افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

جامعه جهانی باید اسرائیل را مجبور به پیوستن به NPT کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 376871
جامعه جهانی باید اسرائیل را مجبور به پیوستن به NPT کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع «تبلیغ روز جهانی محو کامل سلاح های هسته ای» سخنرانی کرد. وی با اشاره به هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا تاکید کرد: این نشست فرصتی بی نظیر برای بسیج تلاش های […]

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع «تبلیغ روز جهانی محو کامل سلاح های هسته ای» سخنرانی کرد.

وی با اشاره به هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا تاکید کرد: این نشست فرصتی بی نظیر برای بسیج تلاش های جهانی برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای به عنوان اولویت اصلی سازمان ملل متحد در زمینه خلع سلاح است، هرچند متاسفانه برخی از کشورهای دارای هسته ای هستند. سلاح در این جلسه حضور ندارد.

غریب آبادی با اشاره به گذشت بیش از نیم قرن از تصویب ماده 6 معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) که شامل خلع سلاح هسته ای می شود، گفت: کشورهای دارای سلاح هسته ای قصد دارند به بزرگ و مدرن وابسته باشند. نیروگاه های هسته ای آرسنال ها در دهه های آینده همچنان بخش مرکزی استراتژی های امنیتی آن ها خواهند بود.

وی افزود: این کشورها به ویژه اعضای ناتو با بیان اظهارات آشکار مبنی بر پایبندی خود به خلع سلاح هسته ای به عنوان هدف آینده، سیاست های مخربی را دنبال می کنند و از دیگر کشورها می خواهند در زمینه منع اشاعه تسلیحات هسته ای تعهدات فوری داشته باشند. منافع آنها و تضعیف امنیت مشترک.

سرپرست حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، تصریح کرد: ایران ناامیدی کشورهای غیرهسته ای را درک می کند. ارائه کاهش زرادخانه ها به عنوان نشانه ای از قصد حرکت به سمت خلع سلاح قطعی، در حالی که سرمایه گذاری هنگفت در بهبود کیفی و کمی و توسعه انواع جدید سلاح های هسته ای، انحراف از خلع سلاح واقعی است.

غریب آبادی با اشاره به وضعیت خاورمیانه گفت: رژیم اسرائیل به عنوان تنها دارنده زرادخانه هسته ای در منطقه ما با حمایت آمریکا همواره با همه ابتکارات از جمله پیشنهاد ایران از سال 1974 برای ایجاد هسته ای مخالفت کرده است. زرادخانه منطقه عاری از سلاح در خاورمیانه

وی تاکید کرد: برای نشان دادن اراده واقعی برای از بین بردن کامل تسلیحات هسته‌ای، جامعه بین‌المللی باید رژیم اسرائیل را مجبور به پیوستن به NPT به عنوان یک عضو غیرهسته‌ای کند و تمامی تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های جامع کنوانسیون بین‌المللی اتمی قرار دهد. آژانس انرژی

معاون وزیر امور خارجه بر لزوم اقدام جمعی برای دستیابی به جهانی عاری از سلاح هسته‌ای تاکید کرد و گفت: تنها با همکاری و تعهد واقعی به خلع سلاح هسته‌ای می‌توان آینده امن‌تر و صلح‌آمیزتری را برای همه ملت‌ها تضمین کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.