افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

در رد و بدل پیام ایران و آمریکا، به گفته فرجی راد، پزشکان از عدم ارتباط مهمتر با آمریکا ناراضی بودند.

  • کد خبر : 376968
در رد و بدل پیام ایران و آمریکا، به گفته فرجی راد، پزشکان از عدم ارتباط مهمتر با آمریکا ناراضی بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا فرجی راد، تحلیلگر مسائل بین الملل در خصوص اولین حضور مسعود البادیشیان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دستاوردهای وی، گفت: رئیس جمهور و تیمش به نیویورک سفر کردند تا پیام جدیدی را به این سازمان ارسال کنند. جهان این پیام شامل مفاهیم صلح، امنیت و همکاری بیشتر ایران […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا فرجی راد، تحلیلگر مسائل بین الملل در خصوص اولین حضور مسعود البادیشیان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دستاوردهای وی، گفت: رئیس جمهور و تیمش به نیویورک سفر کردند تا پیام جدیدی را به این سازمان ارسال کنند. جهان این پیام شامل مفاهیم صلح، امنیت و همکاری بیشتر ایران برای برقراری صلح در خاورمیانه و گفتگو برای پایان دادن به جنگ ها و درگیری ها بود. همچنین در این سفر به آماده سازی مذاکرات مستقیم با آمریکا و غرب و به طور کلی 1+5 برای دستیابی به توافق و رفع تحریم ها علیه ایران اشاره شد.

خبر تغییر نگاه ایران به سیاست خارجی به گوش اروپایی ها رسید

وی در گفتگو با ایلنا ادامه داد: هیئت ایرانی در سخنرانی ها و مصاحبه های خود با رسانه های خارجی توانست پیام خود را منتقل کند، هرچند به جمع بندی کامل نرسیده و با مشکلات داخلی و اطلاع رسانی صحیح و نادرست مواجه شد. اما آنچه که می توان گفت این است که مدزیکیان با مقامات خارجی به ویژه مقامات غربی گفت وگوهایی داشته است. دیدارهایی با اروپایی ها صورت گرفت که احتمالاً در جریان رویکردهای جدید ایران به ویژه در حوزه هسته ای قرار گرفتند.

در سطوح پایین تر، پیام هایی بین ایران و آمریکا رد و بدل شده است.

فرجیراد با اشاره به گفتگوی اروپایی ها گفت: آنها نگران همکاری ایران و روسیه در موضوع اوکراین بودند و مواردی را مطرح کردند. همچنین اختلافاتی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد که احتمالاً در این سفر مورد بحث قرار گرفته است. اگر آخرین مصاحبه آقای مدشکیان را در نظر بگیریم، او نارضایتی خود را از عدم برقراری تماس مهمتر با آمریکا نشان داد. اما فکر می‌کنم در سطوح پایین‌تر پیام‌ها رد و بدل می‌شد و بدون اقدام نبود.

اسرائیل بدخواهانه می خواست توجه را از سفر رئیس جمهور منحرف کند

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرف آمریکایی از نزدیک بودن انتخابات متملق است و دقت بیشتری دارد چرا که ممکن است تبلیغات جناح مخالف دموکرات ها برای آنها مضر باشد. علاوه بر این، طرف‌هایی که مخالف گفت‌وگو بین ایران و ایالات متحده هستند، اقداماتی را انجام می‌دهند که در نهایت منجر به تضعیف روابط می‌شود. مثلا اسرائیل علاقه ای به رابطه ایران با آمریکا ندارد. اتفاقات اخیر لبنان نیز ممکن است به طور غیرمستقیم به سفر رئیس جمهور مربوط باشد و نتانیاهو با شوخی ها و جنایاتی که انجام داد سعی کرد توجه را از این سفر منحرف کند. با این اقدامات می خواستند ایران را به درگیری با آمریکا بر سر حمایت از اسرائیل برانگیزند و روابط دو کشور تیره شود.

مدیکایان سعی کرد پیام تغییر رویکردها را منتقل کند

این تحلیلگر مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که رویکرد آمریکا در قبال ایران چگونه خواهد بود، گفت: آمریکایی ها می دانند که با آمدن دولت جدید رویکردها تغییر کرده است. مزیکیان در نهایت سعی کرد این تصور را ایجاد نکند که تغییری در رویکرد ایران ایجاد نشده است. به نظر می رسد از این سفر رضایت نسبی وجود دارد و پیگیری مذاکرات برای نشان دادن اینکه ایران واقعاً به دنبال گفتگو و نتایج موثر است، مهم است.

فرجیراد خاطرنشان کرد: امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا طرف های مقابل متوجه شوند که جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا به نتایج مثبت دست یابد، صلح و امنیت در منطقه و مسائل هسته ای نیز از طریق گفت وگو پیگیری شود.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.