افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

جومپا لاهیری از دریافت جایزه و حمایت از فلسطین خودداری کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 377342
جومپا لاهیری از دریافت جایزه و حمایت از فلسطین خودداری کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، جومپا لاهیری، نویسنده برنده جایزه پولیتزر، پس از اخراج سه کارمند موزه نوگوچی نیویورک به دلیل پوشیدن روسری در همبستگی با فلسطینیان، از پذیرش این جایزه خودداری کرد. موزه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جومپا لاهیری تصمیم گرفته است از پذیرش جایزه ایسامو نوگوچی 2024 در پاسخ به سیاست به‌روز […]

به گزارش خبرگزاری مهر، جومپا لاهیری، نویسنده برنده جایزه پولیتزر، پس از اخراج سه کارمند موزه نوگوچی نیویورک به دلیل پوشیدن روسری در همبستگی با فلسطینیان، از پذیرش این جایزه خودداری کرد.

موزه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جومپا لاهیری تصمیم گرفته است از پذیرش جایزه ایسامو نوگوچی 2024 در پاسخ به سیاست به‌روز شده ما مبنی بر الزام یونیفرم‌های موزه‌ای خودداری کند». ما به دیدگاه شما احترام می گذاریم و درک می کنیم که سیاست ما ممکن است مطابق با دیدگاه همه نباشد.

لاهیری در سال 2000 برای کتاب «مترجم دردها» جایزه پولیتزر را دریافت کرد.

در سرتاسر جهان، معترضانی که خواستار پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه هستند، شفیع، شال سیاه و سفیدی که نماد استقلال فلسطین است، به سر می‌کنند. نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی نیز بارها با این پیراهن دیده شده است. از سوی دیگر، حامیان اسرائیل آن را نشانه حمایت از افراط گرایی می دانند و سعی می کنند از استفاده از آن جلوگیری کنند.

این موزه هنر که توسط مجسمه‌ساز ژاپنی-آمریکایی ایسامو نوگوچی تأسیس شده است، ماه گذشته اعلام کرد که کارکنان خود را از پوشیدن هر چیزی که دارای پیام‌ها، شعارها یا نمادهای سیاسی باشد، منع می‌کند که منجر به اخراج سه کارمند می‌شود.

افراد دیگری نیز در ایالات متحده بوده اند که به دلیل موضع گیری خود در برابر ترور اسرائیل شغل خود را از دست داده اند. یک بیمارستان شهر نیویورک در ماه مه یک پرستار فلسطینی-آمریکایی را پس از آن که وی اقدامات اسرائیل در غزه را نسل کشی خواند، از کار اخراج کرد. اسرائیل اتهام نسل کشی آفریقای جنوبی را در دادگاه جهانی رد می کند. در ماه نوامبر، سه دانشجوی فلسطینی در ورمونت به دلیل حجاب بودن دو نفر از آنها تیراندازی شدند.

تداوم حمله اسرائیل به غزه ده ها هزار نفر را کشته و تقریباً کل جمعیت فلسطین را آواره کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.