روسیه ارسال نشده و این ادعا نوعی جنگ روانی است.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (دوشنبه) به ادعای روز جمعه رسانه های آمریکایی مبنی بر اینکه تهران موشک های بالستیک کوتاه برد خود را در اختیار مسکو قرار می دهد، واکنش نشان داد و اظهار داشت: ما این گزارش ها را رد می کنیم. ما آن را دیده ایم، اما اطلاعات گفته شده همیشه با واقعیت مطابقت ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.