افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

دستور عارف برای پرداخت مطالبات چایکاران

  • کد خبر : 380029
دستور عارف برای پرداخت مطالبات چایکاران

به گزارش بازار، اسدالله عباسی یکشنبه 17 مهرماه در گفت و گو با اصحاب رسانه، چای سبز را یکی از استراتژیک ترین محصولات کشاورزی تولید شده در گیلان دانست و اظهار داشت: سالانه 55 هزار چایکار در استان گیلان به کاشت و برداشت چای مشغول هستند. . وی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته […]

به گزارش بازار، اسدالله عباسی یکشنبه 17 مهرماه در گفت و گو با اصحاب رسانه، چای سبز را یکی از استراتژیک ترین محصولات کشاورزی تولید شده در گیلان دانست و اظهار داشت: سالانه 55 هزار چایکار در استان گیلان به کاشت و برداشت چای مشغول هستند. .

وی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته و بر اساس آمار 42.5 درصد از کل قیمت برگ سبز خریداری شده درجه یک و 57.5 درصد درجه دو است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی چند سال گذشته چایکاران استان های گیلان و مازندران در زمینه پرداخت سهم دولت با مشکلاتی مواجه بودند، گفت: دولت در سال های اخیر همواره با پرداخت سهم شما توجه ویژه ای داشته است.

عباسی ادامه داد: بر اساس سازوکار ابلاغی شورای قیمت و اتخاذ سیاست های حمایتی از کالاهای کشاورزی و اطلاعات موجود در سامانه خرید تضمینی برگ سبز چای از تاریخ 1/2/1303 لغایت 23/6/1403، در مجموع 114 هزار و 913 تن برگ سبز چای به ارزش 18 میلیارد و 701 میلیون ریال از تولیدکنندگان چای در استان های گیلان و مازندران خریداری شد.

وی با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر پرداخت کامل سهم دولت به چایکاران پس از پیگیری، خاطرنشان کرد: در نامه ای به دکتر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور، به این موضوع اشاره شده است که سهم دولت به چایکاران در سال 94 به زودی انجام می شود. دولت (25 درصد) در قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای معادل 4.675 میلیارد ریال و تاکنون 3.111 میلیارد ریال تخصیص و پرداخت شده است.

استاندار گیلان تسریع در پرداخت مطالبات چایکاران و تولیدکنندگان و برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانه های چای و پرداخت مابقی بخشی از دولت به مبلغ یک میلیارد و 564 میلیون ریال را ضروری دانست. از مهم ترین موضوعاتی که وی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: ابتدا رئیس جمهور نامه ای به دکتر پورمحمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر نوری وزیر جهاد ارسال کرد. کشاورزی و دستور پرداخت مابقی حق الامتیاز به تولیدکنندگان چای را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.