افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
4

حسین انصاریان: جذب مردم بر دولت اسلامی واجب است

  • کد خبر : 32481
حسین انصاریان: جذب مردم بر دولت اسلامی واجب است

به گزارش جماران، از روابط عمومی مؤسسه دارالعرفان، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در امامزاده صالح (علیه السلام) تجریش، با بیان اینکه همه چیز محبت و رحمت است، اظهار داشت: خداوند در این عالم بزرگ، زیرا در وجود خداوند تلخی […]

به گزارش جماران، از روابط عمومی مؤسسه دارالعرفان، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در امامزاده صالح (علیه السلام) تجریش، با بیان اینکه همه چیز محبت و رحمت است، اظهار داشت: خداوند در این عالم بزرگ، زیرا در وجود خداوند تلخی و طردی نیست و راه بازگشت به سوی خداوند برای همه باز است. بدترین مردم در دوره خلقت انسان منافقان بودند. یعنی کسانی که زیر نقاب اسلام پنهان می شوند و اعتماد مردم را جلب می کنند، اما در فرصت مناسب از پشت خنجر می زنند. عذابی که خداوند برای منافقان در نظر گرفته است از مجازات مشرکان و کافران و دشمنان سنگین‌تر است و به تعبیر قرآن کریم منافقان در پایین‌ترین مرتبه جهنم هستند و بار عذاب را به دوش می‌کشند.

وی ادامه داد: اما خداوند بلافاصله در قرآن می فرماید اگر این منافقان توبه کنند، گناهان خود را اصلاح کنند، به من اعتماد کنند و مرا عبادت کنند، در قیامت به آنها اجر بزرگی می دهم. این گفته خداوند در آیات قرآن به این معناست که راه بازگشت حتی برای بدترین مردم باز است. خدا کسی نیست که بندگانش را طرد کند و ما هم باید از اخلاق خدا درس بگیریم و همدیگر را طرد نکنیم، زن و شوهر همدیگر را طرد نکنند، پدر و مادر بچه ها را از خانه طرد نکنند، مردم مسجد و محله و اداره را نپذیرند، حکومت هم نباید کسی را طرد کند. بر دولت اسلامی واجب است افرادی مانند خدا و پیامبر اسلام (ص) را جذب کند، زیرا طرد خلاف اخلاق خدا و اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه در امت اسلامی همه باید در حوزه جذب، محبت و لطافت باشند نه در حوزه طرد، شقاوت و تلخی، تصریح کرد: دین به معنای عشق، محبت و مهربانی است و اگر کسی دین را غیر از این تعریف کند اشتباه کرده است. پیامبر اسلام (ص) دستور می دهد که همه مسلمانان خود را به اخلاق الهی آراسته و همانطور که گفتم در اخلاق خداوند طرد و تلخی وجود نداشت.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند خلقت رحمت و مغفرت خود را یک جا سلب می کند و این زمانی اتفاق می افتد که بنده با وجود دیدن و شنیدن آیات و روایات بخواهد در محل ظلم و ستم بماند و بر انجام گناهان کبیره و صغیره اصرار داشته باشد. از نظر قرآن در چنین شرایطی خداوند می داند که این شخص تا آخرین لحظه عمرش قابل اصلاح نیست، مانند یزید که اخلاق حیوانی، اخلاق درنده و اخلاق شیطانی داشت و از هیچ یک از اعمال شنیع خود اظهار ندامت نکرد. طبیعتاً این گونه افراد دیگر انسان نیستند و از رحمت خداوند بی بهره اند.

انصاریان خطاب به جوانان گفت: می توانید ذهن خود را مملو از حکمت الهی که در آیات، روایات و اشعار شاعران فرزانه به چشم می خورد، پر کنید و قلب خود را از عشق به خدا، مردم، والدین و دوستان پر کنید تا معدن شجاعت شوید.

وی با بیان اینکه همه دین مظهر محبت خداوند است، گفت: در عبادت نیز از امر محبت و محبت استفاده می شود. پیامبر اسلام (ص) فرمودند بهترین مردم امت من عاشقان عبادت هستند و به فرموده امام صادق (علیه السلام) محبت ثمره علم است، یعنی باید از طریق قرآن و حدیث و نهج البلاغه بفهمم که عبادت کلید همه خوبی ها و نیکی هاست. وقتی عبادات را بشناسم، مانند پیامبران عاشق عبادت خواهم شد.

انصاریان ادامه داد: عبادت فقط نماز و روزه نیست، بلکه نماز و روزه جزء عبادت است. نگاه محبت آمیز به پدر و مادر، آب دادن به حیوانات، عیادت از بیماران، فروش اجناس به افراد کم درآمد، کمک مالی به نیازمندان و بیماران و خدمت به مردم نیز از عبادات است. وقتی اسم عبادت می آید، فقط به نماز و روزه فکر نکنید، مثلا برای حل یک مشکل شخصی از خانه خارج شوید، در این شرایط حتی مسیر سفر شما عبادت محسوب می شود. عبادت معدنی است که رحمت و مغفرت و بخشش و رضایت خداوند از آن بیرون می آید و این گونه است که من عاشق عبادت می شوم.

این استاد حوزه گفت: حکیم بزرگوار حاج ملا هادی سبزواری به نقل از یکی از معصومین روایت می کند که هرکس به قصد قوت گرفتن برای خدمت به بشریت یا عبادت خدا غذا بخورد، در روز قیامت به تعداد لقمه های خورده ثواب می شود. این فضل خداست و ما باید با خدا مهربان باشیم و به دستورات او عمل کنیم. وقتی خداوند ما را دوست دارد اما ما به محبت او پاسخ نمی دهیم، در روز قیامت برای خود مشکل و عذاب ایجاد کرده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.