افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

تشریح دلایل آغاز حمله حماس به الاقصی/ شکار عملیات پهپاد جاسوسی اسرائیل

  • کد خبر : 184641
تشریح دلایل آغاز حمله حماس به الاقصی/ شکار عملیات پهپاد جاسوسی اسرائیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس وی با انتشار یک سند رسمی 16 صفحه ای به تشریح روایت خود از طوفان الاقصی و دلایل منجر به این نبرد پرداخت. این سند این را توضیح می دهد عملیات طوفان الاقصی که در 7 اکتبر انجام شد، اقدامی ضروری و پاسخی طبیعی برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس وی با انتشار یک سند رسمی 16 صفحه ای به تشریح روایت خود از طوفان الاقصی و دلایل منجر به این نبرد پرداخت.

این سند این را توضیح می دهد عملیات طوفان الاقصی که در 7 اکتبر انجام شد، اقدامی ضروری و پاسخی طبیعی برای پایان دادن به محاصره ظالمانه نوار غزه و مقابله با نقشه های اسرائیل بود که هدف آن نابودی آرمان فلسطین، تسلط بر این کشور و یهودی سازی آن و تعیین حاکمیت بر غزه است. مسجد الاقصی و مقدس است.

حماس تاکید کرد: این عملیات گامی طبیعی در چارچوب رهایی از اشغال، بازپس گیری حقوق ملی، دستیابی به استقلال و آزادی مانند سایر مردم جهان و حق تعیین سرنوشت است.

حماس در پایان این سند خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اقدامات فوری برای توقف جنایات و کشتار جمعی توسط اشغالگران علیه مردم ما، کودکان، زنان و سالمندان، ورود کمک، تهیه تمام تجهیزات لازم برای اسکان مجدد مردم و بازسازی.

حماس خواستار اقدام برای مجازات قانونی اشغالگران اسرائیلی به خاطر اشغال و تمامی عواقب آن از جمله رنج مردم، قربانیان و خسارات ناشی از آن شد. این گروه همچنین خواستار تلاش برای وادار کردن اشغالگران به پرداخت جنایات خود در کشتار غیرنظامیان و هزینه های تخریب خانه ها، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کلیساها، زیرساخت ها و غیره شد.

وی بر لزوم حمایت از مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیل با تمام امکانات تاکید کرد، زیرا بر اساس قوانین بین المللی و تمام قوانین و مذاهب شرعی، مقاومت یک حق مشروع است. علاوه بر این، جنبش حماس به فشارهای مردمی، عربی، اسلامی و بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری و فعال کردن جنبش‌های مخالف از طریق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تحریم محصولات اسرائیلی و تحریم شرکت‌ها و مؤسسات حامی رژیم اشغالگر ادامه داد.

تعداد شهدای غزه به 25105 نفر رسید

ارتش اشغالگر به حملات خشونت آمیز خود علیه نوار غزه در 180 روز جنگ وحشیانه ادامه می دهد که بر اساس آخرین آمار رسمی بیش از 25 هزار شهید و بیش از 62 هزار مجروح که بیشتر آنها زن و کودک هستند، برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه در یکصد و هفتمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 15 قتل عام علیه خانواده ها در نوار غزه انجام داده است که 178 شهید و 293 مجروح برجای گذاشته است.

در همین حال، در شمال نوار غزه، درگیری بین ارتش اشغالگر و مقاومت به ویژه در شرق و غرب شهر غزه از سر گرفته شد و مناطق الکرامه و دکل های مخابراتی (غرب) شاهد درگیری شدید است. حملات و بمباران توپخانه ای علیه مناطق مسکونی.

در مرکز نوار غزه، اشغالگران به حملات سنگین به اردوگاه‌ها و مناطق النصیرت و البریج در دیرالبلاح و درگیری‌های زمینی ادامه می‌دهند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ارتش اشغالگر سبک جنگ خود را در غزه تغییر داده و در عملیات خود به سمت مرکز غزه پیشروی می کند.

گفته می شود با ادامه جنگ، مهاجرت ساکنان منطقه المواسی در غرب رفح در جنوب نوار غزه ادامه دارد.

درگیری شدید بین مقاومت و اشغالگران در جنوب و شمال

خبرنگار المیادین در غزه نیز امروز (دوشنبه) گزارش داد که مقاومت همچنان با نیروهای اشغالگر در حال نفوذ به مرکز خان یونس در جنوب غزه درگیر است و جنگنده‌های اسرائیلی به محله مسکونی امل در غرب حمله کردند. خان یونس، باعث جراحات شد. تعدادی به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

خبرنگار المیادین در غزه افزود: هواپیماهای اشغالگر مجموعه ای از حملات را به اردوگاه الشطی در غرب شهر غزه در شمال نوار غزه انجام دادند و از درگیری شدید در الکرامه و دکل های مخابراتی خبر دادند. . جنگنده های اشغالگر همچنین یک حلقه آتش شدید در مجاورت بیمارستان اروپایی در غزه در شرق رفح در نزدیکی مرز با مصر ایجاد کردند.

خبرنگار الجزیره در خصوص تجاوز امروز نیز گفت: قایق های توپدار رژیم صهیونیستی سواحل دیرالبلاح و خان ​​یونس را بمباران کردند.

این روزنامه نگار توضیح داد که به دلیل ادامه درگیری ها با مقاومت فلسطین، نیروهای اشغالگر با حملات توپخانه ای سنگین به شرق جبلیه نیز حمله کردند.

خبرنگار الجزیره گفت: درگیری با مسلسل سنگین در جنوب شهر غزه بین ارتش اشغالگر و مقاومت فلسطین جریان دارد.

مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر با پهپادهای جاسوسی اسرائیل مورد حمله/شکار قرار گرفت

گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: پهپاد جاسوسی اسرائیل EVO Max 4T را در حالی که در آسمان نوار غزه مشغول انجام ماموریت های اطلاعاتی بود به اسارت گرفتیم.

گردان های قدس همچنین اعلام کردند که با خمپاره به مرکز فرماندهی و کنترل رژیم صهیونیستی در مجاورت مسجد الشهدا در جنوب خان یونس حمله کردند.

نیروهای شهید عمرالقاسم همچنین گفتند: از خودروهای اشغالگر مستقر در شرق رفح، «ستاد پشتیبانی مبل» را با خمپاره های کالیبر بزرگ گلوله باران کردیم.

بمباران های وحشیانه که بیش از 100 روز است متوقف نشده است، با تشدید مداوم فاجعه انسانی در نوار غزه و قحطی که اشغالگران از روز اول جنگ آغاز کرده اند و مسدودسازی شدیدی را آغاز کرده اند، همراه است. آنها از شمال نوار غزه منزوی شده اند.

از 7 اکتبر، 531 افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده اند

    از 7 اکتبر، 531 افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده اند

رسانه های عبری نوشتند: ارتش اسرائیل رسماً کشته شدن 531 افسر و سرباز اسرائیلی از زمان نبرد الاقصی در 7 اکتبر را پذیرفت که از میان آنها 196 نفر در نبردهای زمینی در داخل غزه کشته شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یکی از نظامیان اشغالگر و مجروحیت شدید سه نظامی دیگر در جریان درگیری روز گذشته در نوار غزه خبر داد.

ارتش اشغالگر فاش کرد که گروهبان ذخیره اوریل آویاد سیلبرمن، یک سرباز از گردان 7421 تیپ کریاتی، در نبردی در جنوب نوار غزه کشته شد.

سخنگوی ارتش اشغالگر همچنین تایید کرد که در همین نبرد یک افسر زرهی ذخیره و یک نیروی ذخیره از همین گردان به شدت مجروح شدند و یک سرباز ذخیره از گردان 466 سازمان “شوالی همرام” (646) نیز مجروح شدند. به شدت مجروح شد. به شدت مجروح شد

تیپ کریاتی، که سرباز مقتول به آن تعلق داشت، یکی از تیپ های اصلی ارتش اشغالگر است که در سال 1948 توسط دیوید بن گوریون، رئیس جمهور اسرائیل، در جریان فاجعه فلسطین تأسیس شد. این تیپ جزو اولین تیپ ها بود.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی کشف یک تونل دیگر حماس شد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در داخل تونلی در شهر خان یونس اتاقی را کشف کرده که جنبش حماس در آن اسرای صهیونیست را نگهداری می کند.

ارتش اسرائیل عکس هایی را منتشر کرد و مدعی شد که از داخل تونل کشف شده گرفته شده است.

ارتش همچنین ادعا کرد که در داخل تونل بمب های دست ساز و درهای ضد انفجار وجود دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العربی الجدید، دانیال حقاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه اظهار داشت: این تونل تقریباً یک کیلومتر طول دارد و در عمق حدود 20 متری زمین ساخته شده است و سربازان ما در داخل آن قرار دارند. یک اتاق بزرگ داشته باشید که این بازداشت شدگان قبلاً آنجا بودند، آنجا بودند، او را پیدا کردند.

هاگری افزود: در این تونل پنج حجره وجود دارد که هر کدام دارای سرویس بهداشتی هستند. در مقاطع مختلف حدود 20 گروگان (اسرای صهیونیست) در این تونل بازداشت شدند که برخی از آنها حدود 50 روز پیش آزاد شدند.

این افسر نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: چند تن از آزادشدگان بازداشت خود را در محل کشف شده تایید کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه غزه بارها مدعی کشف و انهدام تونل ها و انبارهای تسلیحاتی بزرگ حماس شده است، اما ابوعبیده سخنگوی گردان های القسام وجود انبارهای تسلیحاتی نیروهای حماس را رد کرده است. در غزه

آزادی بیش از 100 اسیر اسرائیلی تنها از طریق راه حل های دیپلماتیک امکان پذیر است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چهار افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی که اسامی آنها را فاش نکرد، نوشت: دو هدف اعلام شده از جنگ غزه، یعنی نابودی حماس و آزادی گروگان ها (اسرا) است. ناسازگار با یکدیگر

پس از انتشار این اظهارات، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد اعلام کند آنچه این افسران گفته اند نشان دهنده موقعیت نظامی آنها در غزه نیست.

در گزارش نیویورک تایمز، برخی از سران نظامی رژیم صهیونیستی مخفیانه از استراتژی کابینه این رژیم در غزه ابراز ناامیدی کرده و تاکید کردند که به این نتیجه رسیده اند که آزادی بیش از 100 اسیر در غزه تنها از طریق دیپلماتیک امکان پذیر است و نه نظامی. راه حل ها

جنبش حماس که در نوامبر گذشته بیش از 100 زندانی در غزه را آزاد کرد، شرط آزادی سایر اسرا را توقف کامل درگیری ها اعلام کرد.

زنده نگه داشتن گروگان ها با عملیات نظامی یک خیال باطل است

گادی آیزنکوت فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی و عضو کابینه جنگی این رژیم اذعان کرد: اینکه فکر کنیم می‌توانیم گروگان‌ها را در عملیات‌های نظامی زنده نجات دهیم یک توهم است.

پس از کشته شدن چندین زندانی صهیونیست در جریان نبرد در غزه، برای خانواده‌های اسیران به طور فزاینده‌ای روشن می‌شود که برای آزادی آنها به دیپلماسی نیاز دارند، نه زور.

این روزنامه آمریکایی نیز با استناد به فرماندهان نظامی مذکور نوشت: عملیات ما به دلیل زیرساخت های حماس که پیشرفته تر و گسترده تر از ارزیابی افسران اطلاعاتی ما در گذشته بود، شکست خورد.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع رسانه ای از حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی به حومه شهرک «شیحین» و همچنین دیگر حملات صهیونیست ها به حومه شهرک «مرکابه» حمله کرد.

یک روز پس از تهاجم رژیم اشغالگر به نوار غزه در 7 اکتبر، حزب الله لبنان اولین حزب محور مقاومت بود که با انجام حملاتی در شمال غزه، فلسطین اشغالی و سپس مرزهای لبنان و لبنان، رسماً به عملیات تهاجمی الاقصی پیوست. اراضی اشغالی فلسطین صحنه درگیری روزانه و تقریبا 24 ساعته میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

رسانه های عبری گزارش داده اند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده ها پایگاه نظامی آنها مورد حمله حزب الله قرار گرفته است و به همین دلیل تندروها کابینه «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و برخی از شهرک نشینان از منطقه گریختند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.