افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

تولید ماهانه شیر خشک برای نوزادان به بیش از 6.5 میلیون دوز رسید

  • کد خبر : 380019
تولید ماهانه شیر خشک برای نوزادان به بیش از 6.5 میلیون دوز رسید

به گزارش بازار، هانی تدرزاده با بیان اینکه روند مطلوب تولید شیرخشک ادامه دارد، گفت: با توجه به پرداخت بدهی ارزی شرکت های شیرخشک و روند مطلوب تخصیص ارز، مشکلی در تولید نداریم. از شیر خشک وی با بیان اینکه کمبود شیرخشک در برخی استان ها ربطی به تولید ندارد، افزود: اگر در برخی استان […]

به گزارش بازار، هانی تدرزاده با بیان اینکه روند مطلوب تولید شیرخشک ادامه دارد، گفت: با توجه به پرداخت بدهی ارزی شرکت های شیرخشک و روند مطلوب تخصیص ارز، مشکلی در تولید نداریم. از شیر خشک

وی با بیان اینکه کمبود شیرخشک در برخی استان ها ربطی به تولید ندارد، افزود: اگر در برخی استان ها با کمبود مواجه هستیم به دلیل مشکلات ساختاری است چرا که پرداخت یارانه برای تولید و عرضه باعث شده است که قیمت این محصول بسیار پایین است و در نتیجه مصرف بی رویه یا قاچاق آن به مرزها می شود.

زاده زاده ادامه داد: 2 سال پیش که یارانه فقط به تولیدکننده پرداخت می شد مازاد مصرف نبود اما از سال گذشته پرداخت یارانه به 2 حوزه تولید و مصرف مشکلاتی را ایجاد کرده است، بنابراین پیشنهاد داده ایم. که برای مدیریت بازار فقط به دایره نهایی مصرف یارانه پرداخت خواهد کرد.

مصرف شیر خشک در دو سال گذشته 30 میلیون دوز افزایش یافته است

رئیس انجمن تولیدکنندگان پودر بچه از افزایش مصرف شیرخشک در دو سال گذشته خبر داد و گفت: طبق آمار در دو سال گذشته سالانه 50 میلیون قوطی شیرخشک مصرف می شد اما به دلیل پرداخت یارانه به در بخش مصرف، میزان شیرخشک مصرفی به 80 میلیون قوطی رسیده است.

پیش بینی می شود تا پایان سال 80 میلیون قوطی شیر خشک برای نوزادان تولید شود.

وی پس از اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور بیش از 6.5 میلیون قوطی شیرخشک مصرف می شود، افزود: نیاز واقعی ماهانه شیرخشک در کشور 5 تا 5.5 میلیون قوطی است که متأسفانه با توجه به میزان مصرف شیرخشک افزایش یافته است. قیمت پایین از محصول بنابراین مشهود است که هر غذایی که یارانه ای دارد، قاچاق یا مصرف بی رویه وجود دارد.

زاده متوسط ​​قیمت هر قوطی شیرخشک در کشور را 110 تا 150 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه 50 درصد یارانه به بخش مصرف داده می شود، خانوارها تا 10 قوطی شیرخشک را به قیمت خریداری می کنند ماهانه 75 هزار تومان. بنابراین قیمت شیر ​​خشک ما یک پنجم عراق است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان پودر بچه ادامه داد: برآورد می شود تا پایان سال تولید شیرخشک به 80 میلیون دوز برسد.

واردات شیر ​​خشک برای نوزادان ممنوع است

وی از ممنوعیت واردات شیرخشک خبر داد و گفت: هم اکنون 100 درصد شیر خشک در کشور در پنج کارخانه شیرخشک تولید می شود.

تدرضی زاده با بیان اینکه 85 درصد مواد اولیه از طریق واردات و 15 درصد از تولیدات داخلی تامین می شود، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان به دلیل پرداخت یارانه به دو بخش تولید و مصرف و غیرواقعی بودن، انگیزه سرمایه گذاری در بخش تولید را دارند از تولید. برای تامین بیشتر مواد اولیه در داخل ندارند در حالی که با واقعی شدن قیمت ها می توان نیاز داخل را تامین کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان پودر بچه گفت: با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه نسبت به سال قبل 7 برابر شده است، تولیدکنندگان نیازمند نقدینگی هستند و پیش بینی می شود 50 درصد از اعتبارات حوزه سلامت به زودی پرداخت شود. تا جایی که ممکن است تولیدکنندگان با اعتبارات تخصیص یافته بتوانند کارخانه های خود را تجدید کنند و از طرفی نقدینگی لازم برای تولید را داشته باشند که متاسفانه تاکنون خبری از تخصیص اعتبار نشده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.