افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

داده های تکان دهنده در مورد واکسن AstraZeneca در درمان کرونا

  • کد خبر : 251883
داده های تکان دهنده در مورد واکسن AstraZeneca در درمان کرونا

به گزارش رکنا، AstraZeneca غول صنعت دارو تایید کرد واکسن کرونا نام تجاری پرکاربرد این شرکت، کوویشیلد، می تواند عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون ایجاد کند. Covishield توسط این شرکت بریتانیایی-سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد در انگلستان و توسط موسسه سرم هند تولید شده است. این واکسن به […]

به گزارش رکنا، AstraZeneca غول صنعت دارو تایید کرد واکسن کرونا نام تجاری پرکاربرد این شرکت، کوویشیلد، می تواند عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون ایجاد کند.

Covishield توسط این شرکت بریتانیایی-سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد در انگلستان و توسط موسسه سرم هند تولید شده است. این واکسن به طور گسترده در بیش از 150 کشور از جمله بریتانیا و هند تجویز شده است.

نتایج برخی از تحقیقات انجام شده در دوره اپیدمی نشان داد که این واکسن بین 60 تا 80 درصد در محافظت در برابر ویروس جدید تاج دار موثر است.

با این حال، نتایج تحقیقات بیشتر نشان داده است که Covishield می تواند باعث ایجاد لخته خون در برخی افراد شود که می تواند کشنده باشد.

یک شکایت دسته جمعی در بریتانیا تشکیل شده است که ادعا می کند واکسن باعث مرگ و صدمات جدی شده است و به دنبال غرامت 100 میلیون پوندی برای حدود 50 قربانی است.

امکان پذیری لخته شدن خون که در بیماران کرونایی بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است.

در حالی که AstraZeneca این ادعاها را رد می کند، برای اولین بار در یک پرونده قضایی تأیید کرد که واکسن “در موارد بسیار نادر باعث ایجاد TTS” یا سندرم ترومبوتیک همراه با ترومبوسیتوپنی می شود که با لخته شدن خون و تعداد پلاکت پایین در انسان مشخص می شود.

به گزارش تلگراف، این شرکت در بهمن ماه امسال در اسناد دادگاه اعلام کرد: تایید شده است که واکسن Az [آسترازنکا] در موارد بسیار نادر می تواند باعث ایجاد TTS شود. مکانیسم مسئول این مشکل هنوز ناشناخته است.

منبع:تابناک

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.