افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
4

خانبان: با یحیی به پرسپولیس آمدم، نباید بی او بمانم/ اخراج کیروش تصمیم درستی برای قطری ها بود – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 200789
خانبان: با یحیی به پرسپولیس آمدم، نباید بی او بمانم/ اخراج کیروش تصمیم درستی برای قطری ها بود – پرسپولیس نیوز

مهرداد خانبان مربی و آنالیزور تیم پرسپولیس گفت: اگر در ابتدای جام یکی می گفت اردن به فینال آسیا می رسد خیلی ها می خندیدند اما این تیم با حسین مربی مراکشی خود همه را شگفت زده کرد. “ جام ملت های آسیا در حالی با قهرمانی تیم قطر به پایان رسید که تیم ایران […]

مهرداد خانبان مربی و آنالیزور تیم پرسپولیس گفت: اگر در ابتدای جام یکی می گفت اردن به فینال آسیا می رسد خیلی ها می خندیدند اما این تیم با حسین مربی مراکشی خود همه را شگفت زده کرد. “

جام ملت های آسیا در حالی با قهرمانی تیم قطر به پایان رسید که تیم ایران از صعود به فینال این رقابت ها بازماند. مهرداد خانبان مربی تیم پرسپولیس درباره قهرمانی پیاپی تیم قطری گفت: فکر می کنم قطری ها جواب سرمایه گذاری بلندمدت و 10 ساله خود را گرفتند. این کشور یک برنامه ده ساله کشید و مربیان بزرگ و بازیکنان برجسته خارجی را برای توسعه فوتبال خود به لیگ ستارگان آورد. کاری که عربستان چند سالی است با رونالدو، سادیو مانه و… در مقیاس بزرگتر انجام می دهد، مطمئنا چند سال دیگر به ثمر خواهد رسید.

ادامه: قطر روندی 10 ساله را دنبال کرد. همه دیدیم که وقتی مربی بزرگی مثل کارلوس کیروس را آوردند و نتیجه نگرفت یا احساس کردند به دنبال فوتبال دفاعی است و برای تیم قطری خوب نیست، بلافاصله دست به اصلاح زدند. اخراج کارلوس کی روش در آستانه جام ملت های آسیا برگ برنده تیم قطر شد و در نهایت منجر به قهرمانی این تیم شد. چه کسی فکرش را می کرد؟ این نشان می دهد که در راس فوتبال و فدراسیون قطر تصمیمات درستی گرفته شده است.

سرمربی پرسپولیس که سابقه همکاری طولانی مدت با تیم ملی را دارد به ناکامی های ژاپن و کره جنوبی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به نظرم اردن نباید به کره جنوبی دو گل می زد و این تیم گرفتار اتفاقات شد. علاوه بر این، آنها تیم اردن را به خوبی آنالیز نکرده بودند. کره ای ها تیم محکم و خوبی بودند که در مالکیت توپ عالی بودند اما مقابل اردن غافلگیر شدند. من فکر می کنم ژاپن باید مربی خارجی را مهمتر از ستاره های خود قرار می داد. سرمربی ژاپنی نتایج خوبی کسب کرد اما به نظر می رسید برکنار شده یا بازیکنان اعتماد لازم را به او نداشتند. ژاپن تیم بسیار خوبی بود که در دیدار با ایران به بن بست رسید و در میان ناباوری از جام ملت های آسیا حذف شد.

مهرداد خانبان همچنین افزود: این دوره از جام ملت ها نیز درس های خوبی به ما داده است. فکر می کنم این جام انتقال از دفاع به حمله بود که برخی تیم ها با سرعت برق آسا انجام دادند و این نشانگر این دوره از رقابت ها بود. به عنوان مثال می توان به بازی ایران و قطر اشاره کرد که در آن انتقال از دفاع به حمله بسیار مشهود بود. شرم آور است که مقابل قطر شکست خوردیم در حالی که اصلا مستحق این شکست نبودیم و می توانستیم پیروز شویم. با این حال به نظر من بازی بسیار فنی و تاکتیکی بود.

وی تیم اردن و اکرم عفیف را شگفتی های بزرگ جام ملت های آسیا دانست و یادآور شد: اگر در ابتدای جام می گفتند اردن به فینال آسیا می رسد شاید خیلی ها می خندیدند اما این تیم تعجب کرد. همه با مربی مراکشی خود حسین عموتا. این تیم با موسی التمری و شماره 11 او (یزان النعیمات)، تکنسین ها و مهاجمان سریع خود ضدحمله شگفت انگیزی انجام داد و با این استراتژی تیم قدرتمند کره جنوبی را شکست داد. اکرم عفیف یکی دیگر از شگفتی های جام ملت های آسیا بود. ستاره تیم ملی قطر در دیدارهای بزرگی مانند فینال یا دیدار با ایران در نیمه نهایی با ستاره ظاهر شد. او به تنهایی تیمش را قهرمان جام ملت های آسیا کرد در حالی که همه از “پسر” کره ای یا ستاره های تیم ملی ژاپن صحبت می کردند و پیش بینی می کردند بازیکنی از این دو تیم ستاره جام حذفی شود. ملل اکرم عفیف با عملکرد خود همه را شگفت زده کرد و ثابت کرد که بهترین بازیکن حال حاضر آسیاست.

مهرداد خانبان در پایان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر جدایی او و محمد عسگری از پرسپولیس گفت: راستش من و محمد عسگری با آقای یحیی به پرسپولیس آمدیم و کار درست این است که بدون آقای یحیی برویم. موضوع شخصی و خاصی نیست و ما پرسپولیس را دوست داریم و آرزوی بهترین ها را برای این تیم داریم. در این سال ها خاطرات بسیار خوب و غرورآفرینی از حضور در کنار پرسپولیس داریم و تنها دلیل جدایی همین موضوع بوده و خواهد بود.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)