افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

حرکات نتانیاهو حمله به ایران و کشاندن آمریکا به جنگ است.

  • کد خبر : 379494
حرکات نتانیاهو حمله به ایران و کشاندن آمریکا به جنگ است.

به گزارش رکنا، دیوید پترائوس ژنرال آمریکایی درباره حمله به عراق گفت: به من بگویید این جنگ چگونه به پایان می رسد؟ این سوال را اکنون می توان در شرایطی مطرح کرد که اسرائیل لبنان را بمباران و موشک می کند و راکت هایی که توسط اسرائیل شلیک می شود. حزب الله لبنان در پاسخ […]

به گزارش رکنا، دیوید پترائوس ژنرال آمریکایی درباره حمله به عراق گفت: به من بگویید این جنگ چگونه به پایان می رسد؟ این سوال را اکنون می توان در شرایطی مطرح کرد که اسرائیل لبنان را بمباران و موشک می کند و راکت هایی که توسط اسرائیل شلیک می شود. حزب الله لبنان در پاسخ به حملات اسرائیل، آنها توسط سیستم های دفاعی اسرائیل رهگیری می شوند. آیا نتانیاهو از اقدامات اخیر خود به عنوان یک بازیکن روی میز مست شده و آن را موفقیتی برای خود می داند؟ آیا او حملات هوایی بیشتری علیه لبنان انجام خواهد داد و سپس بمب افکن ها به سمت ایران پرواز خواهند کرد؟

به گزارش اسپکتیتور و المجاله، برخی از مفسران اسرائیلی قبلاً درگیری اخیر را جنگ سوم لبنان (پس از جنگ های 1982، 2000 و 2006) نامیده اند. با توجه به تعداد کشته شدگان لبنانی (حداقل 600 نفر در زمان نگارش) این توصیف صحیح است.

مزیت نتانیاهو تلاش‌های میانجی‌گری قوی ایالات متحده برای ایجاد تفاهم جدیدی با حزب‌الله است، توافقی که به شلیک موشک‌های حزب‌الله به شمال اسرائیل پایان می‌دهد. این تلاش ها توسط آموس هوخشتاین، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده که زمانی در نیروهای دفاعی اسرائیل بود، رهبری می شود. این کشور مستقیماً با حزب الله لبنان مذاکره نمی کند، زیرا ایالات متحده آن گروه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده و مذاکره با آنها را ممنوع کرده است. در عوض، هوخشتاین به طور غیرمستقیم از طریق سیاستمداران شیعه در لبنان با حزب الله مذاکره می کند.

گفته می شود که پیام به حزب الله این است که اگر اسرائیل وارد یک جنگ همه جانبه شود، ایالات متحده نمی تواند اسرائیل را مهار کند. اسرائیل می خواهد که حزب الله از مرز تا کف رودخانه لیتانی عقب نشینی کند، همانطور که در قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد، شرایطی برای پایان دادن به جنگ سال 2006 تعیین شده است پایان پرتاب خمپاره و راکت حزب الله.

حزب الله لبنان از 7 اکتبر برای حمایت از حماس در غزه به اسرائیل شلیک کرده است. اینکه حزب الله اکنون این کار را متوقف کند یا خیر، آیا صلح جدیدی حاصل خواهد شد تا حدی به نیات نتانیاهو بستگی دارد. نتانیاهو خود را مرد سرنوشت ساز اسرائیل می داند. او خود را چرچیل اسرائیل می داند، سیاستمداری که تهدیدها را به گونه ای درک می کند که گویی هیچ کس دیگری نمی داند و خود را تنها فردی می داند که می داند برای تضمین بقای اسرائیل چه باید کرد.

او در طول فعالیت سیاسی طولانی خود بارها اعلام کرده است که ایران در حال دستیابی به سلاح هسته ای است و تهدیدی بزرگ برای اسرائیل است. او همواره هشدار داده است که ایران ممکن است بیش از هر زمان دیگری به دستیابی به چنین سلاحی نزدیک باشد. برخی از منتقدان نتانیاهو و برخی از دوستان او بر این باورند که او در تمام این سال ها برای حمله به ایران و کشاندن ایالات متحده به آن جنگ مانور داده است.

آنها می گویند که او مهره های شطرنج را به گونه ای مرتب می کند که متناسب با رسیدن به آن هدف باشد: ابتدا جبهه جنگی را در مرز شمالی اسرائیل باز می کند، سپس هدفش نابودی حزب الله است و سپس برای حمله ای که می طلبد آماده می شود. اقدامات متقابل حامیان حزب الله در تهران در نهایت ایالات متحده را ملزم به اقدام علیه ایران خواهد کرد و در نهایت از ایالات متحده می خواهد که اطمینان حاصل کند که اسرائیل از جنگ گسترده تری که در خاورمیانه ادامه دارد، جان سالم به در می برد.

بر اساس گزارشی که از شبکه خبری NBC پخش شد، آمده است که جو بایدن “رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده است که این دقیقاً همان کاری است که نتانیاهو می خواهد انجام دهد. اسرائیل می تواند به جنگی مانند آنچه اکنون در لبنان نشان می دهد، اما با هزینه ای وحشتناک ادامه دهد. تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه. این نگرانی را نشان می دهد که عملیات نظامی جدید اسرائیل در لبنان می تواند درگیری جدیدی ایجاد کند.

اعلامیه دولت بایدن مبنی بر اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه این نگرانی را ایجاد می کند که تعمیق درگیری بین اسرائیل و حزب الله به درگیری بسیار گسترده تری سرایت کند.

ایالات متحده در حال حاضر حدود 40000 نیرو در منطقه دارد که هدف اصلی آنها دفاع از متحدان خود در برابر تهدید ناشی از ایران و شبکه شبه نظامیان متحد آن در منطقه است.

اعلامیه روز دوشنبه پنتاگون مبنی بر اعزام گروه کوچکی از نیروها به خاورمیانه در پاسخ به تشدید خشونت ها بین اسرائیل و حزب الله، ناگزیر این شبح را ایجاد می کند که ایالات متحده در نهایت می تواند بیشتر در درگیری دخالت کند. علاوه بر 40000 نیروی آمریکایی در منطقه، ایالات متحده بیش از 12 کشتی جنگی را به همراه هزاران تفنگدار دریایی در دریای مدیترانه مستقر کرده است.

تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه همچنین نشان می دهد که چشم انداز دولت بایدن برای اجرای توافق آتش بس در غزه به سرعت در حال محو شدن است، حتی در شرایطی که کاخ سفید همچنان متعهد به کاهش تنش ها در لبنان و غزه است.

پس از انجام چندین حمله هوایی اسرائیل، دولت بایدن از هر دو طرف خواست تا خویشتنداری کنند. با وجود اصرار کاخ سفید مبنی بر اینکه راه حل دیپلماتیک هنوز امکان پذیر است، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت بایدن “نگران افزایش احتمالی تنش ها است.”

مقامات آمریکایی همچنین نگران تکرار اشتباهات آخرین مداخله نظامی بزرگ واشنگتن در لبنان در دهه 1980 هستند که در آن صدها سرباز و پرسنل آمریکایی پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده در سفارت آمریکا و در مجتمع نیروی دریایی آمریکا در بیروت کشته شدند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، دو تماس با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در تلاش برای کاهش تنش ها داشت که در آن وی به فشار بر اسرائیلی ها برای اجرای آتش بس در غزه ادامه داد. با این حال، گالانت با کاهش امیدها به آتش بس سریع گفت: افزایش فعالیت نظامی اسرائیل در غزه نشان می دهد که اسرائیل تصمیم گرفته است مرکز ثقل عملیات را از جنوب به شمال تغییر دهد و این نشان می دهد که اسرائیل می تواند از انجام عملیات در غزه اجتناب کند. . در داخل غزه برای تشدید جنگ در جبهه شمالی.

با وجود درخواست های بین المللی برای آرامش و خویشتن داری، اسرائیلی ها هیچ نشانه ای از عقب نشینی نشان نمی دهند، زیرا ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل هشدار داد که اسرائیل برای مراحل بعدی عملیات آماده می شود. در حالی که هیچ یک از طرفین ظاهرا مایل به کاهش خصومت ها نیستند، همه شواهد حاکی از تشدید جنگ بین اسرائیل و حزب الله است، با همه پیامدهایی که در سایر نقاط منطقه خواهد داشت.

منبع: فرارو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.